LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Kletscorner - november 2013

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
flipo
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 sep 2012 22:36

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door flipo »

nvt
Laatst gewijzigd door flipo op 06 nov 2013 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

###
Laatst gewijzigd door tenormin op 30 nov 2013 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Jolijn »

tenormin schreef:
@Jolijn, die kwam 'hard binnen' gisteravond, wilde net naar bed gaan en bam: één van de 3 songs die te horen waren bij afscheid van mijn man. Denk dat iedereen wel een "eigen" song heeft die word bewaard als een mooie herinnering.
Het is niet mijn eigen song, maar vind het wel een mooi nummer (ook door anderen uitgevoerd).
Jammer dat je dan net op dat moment het nummer hoorde, wat ik natuurlijk niet wist.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:
En dan helemaal met een mooie witte wijn erbij.. :wink: Wij kopen ze meestal bij de teler die ook aan de Librije levert, die zijn erg lekker, en niet eens veel duurder dan wat je er voorverpakt en geschild bij de AH voor betaald ook.
Heb ik dit nu goed gelezen dat de Librije niet meer van Johnny Boer is? En elders weer een restaurant opent? Ben nu aan het "leren" rode wijn te drinken, fietst er wel in; de witte is nog niet aan de beurt geweest, maar....waarschijnlijk donderdagavond: ben heel benieuwd: proeven of hoe jullie connaisseurs dat noemen. Want er staat zeebaars (?) en schotse zalm op het menu.
Kan het zijn dat je de Librije verward met Oud Sluis van Sergio Herman? Dat is het enige andere restaurant met 3 sterren in Nederland, en Sergio Herman stopt inderdaad met dat restaurant om ergens anders iets nieuws te gaan doen.

Zeebaars en vooral zalm zijn redelijk vette vissoorten, dus dan denk ik aan een wat zwaardere en vollere witte wijn zoals Chardonnay, om er bij te drinken.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Jolijn »

weetnietveel schreef:Sjohie heb je nog een echt goed nummer van Bruce Springsteen, want jolijn roept wel dat ze nog veel meer goede nummers van Eric Clapton zou kunnen neerzetten, maar ik hoor niks meer uit mijn speakers.
Kon/kan niet vrij over mijn tijd beschikken.
http://www.youtube.com/watch?v=8aCOMU6qpJI
Samen met J.J.Cale.

http://www.youtube.com/watch?v=TlppIdtLw5A
't Nummer door J.J. Cale een aantal daarvoor en niet live.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Dt hb ik ook,loop ik bij de hema ruik ik het denk ik oohh lekker,twee happen pfff,genoeg en idd plakt....heb ik ook.

Menselijk botten niet,maar wel van dieren,heb veel gezien bij slagerij,vandaar dat ik zelf gehakt maak ,nou ja nu ff niet

Sjohie,ja is lekker bedoeld ambachtelijke worst,moet er wel hoede slager zitten hier,al die zaken nokken ermee,groente,vlees,bakker trekken dat niet meer dus stoppen
Fus overgeleverd aan appie....of hema,nu haal ik die niet hier bij de hema,ben geen miere,maar dit vind ik goor..
Wij hebben geen grote hema dus ook geen versfood etc
Wel de worsten liggen bij de in,uitgang open en bloot...lekker!!,nou dathoef ik niet...snap niet dat het mag
Moet je het nounog koken denk ik mmmm,maar opwarmen trouwens een mafketel kan er van alles mee uithalen,snapniet dat het zo mag...
Maar goed dan dorp verderop ,uit vitrine...( denk je dan :wink: )

Tenormin
,zo je komt lekker uit de hoek :evil: :lol: kan toch iemand zijn die zegt nou dit is lekker
Hou van dikke soep,lekker gevuld maar geen vette vlees stukken,de rest...
Tips?

Nou men r,lust geen soep :lol: lusten groot woord maar niet zijn ding,geef hem maar grote sparerib..
Nou valt wel mee wat ie moet foen,ff zo,n ding hakken,knolselderij,wortel,,etc..de rest lukt me wel
Roeren en de dingen erbij doen,,oh ja grote pan neerzetten moet ie wel :lol:

Joh hij heeft hetniet slecht,vind het wel goed,idd eet hij of ook asperges ,vind ie ook lekker..
Doe ze altijd stomen,daar hou ii weer niet van.......zo zie je..smaken verschillen..wij zijn niey moeilijk toch twee aparte dingeb dan,maar voor mezelf hou ik dan over vriezer in,als men r weg is trek ik wat uit vriezer..

Heb trouwens nog wat vind ik service
Iedereen weet ik vak,maar ik ging er echt vanuit we krijgen twee wk regen,dus alles kopen,regenpakken,kaplaarzen
Afijn gedaan,laarzen kon ik niet makkelijk vinden eind aug de tijdnog niet denk ik...
Kwam uit bij karwei,zwarte ,en echt goed voetbed liepen heerlijk...
Top...niet nodig gehad alles voor regen maar goed :lol: misschien heeft voorbereiding gelukt gebracht wua weer,toch trok ik ze twee keer aan naar bosmlekker struinen in de bladeren

Huh ipv zwart werden er plekken groen van vocht,net of er mos op zit :shock: nou ja,zal wel horen...
Maar nou echt top ziet het et niet uit :lol: ff waren niet goedkoop!!!!

Ik had weer wat moest wel lachen,afijn,liepen we vorige week in de karwei en denk vraag het toch eens,had ze aan,had geregend,huh allenaal,dat ziet er niet uit,joh :lol:

Vrouwtje ik ben paar dg vrij ,ma bel ik fabrikant en laat het zo snel mogelijk weten
Ik ja maar geen bon meer,wel gepint,oh maar dat is goed,dan kunnen we bon terug vinden,oke

Zei nog,ik wilde alleen weten of het hoort hoor geen problemen...
Neeee zegt maar ziet er niet uit,
Tel vanmorgen9 uur,fabrikant gebeld,pruktiefout alles eruit ,alle filialen,was al paar klachten gekomen
Fabrikant had gezegd,we weten niet wie welke badge heeft dus,,,
Maar mev terug brengen en zeg maar dat ze het echt moet doen,want kaarzen van bristol zijn nog beter hihih,heb ik dat...

Nu vond ik toch nog de bon,soms bewaar je dingen dus vanavond krijg ik me geld terug...
Had ondertussrn al leukere gekocht bij schoenenzaak,dus,vind wel service eerlijk gezegd

Stop ermee ga teveel gouten msken( serieus)

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Jolijn »

flipo schreef:
Jolijn schreef:http://www.youtube.com/watch?list=PL401 ... ZqmvSOIflE

Zou hier nog veel meer links van Eric Clapton kunnen neerzetten die ik mooi vind.
Wow dat swingt bedankt voor de link :D

:roll: die link kende je al.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

###
Laatst gewijzigd door tenormin op 30 nov 2013 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dat is nog ééns service van de Karwei Rozemarijntje, eerst dacht je de bon niet
te hebben van je laarzen en toch zijn ze erachter aan gegaan en kon jij je geld
terug krijgen, nu dus toch nog bon gevonden maar je had het dus eigenlijk ook terug
gekregen zonder dat je de bon nog had.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:@sjohie, ja zeker, die heb ik dan door elkaar gehaald, Johnny Boer en Sergio Herman, sorry. Tja, of het dan een Chardonney zal worden: ik ben maar gast dus kan moeilijk vertellen wat er bij zou moeten. Ga nu toch wel nieuwsgierig worden, eerlijk gezegd. Maar even verder over wijn, althans, dat heb ik dan weer gelezen: het hoeft tegenwoordig toch niet meer dat bij vis witte en bij vlees rode wijn moet worden geschonken? Of heb ik ook dat fout gelezen?
Dat hoeft inderdaad zeker niet altijd. De achterliggende reden voor die vuistregel is overigens dat de tannines in rode wijn, helpen met het afbreken van de eiwitten en vetten in rood vlees. Tannines zijn overigens de chemische verbindingen die ervoor zorgen dat rode wijn soms wat stroef aanvoelt op de tong. Als je heel oneerbiedig een slok wijn met een stuk vlees in de mond stopt, zal je merken dat je die stroefheid ineens veel minder merkt.

Maar aangezien er ook lichtere rode wijnen zijn (denk aan beaujolais), en er vettere vis zoals zalm is, zou je als experiment zeker wel eens kunnen kijken wat een licht gekoelde rode beaujolais doet bij die zalm. Of een wat kruidiger chardonnay bij bijvoorbeeld varkensvlees.

En als tussenoplossing is er altijd nog rosé, ook daarin heb je lichtere en zwaardere soorten, dus je kan genoeg combineren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door sjohie »

rozemarijntje schreef:Dt hb ik ook,loop ik bij de hema ruik ik het denk ik oohh lekker,twee happen pfff,genoeg en idd plakt....heb ik ook.

Menselijk botten niet,maar wel van dieren,heb veel gezien bij slagerij,vandaar dat ik zelf gehakt maak ,nou ja nu ff niet

Sjohie,ja is lekker bedoeld ambachtelijke worst,moet er wel hoede slager zitten hier,al die zaken nokken ermee,groente,vlees,bakker trekken dat niet meer dus stoppen
F)
Botten mogen niet zomaar vermalen worden voor menselijke consumptie, oa omdat op die manier mogelijk met BSE besmette delen zoals het ruggenmerg in de voedselketen terecht kunnen komen.

Tijdens het uitsnijden kan er wel eens een botsplintertje meekomen met het vlees, maar als ik zou zien dat er doelbewust botten mee worden vermalen, zou ik subiet de nVWA bellen. Alle slagers die ik ken (beide opa's, 3 ooms, eigen vader en een neef) doen het niet, en hebben het ook nooit gedaan.

Overigens bestaat er ook zogenoemd separatorvlees, wat veel gebruikt wordt in industriële rookworsten etc, en dat wordt weliswaar onder hoge druk van karkassen verwijdert, maar daarbij komen ook geen stukken bot mee.

Maar net zoals in alle branches, zullen er vast ook van die cowboy slagers zijn die het niet zo nauw nemen met de regels.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

@@@
Laatst gewijzigd door tenormin op 30 nov 2013 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Sjohie

Je laatste zin idd,ik praat nog over de tijd dat ik werkte,ergens......maar die supermarkt gooide alles in de molen hoor :wink: toen nog verse slagerijen...nee mag niet maar,tja..

Baal ontzettend dat er hier gewoon geen keurslager zit,tot vorig jr ander dorp,echt lekke vlees..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wat eten we vandaag.....
Daar moet ik nog over nadenken wat er vandaag gegeten gaat worden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:@sjohie, ik lees je enthousiasme voor wijnen, is wel leuk. Maar ik kan vrijdag wel eens schrijven wat er geschonken werd (moet ik wel goed op de etiketten kijken). Oh, dus eigenlijk mag je niet én een stukje vlees samen met wijn in de mond hebben. Maar dan is het wel lekkerder :?: . Nou, ze zeggen altijd Try before you die; als dat tenminste ook geld voor witte wijn.
Ik mocht vroeger nooit "metselen" van mijn moeder, oftewel eten en drinken tegelijk in de mond doen, maar bij het bepalen van een goede wijn-spijs combinatie ontkom je er eigenlijk niet aan. :lol:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door sjohie »

Chocomelk schreef:Wat eten we vandaag.....
Daar moet ik nog over nadenken wat er vandaag gegeten gaat worden.
Wij eten pasta met een chorizo-paprika-tomatensaus en een rood pepertje voor de kick, tenminste, dat heb ik net bedacht met wat we nog in de koelkast hebben liggen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Chocomelk schreef:Wat eten we vandaag.....
Daar moet ik nog over nadenken wat er vandaag gegeten gaat worden.
Pasta..ook gezond,gisteren spinazie.vd week lekker hutspot en zuurkool op....lekker

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

@@@
Laatst gewijzigd door tenormin op 30 nov 2013 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ook lekker boontjes...

Ik pasta morgen ongezond,maar wordt late dag dus ff snel :wink:

Aangezien je wel laat in de middag 3 uur wachttijd heb bij gipskamer,dan foto,dan arts,ben om 7 uur wel thuis :lol: en dan geen koken...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

nvt
Laatst gewijzigd door tenormin op 30 nov 2013 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten