LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ontslag via horen en zeggen?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
offshoretiger

ontslag via horen en zeggen?

Ongelezen bericht door offshoretiger »

Goedemiddag Dames en Heren,

Het volgende ik word morgen verwacht ivm de volgende aantijgingen.

-stemmingmakerij onder andere personeels leden dat mijn meerdere een waardelose is en dat ik het veel beter zou kunnen.

- stemmingmakerij onder de jongens die weer onder mij vallen dat ik een veel betere supervisor zou zijn,dan de huidige,en zou kwetsende uitlatingen over hem gedaan hebben.

- in strijd met de ethiek van het bedrijf handelen ivm illegale praktijken in prive tijd.

punt 1,
Is absoluut niet waar,heb nooit 1 verkeerd woord gezegd,het zijn juist de overige jongens die hier rond lopen die dat allemaal roepen.

punt 2
ik heb eenmalig een opmerking gemaakt,waarbij de supervisor 1 van mijn collega's zwaar persoonlijk beledigde,wat gewoon echt niet kon,verder heb ik geen andere uitlatingen gedaan,dan enkel in het gezicht zelf van mijn supervisor.

punt 3,
nav een grap gebaseerd op het motto"jij hebt toch geld zat" zei de manager jij hebt zeker alles "vol"staan waarop ik heb gezeg : ja hoor ik hoef de rest van het jaar in princiepe niet meer te werken.
puur als grap,en ben absoluut non smoking drugs en alchohol.

Nu zeggen ze dat ik op het matje moet komen en dat dit evt uit kan lopen in een evt disciplinaire straf of ontslag.

Nu is het zo dat ik een berisping gehad heb,aan het begin van het jaar met een hele andere reden,deze had een proeftijd van 2 jaar.

Nu is mijn vraag wat kunnen ze mij in dit geval opleggen/maken?
Ik heb een beetje het gevoel dat het kinderachtig is en zijn/hun woord tegen het mijne....

Alvast heel erg bedankt voor degene die hier zijn tijd in wil steken

witte angora

Re: ontslag via horen en zeggen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb het verhaal gelezen, en ik snap je zorg. Alleen, ondanks dat je zoveel vertelt, is er zoveel meer dat je niet vertelt. Het is, denk ik, weinig zinvol inhoudelijk een antwoord te geven.

Natuurlijk heb ik geen idee hoe je in het leven staat, ik ken je verder niet. Heb ook geen idee hoe je het gesprek ingaat. Toch zou ik willen zeggen: probeer rustig en zelfverzekerd te blijven. Niet panieken, of andere gekkigheid.

Je kent de aantijgingen. Bereid je goed voor zodat je gedegen antwoorden kunt geven. Niet al te uitgebreid. Gewoon kort en zakelijk. Hoe meer woorden je gebruikt, hoe ingewikkelder het wordt.

Verder, probeer te voorkomen dat je anderen beschuldigd. Dus niet van: hij zei dit of dat, of het ligt aan hem of haar. Je zegt het zelf al:'hun woord tegen het mijne'. Misschien beter iets van: ik vind het jammer dat op een of andere manier dit of dat beeld is ontstaan, het is helemaal niet mijn intentie om... enzovoorts. Nog zo'n uitspraak waar je misschien iets mee kan: 'het zou best kunnen dat een opmerking van mij heel anders geïnterpreteerd is dan ik bedoeld heb'. Ga het gesprek gewoon in met de insteek om een beginnend brandje te blussen. Doe het samen met hen, probeer het samen op te lossen.

Maar misschien dat anderen nog andere tips hebben voor je.

Succes ermee.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Als ze een grap zo verkeerd opvatten, vraag ik me af of er niet meer meespeelt....

offshoretiger

witte angore,en thecure bedankt voor de reacties zover.

Ik heb/krijg het gevoel dat het inderdaad steeds meer de kant op gaat van het proberen pootje te lichten,en mij eruit te krijgen.

Kijk als het zo is dan is het zo,jammer,maar kunnen ze op grond van dingen die zomaar gezegd en geroepen worden naar het uwv en een ontslag vergunning aanvragen met deze onderbouwing?En hem dan ook krijgen?

Een bedrijf kan toch niet zomaar alles voor zoete koek slikken en beslissingen op nemen op basis van wat anderen zeggen?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Probleem is natuurlijk dat op een gegeven moment de arbeidsverhoudingen dusdanig verstoord zijn dat je sowieso niet meer met elkaar verder kunt. Dan kan het bedrijf inhoudelijk volkomen verkeerd zitten, en toch zijn zin krijgen.

Hooguit dat het invloed heeft op de ontslagvergoeding.

offshoretiger

Het gelukkige hiervan is dat wij ons op verschillende,enkele 10tallen locaties bevinden met allemaal verschillende supervisors,of waar ik dat zelf ben.

Overplaatsen zou dus op zijn minst mogelijk zijn,het gaat om booreilanden op zee.
Van mijn kant is er gewoon de wil om het uit te praten,ik bedoel ik heb immers niks gedaan en zou graag met de desbetreffende supervisor om tafel willen om de kou uit de lucht te helpen,zo ben ik dan ook weer.

In princiepe is het argument wat witte angora aandraagt,

"Probleem is natuurlijk dat op een gegeven moment de arbeidsverhoudingen dusdanig verstoord zijn dat je sowieso niet meer met elkaar verder kunt"

Hiermee van tafel,ze zouden me immers kunnen overplaatsen naar een andere unit/eiland,dit gebeurt gewoonlijk ook,want je vliegt over de hele noordzee wat dat betreft.

Alvast bedankt weer voor jullie reacties

Hadewig

Ongelezen bericht door Hadewig »

Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten. Mijn advies: Neem iemand mee als getuige, het liefste iemand van de ondernemingsraad. Of anders een neutraal iemand of misschien zelfs beide. Niemand had mij verteld dat ik iemand mee mocht nemen terwijl dat wel degelijk mag.

Weet ook dat als men tegen jou zegt dat er mensen hebben geklaagd, diegene ook de namen moet geven van de klagers. Als de baas jou een officiële waarschuwing of zo wil geven, dan hoor jij ook te weten wie er heeft geklaagd. Als men dan zegt dat ze dat niet kunnen doen, dan kun je er al van uit gaan dat er niet eerlijk wordt gespeeld en er een hoop wordt verzonnen of aangedikt.

Misschien kun je het FNV om begeleiding vragen als je daar bij zit? Of anders rechtsbijstand raadplegen?

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Ik denk niet dat de baas jou hoeft te vertellen wie er geklaagd heeft, er is hier een strikt privacy beleid voor. Ik weet niet dat jij doet in de offshore, maar er is werk zat in, dus zorgen maken hoef je je niet.
wel is staat het niet best op je CV als je eruit ben geknikkerd wegens dit soort stemming makerij.
Je hebt eerder al een berisping gehad, waarvoor was deze? Je kan natuurlijk zelf het gevoel hebben dat het allemaal onterecht is, maar als er maar genoeg mensen over klagen kan het best zijn dat jou perceptie niet helemaal juist is.

Ik zou wel het advies van Hadewieg ter harte nemen,en iemand meenemen tijdens dit gesprek, of het je helpt weet ik niet, maar dan heb je in elk geval een getuige

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

@offshoretiger,
en?? is er nog wat uitgekomen?

gijs timmerman

Ongelezen bericht door gijs timmerman »

kokka schreef:@offshoretiger,
en?? is er nog wat uitgekomen?
Die heeft vast een advocaat geraadpleegd.

Gesloten