LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaring(en) Netflix
Ervaring(en) Netflix
Netflix is er nu een tijdje en ik ben benieuwd hoe anderen het ervaren en of ze mijn probleem hiermee herkennen.
Ik zit nog in de proefmaand.
Aanbod: vind ik prima. Inderdaad staan er nogal wat oudere films tussen, maar dan nog blijft ervoor iedereen voldoende over om te bekijken. Waaronder mooie series.
Prijs: ik vind het zeker niet te veel. Als je nagaat dat het huren van een filmpje al gauw €5,00 of meer euro kost, heb je het abonnementsgeld er al vlot uit.
Streamen: Wifi: ik stream middels mijn nieuwe Asus laptop naar tv. (Hdmi) Je moet dan silverlight installeren. Het gebeurd nogal eens dat het beeld wegvalt, dus zwart, maar geluid loopt door. Of dat het beeld blijft hangen en geluid loopt door evenals ondertitels.
Of, hij geeft er pardoes helemaal de brui aan. Geen beeld, geen geluid meer.
Gezien deze problemen met de laptop heb ik mijn Ipad (2) die op ios7.x draait er bij gepakt. Die middels verdeelstekker (hdmi en stroom) aangesloten op mijn Panasonic tv van 2011. In het begin leek het ok, maar hopla, ook hier loop ik tegen bovenvermelde problemen aan. Het roept behoorlijk wat irritatie op.
Je loopt heen en weer en probeert het zaakje weer draaiende te krijgen. Het wil nog wel eens resulteren dat je de spannende melding krijgt dat er geen verbinding met Netflix mogelijk is. Voor mij gebruiker is het moeilijk te beoordelen, laat staan achterhalen waar het probleem zit.
Ik moet nog uitproberen of bovengenoemde problemen zich ook voordoen als ik de laptop op de kabel aansluit en dan ga streamen naar de tv.
Ter aanvullende info: ik heb ruim 1 jaar HBO gehad en maakte alleen gebruik van HBOgo. Hier ondervond ik deze wifi streamings/beeld/geluid naar tv problemen niet.
Prijs/kwaliteit: ansich vind ik het absoluut kloppen. Beeldkwaliteit is prima. Aanbod van films en series is ruim en groeit alleen nog maar. Ik kan vanuit praktijk vergelijken met HBO wat €15,00 kost. En dan is het aanbid van HBO bedroevend. Temeer daar ze veel in herhaling van de zoveelste herhaling in aanbod vallen.
Neem ik een abonnement op Netflix? Mits dit stream probleem opgelost wordt wel. Anders laat ik het vooralleerst nog voor wat het is.
Ik zit nog in de proefmaand.
Aanbod: vind ik prima. Inderdaad staan er nogal wat oudere films tussen, maar dan nog blijft ervoor iedereen voldoende over om te bekijken. Waaronder mooie series.
Prijs: ik vind het zeker niet te veel. Als je nagaat dat het huren van een filmpje al gauw €5,00 of meer euro kost, heb je het abonnementsgeld er al vlot uit.
Streamen: Wifi: ik stream middels mijn nieuwe Asus laptop naar tv. (Hdmi) Je moet dan silverlight installeren. Het gebeurd nogal eens dat het beeld wegvalt, dus zwart, maar geluid loopt door. Of dat het beeld blijft hangen en geluid loopt door evenals ondertitels.
Of, hij geeft er pardoes helemaal de brui aan. Geen beeld, geen geluid meer.
Gezien deze problemen met de laptop heb ik mijn Ipad (2) die op ios7.x draait er bij gepakt. Die middels verdeelstekker (hdmi en stroom) aangesloten op mijn Panasonic tv van 2011. In het begin leek het ok, maar hopla, ook hier loop ik tegen bovenvermelde problemen aan. Het roept behoorlijk wat irritatie op.
Je loopt heen en weer en probeert het zaakje weer draaiende te krijgen. Het wil nog wel eens resulteren dat je de spannende melding krijgt dat er geen verbinding met Netflix mogelijk is. Voor mij gebruiker is het moeilijk te beoordelen, laat staan achterhalen waar het probleem zit.
Ik moet nog uitproberen of bovengenoemde problemen zich ook voordoen als ik de laptop op de kabel aansluit en dan ga streamen naar de tv.
Ter aanvullende info: ik heb ruim 1 jaar HBO gehad en maakte alleen gebruik van HBOgo. Hier ondervond ik deze wifi streamings/beeld/geluid naar tv problemen niet.
Prijs/kwaliteit: ansich vind ik het absoluut kloppen. Beeldkwaliteit is prima. Aanbod van films en series is ruim en groeit alleen nog maar. Ik kan vanuit praktijk vergelijken met HBO wat €15,00 kost. En dan is het aanbid van HBO bedroevend. Temeer daar ze veel in herhaling van de zoveelste herhaling in aanbod vallen.
Neem ik een abonnement op Netflix? Mits dit stream probleem opgelost wordt wel. Anders laat ik het vooralleerst nog voor wat het is.
Re: Ervaring(en) Netflix
Streaming probleem is je eigen probleem en niet van Netflix. Dus die lossen dat niet voor je op.
Verder kun je voor MINDER geld MEER films/series downloaden en allemaal in FullHD. Netflix heeft namelijk nog helemaal geen fullHD.
Dit alles boeit mij totaal niet, ik begrijp ook niet waar de mensen de tijd vandaan halen om ook nog eens 40 uur per week laveloos voor een kastje te kunnen hangen. Internet en het acht-uur journaal via nos.nl en mijn week is vol.
Verder kun je voor MINDER geld MEER films/series downloaden en allemaal in FullHD. Netflix heeft namelijk nog helemaal geen fullHD.
Dit alles boeit mij totaal niet, ik begrijp ook niet waar de mensen de tijd vandaan halen om ook nog eens 40 uur per week laveloos voor een kastje te kunnen hangen. Internet en het acht-uur journaal via nos.nl en mijn week is vol.
Re: Ervaring(en) Netflix
Toch niet belangrijk wat jou boeit, er zijn anderen die gezellig/sociaal met elkaar naar een film og willen kijken.Prolix schreef:Streaming probleem is je eigen probleem en niet van Netflix. Dus die lossen dat niet voor je op.
Verder kun je voor MINDER geld MEER films/series downloaden en allemaal in FullHD. Netflix heeft namelijk nog helemaal geen fullHD.
Dit alles boeit mij totaal niet, ik begrijp ook niet waar de mensen de tijd vandaan halen om ook nog eens 40 uur per week laveloos voor een kastje te kunnen hangen. Internet en het acht-uur journaal via nos.nl en mijn week is vol.
Netflix begint aan te slaan merk ik in m,n omgeving.
Ts check eens de download snelheid van je provider
Re: Ervaring(en) Netflix
en wat heeft die downloadsnelheid er mee te maken?Har06 schreef: Ts check eens de download snelheid van je provider
Re: Ervaring(en) Netflix
Beste Prolix,
Er zijn ongetwijfeld heel veel onderwerpen, die u wel boeien en die niet uitsluitend door laveloze mensen zijn geschreven.
Kosten die u niet erg veel van uw waardevolle tijd ?
Er zijn ongetwijfeld heel veel onderwerpen, die u wel boeien en die niet uitsluitend door laveloze mensen zijn geschreven.
Kosten die u niet erg veel van uw waardevolle tijd ?
Re: Ervaring(en) Netflix
Prolex weet wat streaming inhoud ?Prolix schreef:en wat heeft die downloadsnelheid er mee te maken?Har06 schreef: Ts check eens de download snelheid van je provider
Re: Ervaring(en) Netflix
Prima dat het u niet boeit. Wel verbazend dat u in dit Netflix topic reageert.Prolix schreef:Streaming probleem is je eigen probleem en niet van Netflix. Dus die lossen dat niet voor je op.
Verder kun je voor MINDER geld MEER films/series downloaden en allemaal in FullHD. Netflix heeft namelijk nog helemaal geen fullHD.
Dit alles boeit mij totaal niet, ik begrijp ook niet waar de mensen de tijd vandaan halen om ook nog eens 40 uur per week laveloos voor een kastje te kunnen hangen. Internet en het acht-uur journaal via nos.nl en mijn week is vol.
Verder adviseert u om voor MINDER geld MEER films/series te downloaden die wel FullHD zijn. Hieruit maak ik op dat u zich in de torrents bevindt en nogal wat naar binnen sleurt. Eigenlijk best kwalijk dat mensen zoals u steeds weer voor minder dan het bekende nederlandse duppie op de eerste rang wil zitten. Ja, ook ik ken de weg van de torrents, maar wil graag en niet in de laatste ben bereid te betalen voor een service als deze. De usenet en torrent gebruikers hebben er jaren om geroepen en voila, nu is het er.
Wat betreft HD en full HD, dat verschil is dermate miniem te zien op de tv.....
Af en toe een netflix thuisbioscoopje pakken vind ik en menig ander prettig.
Om te streamen moet je downloaden en dus is de downloadsnelheid belangrijk.
Mijn wifi downloadsnelheid zit tussen de 30 en 35 Mbps.
Als ik op de kabel zit dan is die gemiddeld 100. (Upc pakket )
Ik ga nu eens testen met de laptop, maar dan op de kabel ingeplugd. Ben benieuwd of mijn vermelde problemen zich dan ook voordoen.
Re: Ervaring(en) Netflix
Shine schreef: Om te streamen moet je downloaden en dus is de downloadsnelheid belangrijk.
Mijn wifi downloadsnelheid zit tussen de 30 en 35 Mbps.
Als ik op de kabel zit dan is die gemiddeld 100..
Kijk, met zulke cijfertjes maakt je Downstream totaal niet uit. Je kunt dus zelfs met MX "HD" kijken bij Netflix.Netflix-FAQ schreef: voor HD-tv heb je 6,4 Mbps nodig en voor een 'goede' kwaliteit tv 1,6 Mbps
Als je WiFi zoveel verschilt met je kabel, dan is er zeker iets aan de hand met je WiFi-netwerk. Want ja, Netflix boeit me niet, maar techniek wel.
Overigens kun je met torrents lang niet zoveel binnenhalen. Wat ik binnenhaal komt gewoon met meer dan 100Mbps binnen.Wie wat wil hebben kan het dan gewoon binnenhengelen via het thuisnetwerk, ongebruikt wordt automatisch gewist door mijn NAS. Alles dat incompleet of geïnfecteerd is wordt ook automatisch gewist. Mocht ik iets willen zien kan er ook apart worden gezocht. Gegarandeerd dat ik het binnen een kwartier binnen heb en desgewenst op 1080/1300 dpi of in 3D worden bekeken. Netflix heeft in Nederland gewoon niets te zoeken. Maar goed, er zijn natuurlijk altijd "luie" mensen die denken dat ze nu alles kunnen kijken. Dat konden ze al, voor minder geld, ze wisten alleen niet hoe.
Als Netflix trouwend echt HD wil gaan streamen.. ach.. dat kun je op een ander forum lezen waar ik het volledig voor je uit de doeken doe. Ben je tevreden met de Netflix kwaliteit: mij best, geniet ervan.
Re: Ervaring(en) Netflix
Ben je tevreden met de Netflix kwaliteit: mij best, geniet ervan.
Dat zullen we zeker doen.
Die Prolix heeft een een hoogwaardige installatie aangelegd, gelukkig weet hij/zij nu wat streaming betekend.
Dat zullen we zeker doen.
Die Prolix heeft een een hoogwaardige installatie aangelegd, gelukkig weet hij/zij nu wat streaming betekend.
Re: Ervaring(en) Netflix
Ik zie netflix als ene nachtmerrie. Nu is Nederland geen USA. maar ik heb gehoord van daar dat netflix een heel groot deel van de bandbreede van internet inneemt. Dus door netflix kan de kwaliteit van internet 2 kanten op gaan.
Verder is wifi geen medium om streamin mee te doen. gewoon kabeltje er op.
Voor TS, heb je het probleem ook als je direct op de laptop netflix bekijkt ?
Wel verbaast dat netflix gene HD is en dan toch problemen geeft,
gebruikt HBO een andere codec dan netflix. dat kan een hoop uit maken.
Een tv die op zwart gaat kan net zo goed een HDMI beveiliging zijn, ja HDMI heeft DRM ingebouwt.
Verder is wifi geen medium om streamin mee te doen. gewoon kabeltje er op.
Voor TS, heb je het probleem ook als je direct op de laptop netflix bekijkt ?
Wel verbaast dat netflix gene HD is en dan toch problemen geeft,
gebruikt HBO een andere codec dan netflix. dat kan een hoop uit maken.
Een tv die op zwart gaat kan net zo goed een HDMI beveiliging zijn, ja HDMI heeft DRM ingebouwt.
Re: Ervaring(en) Netflix
Je kunt ook je eten jatten. Is ook veel goedkoper dan betalen bij de kassa.Prolix schreef: Verder kun je voor MINDER geld MEER films/series downloaden en allemaal in FullHD. N
Re: Ervaring(en) Netflix
Wij hebben in Nederland veel meer bandbreedte dan men in de VS heeft. Daarbij komt ook nog dat al heel wat mensen tv via internet kijken (alle glasvezel en adsl tv abonnementen). Op tijden dat je Netflix kijkt, gebruik je niet de capaciteit van de reguliere internet tv.sadfly schreef:Ik zie netflix als ene nachtmerrie. Nu is Nederland geen USA. maar ik heb gehoord van daar dat netflix een heel groot deel van de bandbreede van internet inneemt. Dus door netflix kan de kwaliteit van internet 2 kanten op gaan.
Een tv die op zwart gaat kan net zo goed een HDMI beveiliging zijn, ja HDMI heeft DRM ingebouwt.
Re: Ervaring(en) Netflix
Als je wil kun je ook 100% legaal alles bekijken. Kost dan wel iets meer omdat je ook met je payserver zit.GJvdZ schreef:Je kunt ook je eten jatten. Is ook veel goedkoper dan betalen bij de kassa.Prolix schreef: Verder kun je voor MINDER geld MEER films/series downloaden en allemaal in FullHD. N
Verder is het doodnormaal in Nederland dat er wordt gedownload. Ook is het legaal, dus de vergelijking met proletarisch winkelen gaat niet op. Overigens wel een goed idee, je hebt er duidelijk ervaring mee.
Re: Ervaring(en) Netflix
Ok, gekeken via laptop, die middels hdmi aangesloten is op tv met utp kabeltje in laptop.
Totaal geen probleem gehad. Geen zwart scherm, doorlopend geluid oid zoals ik in mijn openingstopic aangeef.
Kijken op de laptop of ipad zelf via wifistream heb ik nog niet gedaan, dus kan hierover nog geen uitsluitsel geven of ik dan wel/niet vermelde problemen krijg. Zal dit komend weekend ook even uittesten.
Totaal geen probleem gehad. Geen zwart scherm, doorlopend geluid oid zoals ik in mijn openingstopic aangeef.
Kijken op de laptop of ipad zelf via wifistream heb ik nog niet gedaan, dus kan hierover nog geen uitsluitsel geven of ik dan wel/niet vermelde problemen krijg. Zal dit komend weekend ook even uittesten.
Re: Ervaring(en) Netflix
Shine schreef:Ok, gekeken via laptop, die middels hdmi aangesloten is op tv met utp kabeltje in laptop.
Totaal geen probleem gehad. Geen zwart scherm, doorlopend geluid oid zoals ik in mijn openingstopic aangeef.
Kijken op de laptop of ipad zelf via wifistream heb ik nog niet gedaan, dus kan hierover nog geen uitsluitsel geven of ik dan wel/niet vermelde problemen krijg. Zal dit komend weekend ook even uittesten.
conclusie ?
Re: Ervaring(en) Netflix
Zolang je proefmaand loopt bij Netflix is er niets aan de hand. De ellende begint echter als je betalend abonnee bent. Dan krijg je 9 van de 10 keer de melding dat je geen verbinding kunt maken en kun je dus gewoon niet kijken. Je betaalt dan voor iets wat je niet krijgt. Na opzegging zit je er nog een maand aan vast. Op e-mailtjes krijg je het bericht in Engels terug dat daar helaas niet op gereageerd kan worden en telefonisch zijn ze ook niet bereikbaar. Gewoon weggegooid geld dus en niet doen!
Re: Ervaring(en) Netflix
Dan denk ik dat je serieus even naar je eigen instellingen moet kijken en testen of het op een ander apparaat ook (niet) werkt. Hier geen enkel probleem ( niet in testmaand en niet daarna ).
Re: Ervaring(en) Netflix
Ik denk ook dat de problemen bij je zelf liggen ontvangst is hetzelfde gebleven na de proef maand.
gr Henk
Vreemd ik heb ze zelf 2 maal vrij snel aan de lijn gehad wel bellen tussen 12.00 en 20.30 voor nederlandse hulp.0800-0229859Op e-mailtjes krijg je het bericht in Engels terug dat daar helaas niet op gereageerd kan worden en telefonisch zijn ze ook niet bereikbaar
gr Henk
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 mar 2014 21:38
Re: Ervaring(en) Netflix
Ik heb nu een aantal maanden een Netflix abbonement (dus een gratis proefmaand + enkele maanden een betaald abbonement) en ben er voor de volle 100% tevreden mee.
Wij kijken thuis dagelijks op laptop en tablet - soms ook tegelijk naar verschillende dingen - en hebben nog niet 1x last gehad van storing of iets dergelijks. Als je geen verbinding kunt maken met de Netflix service, lijkt het me inderdaad eerder een intern probleem dan een fout van Netflix..
Wij hebben zelf geen televisie thuis (vooral omdat ik niet wil dat mijn kleine kindjes zomaar alles te zien krijgen wat daar op komt) dus als we iets willen kijken is dat uitsluitend via netflix.
We zijn dan ook bijzonder tevreden met het aanbod voor kinderen.. ten eerste kun je een speciaal kinder-account aanmaken, zodat je kids alleen geschikte inhoud te zien krijgen.. en verder is die inhoud heel compleet en afwisselend en komen er steeds nieuwe dingen bij.
Voor mij dus ABSOLUUT geen kabel-abbonement voor 16 euro per maand waar ik zelf niet kan kiezen wat er op komt...... voor 8 euro kijk ik liever naar een zelf-uitgekozen film op Netflix. ZONDER reclame he!
Wij kijken thuis dagelijks op laptop en tablet - soms ook tegelijk naar verschillende dingen - en hebben nog niet 1x last gehad van storing of iets dergelijks. Als je geen verbinding kunt maken met de Netflix service, lijkt het me inderdaad eerder een intern probleem dan een fout van Netflix..
Wij hebben zelf geen televisie thuis (vooral omdat ik niet wil dat mijn kleine kindjes zomaar alles te zien krijgen wat daar op komt) dus als we iets willen kijken is dat uitsluitend via netflix.
We zijn dan ook bijzonder tevreden met het aanbod voor kinderen.. ten eerste kun je een speciaal kinder-account aanmaken, zodat je kids alleen geschikte inhoud te zien krijgen.. en verder is die inhoud heel compleet en afwisselend en komen er steeds nieuwe dingen bij.
Voor mij dus ABSOLUUT geen kabel-abbonement voor 16 euro per maand waar ik zelf niet kan kiezen wat er op komt...... voor 8 euro kijk ik liever naar een zelf-uitgekozen film op Netflix. ZONDER reclame he!
Re: Ervaring(en) Netflix
NETFLIX doet niets aan oplichters!!!!
let op: NETFLIX schrijft bij mijn rekening per maand 7,99 af terwijl ik GEEN account heb!
probeer netflix te bereiken en je krijgt een usa tel nr dat niet opneemt!!!
via kamer van koophandel kreeg ik een telnr dat wel opneemt. vriendelijk te woord gestaan met 'wat vervelend voor u zeg; dat is fraude met uw nummer (netflix controleert namelijk niet of een naam wel bij een rekeningnummer past!!!!) dit is fraude en uw geld wordt teruggestort......
Netflix geeft gewoon toe dat er wordt gefraudeerd met rekeningnummers!!!
Dan een mail van Netflix dat het geld is teruggeboekt maar MOOI NIET!!!! Weer contact met zelfde medewerker: jullie hebben helemaal niks teruggestort!
oh da's vervelend want wij hebben de gegevens weggegooid dus jammer voor u neem maar contact op met dat usa nummer en doe maar aangifte bij de politie, wij kunnen niks meer doen........
NETFLIX laat je gewoon barsten!!!
let op: NETFLIX schrijft bij mijn rekening per maand 7,99 af terwijl ik GEEN account heb!
probeer netflix te bereiken en je krijgt een usa tel nr dat niet opneemt!!!
via kamer van koophandel kreeg ik een telnr dat wel opneemt. vriendelijk te woord gestaan met 'wat vervelend voor u zeg; dat is fraude met uw nummer (netflix controleert namelijk niet of een naam wel bij een rekeningnummer past!!!!) dit is fraude en uw geld wordt teruggestort......
Netflix geeft gewoon toe dat er wordt gefraudeerd met rekeningnummers!!!
Dan een mail van Netflix dat het geld is teruggeboekt maar MOOI NIET!!!! Weer contact met zelfde medewerker: jullie hebben helemaal niks teruggestort!
oh da's vervelend want wij hebben de gegevens weggegooid dus jammer voor u neem maar contact op met dat usa nummer en doe maar aangifte bij de politie, wij kunnen niks meer doen........
NETFLIX laat je gewoon barsten!!!