LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie bij Leenbakker

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
RomyL
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2013 05:37

Garantie bij Leenbakker

Ongelezen bericht door RomyL »

In 2009 koop ik een boekenkast bij Leenbakker, zoals ook mijn andere meubels voor een studeerkamer. De kast is destijds in elkaar gezet, ingericht en nooit meer veranderd.
Enkele weken geleden een enorme klap in de kamer. Tot mijn grote schrik tref ik één grote ravage aan en is alles wat ooit in de boekenkast stond in honderd duizenden stukken terug te vinden door de gehele kamer. Voor wat visualisatie; het gaat dus om een boekenkast waar onderin twee kleine lades zaten. Op een paar boeken na vestond de rest van de kast uit veel hobby materiaal die hooguit enkele grammen wogen, omdat veelal om modelbouw gaat.
Tijdens het opruimen van de ravage is te zien dat de kast als een kaartenhuis in elkaar is gezakt. De planken liggen normaal gesproken op de bijgeleverde boekensteunen en deze zijn in hun geheel afgebroken. Door de kracht waarmee de planken naar beneden zijn gevallen is alles vernield. De kast is volledig ontwricht en zelfs een geleider van een lade is in twee gebroken. In de laminaatvloer zit een groot gat en de muur is ook volledig beschadigd en dan nog niet te spreken ver een andere kast war de zijpaneel van beschadigd is door alle spullen die met een klap uit de kast zijn komen zetten.
Ik geef dit alles op bij de verzekering. Momenteel ben ik nog steeds in discussie met de verzekering omdat ze zaken niet willen vergoeden.
Ik schrijf Leenbakker aan over dit voorval en ik krijg direct bericht dat het vervelend is, maar dat zij niets kunnen betekenen want de kast is 4 jaar oud. De garantie van een kast is maar 4 jaar en de kast mag niet als ondeugdelijk worden beschouwd omdat dit voorval pas na 4 jaar ontstaat aldus Leenbakker. Maar ik vraag me af of dat zo is? Heb ik als consument geen rechten?

16again
Berichten: 16397
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Garantie bij Leenbakker

Ongelezen bericht door 16again »

Je hebt de kast destijds zelf in elkaar gezet. Daardoor kan LeenBakker altijd stellen dat het aan je eigen montage gelegen heeft.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Garantie bij Leenbakker

Ongelezen bericht door witte angora »

Welkom bij LeenBakker, Ikea, en al die andere prutsbedrijven. Je koopt geen kast, maar een paar stukken karton, veel meer is het niet. Dat heeft inderdaad geen eeuwige levensduur.

Jammer dat er zoveel schade aan is gericht, ik snap je teleurstelling. Ik hoop voor je dat de verzekering in ieder geval iets wil uitkeren. De kans lijkt niet groot te zijn, maar je kunt het nooit weten natuurlijk.

Jouw verhaal bevestigt in ieder geval wel dat ik, als ik weer zover ben, meubelen ga kopen van massief hout. Of dat ik het desnoods zelf ga maken. Spaanplaat, MDF en dergelijke, heb ik nooit zien zitten, en dat blijkt wel weer. Dan maar even wat langer door sparen... :roll:

Gesloten