LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teflon in supermarktbrood

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Manner

Teflon in supermarktbrood

Ongelezen bericht door Manner »

Bij mij in een bekende supermarktketen word brood gesneden door een machine,
om de 2 maanden komen er nieuwe messen in. Er word gebruik gemaakt van getefloneerde messen
Er is na die tijd geen teflon meer te zien op het deel van de mes dat door het brood gaat.
Nu consumeren wij brood met teflon stukjes, is dit verantwoord te eten?

Afbeelding

GJvdZ

Re: Teflon in supermarktbrood

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Hoe bak jij je eitje?

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Nee, maar dat wist u al denk ik, waarom anders dit bericht.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Alu-hoedje opzetten...

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hoe snij jij thuis je vlees of andere dingen ?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zo'n boterham met teflon glijdt anders wél lekker naar binnen.

En dat was toch de bedoeling?

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

Hoe snij jij thuis je vlees of andere dingen ?
Met een normaal mes zonder teflon er op.. :lol:
Ik denk dat er wel ergere dingen in je eten zitten dan meschien een paar miniscule frummels teflon.

:o

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Manner schreef:Bij mij in een bekende supermarktketen word brood gesneden door een machine,
om de 2 maanden komen er nieuwe messen in. Er word gebruik gemaakt van getefloneerde messen
Er is na die tijd geen teflon meer te zien op het deel van de mes dat door het brood gaat.
Als je het niet vertrouwd kun je nog altijd het brood ongesneden kopen, en dan zelf in die lekker dikke plakken snijden.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

[/quote]Als je het niet vertrouwd kun je nog altijd het brood ongesneden kopen, en dan zelf in die lekker dikke plakken snijden.[/quote]

Wel met een teflon mes uiteraard. :mrgreen:

16again

Ongelezen bericht door 16again »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Teflon
Er zijn geen aanwijzingen dat de teflonlaag giftig is, ook niet als deze beschadigd wordt en in de voeding geraakt

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

tenormin schreef:
Als je het niet vertrouwd kun je nog altijd het brood ongesneden kopen, en dan zelf in die lekker dikke plakken snijden.
Wel met een teflon mes uiteraard. :mrgreen:
En beleggen met een eitje, gebakken in een koekenpan met een teflon anti aanbakcoating.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Manner schreef:Bij mij in een bekende supermarktketen word brood gesneden door een machine,

Afbeelding
Weet je zeker dat dit teflon is? Maar je kan voorstellen dat ze bij de volgende wissel andere messen monteren, er zijn namelijk in de vakhandel al messen met een andere coating die niet slijt te koop.

Manner

Misschien had ik mijn vraag wat zorgvuldiger moet stellen,
Is deze verschijning in de foodbranche toelaatbaar? In alle voedsel fabrieken heb je strenge regels voordat het product in de supermarkt ligt, en op het moment dat de klant het mee naar huis neemt besmet je het brood tog een beetje.

Het gaat waarschijnlijk heel weinig teflon maar ik reken wel dat een vaste klant dit constant naar binnen werkt als ze om de 2 dagen langs komt voor een heel brood

Dat ik een eitje bak in een getefloneerde pan klopt maar ik verkoop dat eitje niet,
van mij part bak ik eieren op een asbest plaat zolang ik het maar niet verkoop, het gaat erom dat levensmiddelen de supermarkt uitgaan onder een bepaalde norm en ik weet niet wat voor deze situatie geldend is

Deze messen worden geplaatst door een bedrijf dat een onderhoudscontract heeft bij de winkelketen ik heb me laten vertellen dat ze gebruik maken van getefloneerde messen zodat de messen langer meegaan ipv een ongecoate mes, dit scheelt de winkelketen montagekosten en voorrijkosten, ik wil graag het hoofdkantoor bellen maar hoorde graag eerst wat meningen ;)

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Manner schreef:Misschien had ik mijn vraag wat zorgvuldiger moet stellen,
Is deze verschijning in de foodbranche toelaatbaar? In alle voedsel fabrieken heb je strenge regels voordat het product in de supermarkt ligt, en op het moment dat de klant het mee naar huis neemt besmet je het brood tog een beetje.

Het gaat waarschijnlijk heel weinig teflon maar ik reken wel dat een vaste klant dit constant naar binnen werkt als ze om de 2 dagen langs komt voor een heel brood

Dat ik een eitje bak in een getefloneerde pan klopt maar ik verkoop dat eitje niet,
van mij part bak ik eieren op een asbest plaat zolang ik het maar niet verkoop, het gaat erom dat levensmiddelen de supermarkt uitgaan onder een bepaalde norm en ik weet niet wat voor deze situatie geldend is

Deze messen worden geplaatst door een bedrijf dat een onderhoudscontract heeft bij de winkelketen ik heb me laten vertellen dat ze gebruik maken van getefloneerde messen zodat de messen langer meegaan ipv een ongecoate mes, dit scheelt de winkelketen montagekosten en voorrijkosten, ik wil graag het hoofdkantoor bellen maar hoorde graag eerst wat meningen ;)
Dat noemen ze voortschrijdend inzicht, maw 75 jaar geleden was asbest een prachtig brandwerend product, en heeft in die hoedanigheid veel ongelukken voorkomen. Vele jaren later, bleek het kankerverwekkend. Betekend dat dat die mensen 75 jaar geleden met terugwerkende kracht ineens koelbloedige berekende moordenaars zijn?

Een vergelijkbaar scenario is ook hier aan de hand volgens mij, niemand wil klanten vergiftigen, en de gebruikers van die apparaten weten niet veel meer dan dat ze nummer X kunnen bellen voor nieuwe messen als ze bot worden. De verkopers en vertegenwoordigers van die machines hebben geen milieuhygiënische opleiding, en zullen geen weet hebben van wat teflon wel/niet doet, en of hun messen de teflon variant met PTFE hebben of niet.

Maw, er zijn een heleboel eilandjes die onderling wel verbonden waren uit praktische noodzaak, maar pas recent heeft iemand een grote brug geslagen van begin tot eind, en dit opgemerkt. Nu ligt het bij de nVWA, maar die hebben (terecht in mijn ogen) wel belangrijker dingen om naar te kijken met hun beperkte middelen.

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Hoe komt u eigenlijk aan deze foto, zelf gemaakt.? werkt u daar.?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Manner schreef:ik heb me laten vertellen
Met andere woorden, je hecht geloof aan het verhaal van een ander, zonder dat je onderzocht hebt of dit verhaal wel of niet waar is.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

witte angora schreef:
Manner schreef:ik heb me laten vertellen
Met andere woorden, je hecht geloof aan het verhaal van een ander, zonder dat je onderzocht hebt of dit verhaal wel of niet waar is.
Hoezo zou het verhaal niet juist zijn ?
Hij heeft het bedrijf welke de messen vervangt gevraagd, dus waarom zou het bedrijf liegen?
Zoals TS het beschrijft, denk ik toch dat dit een stuk waarheid is, want bedrijven blijven gewoon aan alle kanten op de kleintjes letten.
Deze messen worden geplaatst door een bedrijf dat een onderhoudscontract heeft bij de winkelketen ik heb me laten vertellen dat ze gebruik maken van getefloneerde messen zodat de messen langer meegaan ipv een ongecoate mes, dit scheelt de winkelketen montagekosten en voorrijkosten,

Manner

jonbour schreef:Zuigerd dat is wat je bent tennis de man met de vele namen en zonder eergevoel.
Met alle respect, ik ben nieuw op dit forum ik heb me hier op dit forum ingeschreven omdat dit mij het meest volwassen forum leek om dit probleem uit te lichten, om mij vervolgens af te schilderen als iemand die constant andere namen aanneemt om tegen de maatschappij aan te trappen is compleet onterecht en niet waar. (zet je spellingscontrole ook maar uit, maakt het wat persoonlijker)

ontopic:

Het betreft telfon, via google kwam ik bij verschillende leveranciers die getefloneerde messen aanbieden, zover ik weet is de naam teflon een merknaam van Dupont.
Misschien dat het volgens velen dit een klein probleem is, maar ik vond het geheel noemenswaardig hier te melden aangezien bijna niemand dit weet.

Gesloten