LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Portrechtrecht

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
kvb88

Portrechtrecht

Ongelezen bericht door kvb88 »

Hallo Allemaal,

Van mijn werkgever moet ik een foto laten maken die dan bekend word gemaakt via onze website, aan onze klanten en op mijn visitekaartje en de app via het bedrijf.

Ik ben het hier helemaal niet mee eens, want als mijn klant buiten het visitekaartje weggooid staat wel mijn foto/voornaam en achternaam hierop.

Dan kan dus iedereen die mijn visitekaartje vindt mij opzoeken via internet.

Tevens moet ik tesame met de foto een handtekening zetten onder de voorwaarden.
Hierop wordt aangegeven dat als ik het onderteken dat het portrechtrecht vervalt.

Mag mijn werkgever mijn foto gebruiken in dit geval?

ik hoor het graag.

met vriendelijke groet,

Kelly

bprosman

Re: Portrechtrecht

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik ben het hier helemaal niet mee eens, want als mijn klant buiten het visitekaartje weggooid staat wel mijn foto/voornaam en achternaam hierop
Als ze nu op je voor-. achternaam Googlen komen ze helemaal geen foto (bijv. Social media) van je tegen ?
Hierop wordt aangegeven dat als ik het onderteken dat het portrechtrecht vervalt.
Mag mijn werkgever mijn foto gebruiken in dit geval?
Ja, dat doet hij al in de app en op de visitekaartjes. Maar het beschermt ook de werkgever dat jij straks geen claim indient dat je bijvoorbeeld betaald wil worden voor iedere hit die de app of website heeft op jouw foto.

GJvdZ

Re: Portrechtrecht

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dat is toch mooi? Een bedrijf die het allemaal wat persoonlijker wil maken.

Gesloten