| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bold 9900 ter reparatie via T-Mobile
Bold 9900 ter reparatie via T-Mobile
Twee weken geleden heb ik een update gedaan van bbm, daarna werd het scherm in bbm blauw. Ik had de telefoon teruggebracht naar fabrieksinstellingen, geprobeerd de update ongedaan te maken, maar het scherm bleef blauw in bbm. Toen ben ik naar de T-Mobile winkel gegaan, bij hun heb ik een abonnement afgesloten, nog geen 3 maand geleden. In de winkel wisten ze me te vertellen dat het om een softwareprobleem ging, veroorzaakt door de update en dat ze de telefoon ter reparatie konden opsturen.
Dit heb ik laten doen, want een softwareprobleem valt onder fabrieksgarantie.
Na een week kreeg ik bericht dat het toestel bij de reparateur was. Nog een week later kreeg ik bericht dat ze de telefoon onderzocht hadden en dat er sprake is van onzorgvuldig gebruik, vallen en stoten, en dat reparatie €160,- zou kosten.
Hier ben ik het natuurlijk niet mee eens. Ik heb het toestel amper 3 maanden en ben er uiterst voorzichtig mee. Ik was namelijk erg blij dat ik eindelijk dít toestel had. Ook is het toestel nooit gevallen.
Nu heb ik de keuze om het toestel te laten repareren, niet te laten repareren, maar wel onderzoekskosten te betalen, of afstand doen van het toestel.
Hier ben ik het natuurlijk niet mee eens. Ik verwacht gewoon dat mijn toestel kosteloos gerepareerd wordt.
Iemand die dezelfde ervaringen heeft?
Dit heb ik laten doen, want een softwareprobleem valt onder fabrieksgarantie.
Na een week kreeg ik bericht dat het toestel bij de reparateur was. Nog een week later kreeg ik bericht dat ze de telefoon onderzocht hadden en dat er sprake is van onzorgvuldig gebruik, vallen en stoten, en dat reparatie €160,- zou kosten.
Hier ben ik het natuurlijk niet mee eens. Ik heb het toestel amper 3 maanden en ben er uiterst voorzichtig mee. Ik was namelijk erg blij dat ik eindelijk dít toestel had. Ook is het toestel nooit gevallen.
Nu heb ik de keuze om het toestel te laten repareren, niet te laten repareren, maar wel onderzoekskosten te betalen, of afstand doen van het toestel.
Hier ben ik het natuurlijk niet mee eens. Ik verwacht gewoon dat mijn toestel kosteloos gerepareerd wordt.
Iemand die dezelfde ervaringen heeft?
Re: Bold 9900 ter reparatie via T-Mobile
Je hebt de telefoon opgestuurd wegens een softwareprobleem. Dit heb je aan de winkelier laten zien bij het innemen van de telefoon. De telefoon ging hoogstwaarschijnlijk gewoon áán in de winkel. Kijk op internet voor mensen met hetzelfde probleem direct na de update. Dat is namelijk bewijs dat het blauwe scherm door software komt, en niet door vallen o.i.d.
Ik zou een brief sturen waarin je aangeeft dat je de telefoon altijd zorgvuldig hebt gebruikt en dat deze nooit is gevallen o.i.d.
Verder in die brief geeft je ze de volgende keuze:
- dat ze je telefoon gratis repareren, of
- dat ze je een nieuwe telefoon geven, of
- dat ze je al je geld teruggeven.
Als ze erbij blijven dat er sprake is van onzorgvuldig gebruik een second opinion eisen bij eenonafhankelijke expert.
Ik zou een brief sturen waarin je aangeeft dat je de telefoon altijd zorgvuldig hebt gebruikt en dat deze nooit is gevallen o.i.d.
Verder in die brief geeft je ze de volgende keuze:
- dat ze je telefoon gratis repareren, of
- dat ze je een nieuwe telefoon geven, of
- dat ze je al je geld teruggeven.
Als ze erbij blijven dat er sprake is van onzorgvuldig gebruik een second opinion eisen bij eenonafhankelijke expert.