Fraude en Banken/Kredietverstrekkers
Geplaatst: 11 nov 2013 13:38
deel 1
Beste mensen,
Omdat ik al een tijdje rondloop met deze gedachte om is er achter te komen hoe eenvoudig het is om een krediet of een lening te krijgen zonder dat de verstrekker daadwerkelijk informatie opzoekt of het wel klopt en of het wel kan. Tenslotte waarom kan een particulier geen onderzoek doen na bijv banken en mogen banken wel onderzoek doen na particulieren.
Het eerste verhaal gaat over de CVB bank wat nu is samen gegaan met de Regiobank.
Doorlopend krediet toen der tijd genomen en netjes af gelost en opgezegd.
Bij deze rekening was GEEN pas, kon alleen ik persoonlijk na een regiokantoor om geld op te nemen waarvan de opnamebewijzen in tweevoud werden gegeven en getekend door mij en de kantoorhouder.
Relatie gaat voor bij en een week of vier later werd ik gebeld door de CVB bank hoe het zat met de betalingen want ik liep achter. Dus mijn reactie was dat er waarschijnlijk een fout is gemaakt want die is afgelost en opgezegd. Nou blijkt dus van niet volgens de cvb bank. Ik geef aan dat ik dan per direct de opname bewijzen wil zien waar daar staat de datum en tijdstip van opname op. Gaat een tijdje over heen want ik vermoed dat er paniek is ontstaan bij de bank en werd ik gevraagd om een kopie id kaart te sturen. Ik stuur me kopie en kreeg als reactie er op dat het klopte en dat ik toch maar moest betalen. Nou ben ik hier natuurlijk niet mee akkoord gegaan want ik wilde de opname bewijzen zien vanaf de datum dat alles was aangezuiverd tot de datum dat alles weer opgenomen was..
Ze gingen het uitzoeken wat er aan de hand was. Dat is niet zo heel moeilijk te begrijpen dat er iemand is geweest die geld heeft opgenomen persoonlijk onder mijn naam zonder machtiging.. Dat kan er maar 1 geweest zijn. Me toenmalige vriendin en een zeer ernstige fout van de kantoorhouder om geld mee te geven.
Gaat 2 jaar over heen komt er ineens een deurwaarder met het verzoek om het openstaande bedrag te betalen.. ik weiger natuurlijk. Gaat er weer een jaar of drie over heen weer een andere deurwaarder.. ik weiger weer.. Zijn er tien jaar voorbij cvb bank is samen gegaan met de regiobank.. komt er weer een deurwaarder.. ik weiger weer en leg hem het verhaal uit. Krijg ik een brief van de deurwaarder dat ik na overleg was akkoord gegaan met een betalingsregeling.. Nou dacht het dus niet, du opbellen na de deurwaarder en gevraagd wanneer ik akkoord ga dan beken ik schuld en de schuld ligt bij de bank. Kreeg ik weer een brief van de deurwaarder dat dit me laatste kans was anders zou het voor het gerecht worden gebracht.. Eindelijk waar ik al jaren op zat te wachten gaat gebeuren.. ik ga akkoord en zeg duidelijk ik hoop dat hun client alles nog heeft en heeft bij gehouden want ik wil dat dit voor het gerecht komt..
Brief komt terug en na contact te hebben gehad en overleg ziet client(regiobank) af van deze zaak en wordt bijdeze de zaak gesloten.. Ik bel de regiobank want ik wil natuurlijk ook van deze bkr af en wel per direct. geen gehoor ik moest maar na de sns bellen.. sns gemaild.. kreeg te horen dat ik weer bij de regiobank moest zijn. Na diverse mails geen contact totdat ik een mail stuurde waarin ik eiste dat ik binnen een gestelde periode antwoord wilde hebben anders zoek ik het hogerop. Volgende dag bericht wat ongelooflijk is. Uitgelegd dat ik per direct van BKR notering af wilde.. Volgende dag was het al geregeld..
opname bedrag 19.000 euro.. 10 jaar rente er over heen en kosten was het bedrag ondertussen opgelopen na 37.000 euro. Tien jaar bij de bkr als wanbetaler te boek gestaan voor een fout van de bank zelf waar ze nooit enige moeite voor hebben gedaan om het op te lossen en op het eind kon er nog geen excuus af voor deze wan vertoning omdat hun eigen regiomedewerker zwaar de fout is ingegaan bij het afgeven van geld van een rekening wat al was opgezegd.
mvg
RB
Beste mensen,
Omdat ik al een tijdje rondloop met deze gedachte om is er achter te komen hoe eenvoudig het is om een krediet of een lening te krijgen zonder dat de verstrekker daadwerkelijk informatie opzoekt of het wel klopt en of het wel kan. Tenslotte waarom kan een particulier geen onderzoek doen na bijv banken en mogen banken wel onderzoek doen na particulieren.
Het eerste verhaal gaat over de CVB bank wat nu is samen gegaan met de Regiobank.
Doorlopend krediet toen der tijd genomen en netjes af gelost en opgezegd.
Bij deze rekening was GEEN pas, kon alleen ik persoonlijk na een regiokantoor om geld op te nemen waarvan de opnamebewijzen in tweevoud werden gegeven en getekend door mij en de kantoorhouder.
Relatie gaat voor bij en een week of vier later werd ik gebeld door de CVB bank hoe het zat met de betalingen want ik liep achter. Dus mijn reactie was dat er waarschijnlijk een fout is gemaakt want die is afgelost en opgezegd. Nou blijkt dus van niet volgens de cvb bank. Ik geef aan dat ik dan per direct de opname bewijzen wil zien waar daar staat de datum en tijdstip van opname op. Gaat een tijdje over heen want ik vermoed dat er paniek is ontstaan bij de bank en werd ik gevraagd om een kopie id kaart te sturen. Ik stuur me kopie en kreeg als reactie er op dat het klopte en dat ik toch maar moest betalen. Nou ben ik hier natuurlijk niet mee akkoord gegaan want ik wilde de opname bewijzen zien vanaf de datum dat alles was aangezuiverd tot de datum dat alles weer opgenomen was..
Ze gingen het uitzoeken wat er aan de hand was. Dat is niet zo heel moeilijk te begrijpen dat er iemand is geweest die geld heeft opgenomen persoonlijk onder mijn naam zonder machtiging.. Dat kan er maar 1 geweest zijn. Me toenmalige vriendin en een zeer ernstige fout van de kantoorhouder om geld mee te geven.
Gaat 2 jaar over heen komt er ineens een deurwaarder met het verzoek om het openstaande bedrag te betalen.. ik weiger natuurlijk. Gaat er weer een jaar of drie over heen weer een andere deurwaarder.. ik weiger weer.. Zijn er tien jaar voorbij cvb bank is samen gegaan met de regiobank.. komt er weer een deurwaarder.. ik weiger weer en leg hem het verhaal uit. Krijg ik een brief van de deurwaarder dat ik na overleg was akkoord gegaan met een betalingsregeling.. Nou dacht het dus niet, du opbellen na de deurwaarder en gevraagd wanneer ik akkoord ga dan beken ik schuld en de schuld ligt bij de bank. Kreeg ik weer een brief van de deurwaarder dat dit me laatste kans was anders zou het voor het gerecht worden gebracht.. Eindelijk waar ik al jaren op zat te wachten gaat gebeuren.. ik ga akkoord en zeg duidelijk ik hoop dat hun client alles nog heeft en heeft bij gehouden want ik wil dat dit voor het gerecht komt..
Brief komt terug en na contact te hebben gehad en overleg ziet client(regiobank) af van deze zaak en wordt bijdeze de zaak gesloten.. Ik bel de regiobank want ik wil natuurlijk ook van deze bkr af en wel per direct. geen gehoor ik moest maar na de sns bellen.. sns gemaild.. kreeg te horen dat ik weer bij de regiobank moest zijn. Na diverse mails geen contact totdat ik een mail stuurde waarin ik eiste dat ik binnen een gestelde periode antwoord wilde hebben anders zoek ik het hogerop. Volgende dag bericht wat ongelooflijk is. Uitgelegd dat ik per direct van BKR notering af wilde.. Volgende dag was het al geregeld..
opname bedrag 19.000 euro.. 10 jaar rente er over heen en kosten was het bedrag ondertussen opgelopen na 37.000 euro. Tien jaar bij de bkr als wanbetaler te boek gestaan voor een fout van de bank zelf waar ze nooit enige moeite voor hebben gedaan om het op te lossen en op het eind kon er nog geen excuus af voor deze wan vertoning omdat hun eigen regiomedewerker zwaar de fout is ingegaan bij het afgeven van geld van een rekening wat al was opgezegd.
mvg
RB