Pagina 1 van 1

ING (Autoverzekering)

Geplaatst: 11 nov 2013 14:32
door Robien13
Ik heb een klacht over mijn ING autoverzekering. Het volgende is mij overkomen:

ING (ofwel Nationale Nederlanden) hebben aangegeven dat ze de automatische incasso niet hebben kunnen innen, waarna ze meerdere herinneringen hebben gestuurd. Vervolgens hebben ze mijn verzekering op 26-10-2013 met terugwerkende kracht per 13-08-2013 beëindigd.

Wij hebben echter nooit een herinnering ontvangen. Voor ons was de verzekering dus plotseling beëindigd, en we hebben nooit de kans gehad om de fout te herstellen. Dit stelt ons in een lastig parket. Ik ben nu namelijk opgeschreven in het bestand van verzekeraars als wanbetaler, wat ervoor zorgt dat ik moeilijker nieuwe verzekeringen (en weet ik wat nog meer) kan afsluiten.

Ik ben inmiddels naar Allsecur gegaan, waar ik mijn verhaal heb uitgelegd, en zij hebben mij geaccepteerd. Ik ben daarnaast van plan om al mijn verzekeringen weg te halen bij ING, omdat ik niet wil hebben dat dit bijvoorbeeld ook gebeurt bij mijn inboedelverzekering. In een zoektocht op internet ben ik op klacht.nl iemand tegengekomen met exact hetzelfde probleem, maar dan over reis- en later nog inboedelverzekering.

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt bij ING/NN, waarbij de verzekering is beëindigd zonder dat ze ooit herrinneringsbrieven hadden ontvangen.

Ook vraag ik me af of iemand weet wat ik er nog meer aan kan doen (er loopt inmiddels een klachtonderzoek bij NN), zodat ik niet meer opgeschreven sta als wanbetaler.

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Re: ING (Autoverzekering)

Geplaatst: 11 nov 2013 15:31
door Ron_070
Misschien toch beter je afschijvingen bij internetbankieren bekijken.
Je weet heel goed waarneer de premie afgeschreven moet worden.
Bij mij was het na een bepaalde datum ook nog niet afgeschreven.
Gelijk hierover aan de telefoon gehangen. Bleek de fout bij NN te liggen ivm een nieuw computersysteem.

Re: ING (Autoverzekering)

Geplaatst: 13 nov 2013 08:43
door NationaleNederlanden
Beste Robien,

Dit klinkt als een hele vervelende situatie. Graag zoeken wij het daarom verder voor je uit. Het zou natuurlijk niet terecht zijn dat je moeilijker een verzekering kan afsluiten, terwijl jij er verder niks aan kan doen. Zou je ons daarom wat meer gegevens via een privébericht willen sturen? Dan bekijken we hoe het staat met het klachtonderzoek. We nemen dan op korte termijn contact met jou op om te bespreken wat er mis is gegaan. Wij doen ons best zo spoedig mogelijk met een oplossing te komen.

Met vriendelijke groet,
Nationale-Nederlanden

Re: ING (Autoverzekering)

Geplaatst: 13 nov 2013 09:36
door Lisare
Mooi he, die webcare teams. Het lijken onze toezichthouders wel. Achteraf komt men met een reactie.

Waarschijnlijk kunnen ze ook niet goed lezen. TS heeft ondertussen al een andere verzekering afgesloten dus de oplossing is door de klant zelf al geregeld.

Beetje mosterd na de maaltijd dit.

Re: ING (Autoverzekering)

Geplaatst: 13 nov 2013 10:39
door GJvdZ
Lisare schreef:Mooi he, die webcare teams. Het lijken onze toezichthouders wel. Achteraf komt men met een reactie.

Waarschijnlijk kunnen ze ook niet goed lezen. TS heeft ondertussen al een andere verzekering afgesloten dus de oplossing is door de klant zelf al geregeld.

Beetje mosterd na de maaltijd dit.
Ah, daar hebben we weer de perfecte werknemer die zelf nooit fouten maakt.

Re: ING (Autoverzekering)

Geplaatst: 14 nov 2013 10:06
door NationaleNederlanden
Gezien het feit dat er nog andere verzekeringen van Robien bij ons lopen willen wij graag bekijken wat wij wel nog voor de klant kunnen doen, ondanks dat de verzekering in kwestie is beëindigd. Het kwaad is inderdaad al geschied, maar uiteraard willen we dit soort situaties in de toekomst voorkomen. Daarom willen wij toch achteraf graag nog met de klant hierover in gesprek. Dus mocht je dat willen Robien, stuur ons dan een berichtje.

Re: ING (Autoverzekering)

Geplaatst: 21 dec 2013 14:45
door crow
Graag wil ik even reageren..

Ik heb net voor de tweede keer deze week met ing aan de telefoon gehangen omdat mij woonverzekering en overlijdensrisico verzekering niet afgeschreven werden met automatische incasso.
Ze vertelden mij dat het bedrag niet afgeschreven kon worden en dat ze een aanmaning hadden gestuurd nou ik heb nooit een aanmaning ontvangen en ik weet precies wanneer die rekeningen afgeschreven wordt zodat er genoeg saldo op mijn rekening staat!
Ze vertelden dat ze eigenlijk 3 aanmaningen hadden moeten sturen dus er was iets niet goed gegaan vertelden ze, maar ze zouden het rechtzetten.
De overlijdensrisico verzekering van de ing gaat via nationale nederlanden. en daar vertelden ze mij dat er veel mis is gegaan bij ING door de invoering van de I-BAN nummers, hun gaven netjes hun excuus hiervoor en alles rechtgezet!
Krijg ik vanmorgen een brief dat mijn ing woonverzekering is stopgezet wegens niet betalen...
Ik meteen gebeld ja daar klopte iets niet vertelde ze mij ze hadden 3 keer een aanmaning moeten sturen i.p.v. 1 keer. Nou die eerste keer heb ik ook geen aanmaning gehad! ze zou het nu rechtzetten maar het gevolg is dat er dus vanaf 16 oktober niets is afgeschreven nu zei de meneer bij het eerste telefoontje dat er van twee keer afgeschreven werd alsnog en de mevrouw van vanmorgen zei drie keer.
Waarop ik antwoorde dat haar collega eerder twee keer had gezegd!
Nu zou zij het voorleggen want ik moet dus opnieuw geaccepteerd worden bij de verzekering en kon ze dus niet zeggen of ik dus van twee of drie keer moest terug betalen, dit houd in dat ik nu een rekening krijg van zo'n 200 euro voor woon en overlijdensrisico verzekering..
Heeft iemand een idee of dit normaal is of dat hun voor de fout op moeten draaien?
Graag een reactie!
Dat er iets mis gaat bij ING is dus wel duidelijk!

Re: ING (Autoverzekering)

Geplaatst: 21 dec 2013 15:00
door Jantje7
Er schijnt inderdaad veel mis te gaan bij het incasseren via het nieuwe IBAN rekeningnummer. Hierbij speelt een rol dat indien het saldo niet voldoende is de incasso niet kan plaatsvinden. U schrijft dat u voldoende saldo op uw rekening had op het moment dat u de incasso verwacht. Helaas vinden de IBAN incasso's zeker 10 dagen later dan u gewent bent. Wel krijgt u hiervan een berichtje recht boven in uw scherm als u bent ingelogd.
Verder is het natuurlijk vreemd dat NN u geen bericht stuurt dat ze niet hebben kunnen incasseren.

Re: ING (Autoverzekering)

Geplaatst: 12 feb 2014 21:06
door lien1984
Hoe is het allemaal afgelopen? Ik heb net een topic geplaatst over de ING autoverzekering...
Is dit dus blijkbaar gewoonte Vd ing?!!!