LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeerboete parkeerschijf

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door eleven »

Teunbosseman schreef:
eleven schreef:
Ook al is een boete terecht dan nog kan de bijbehorende strafmaat buiten proportie zijn. En daarvoor kun je dan in bezwaar gaan. Dat recht heeft een ieder namelijk.

Met hoeveel kans op slagen?

Het strafmaat voor overtredingen is een vast iets, daar wordt er niet van afgeweken.
Of de boete terecht is, daar kan iedereen bezwaar aantekenen.
Slagingspercentage doet er niet toe. Als het bezwaar wordt toegekend wordt de strafmaat niet aangepast, die hoop heb ik niet.

En wat heeft iemand dan aan het bezwaar?

Maar zoals acjzr1 schrijft.........helemaal mee eens !
Straffen zijn in Nederland vrijwel altijd buitenproportioneel.
Nu wel?
Zijn ook mijn worden, dus helemaal me eens.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

teunbosseman schreef:
eleven schreef: Met hoeveel kans op slagen?

Het strafmaat voor overtredingen is een vast iets, daar wordt er niet van afgeweken.
Of de boete terecht is, daar kan iedereen bezwaar aantekenen.
Slagingspercentage doet er niet toe. Als het bezwaar wordt toegekend wordt de strafmaat niet aangepast, die hoop heb ik niet.

En wat heeft iemand dan aan het bezwaar?

Ah zie dat blijkbaar niet helemaal duidelijk is. Zal verduidelijken. Het bezwaar wordt toegekend, de opgelegde strafmaat wordt uitgevoerd, aangepast, vernietigd oid, maar de strafmaat welke is ingesteld blijft. Daarbij kan het ook zijn dat de bezwaarder gewoon zijn zegje wilt doen.

Maar zoals acjzr1 schrijft.........helemaal mee eens !
Straffen zijn in Nederland vrijwel altijd buitenproportioneel.
eleven schreef:Nu wel?
Zijn ook mijn worden, dus helemaal me eens.

Jouw woorden waren:
Alle verkeersboetes zijn buiten proportie.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door eleven »

Straffen zijn in Nederland vrijwel altijd buitenproportioneel.
Alle verkeersboetes zijn buiten proportie.

Tsjonge, Tsjonge : Zo wat?

Welke boetes/straffen zijn dan VRIJWEL niet te hoog?

witte angora
Berichten: 30921
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door witte angora »

Zorgen dat je geen boete krijgt, is het ook niet disproportioneel. Makkelijk toch?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door puma73 »

Niet te hopen dat ze ooit "per ongeluk" op een gehandicapten parkeerplaats de auto neerzetten. Hufterboete met een hoogte van 360 euro.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eleven schreef:
Straffen zijn in Nederland vrijwel altijd buitenproportioneel.
Alle verkeersboetes zijn buiten proportie.

Tsjonge, Tsjonge : Zo wat?

Welke boetes/straffen zijn dan VRIJWEL niet te hoog?

Hoeze tsjonge tsjonge :roll: jij schrijft alle als reactie op mijn bericht en azjzr1 schrijft vrijwel op jouw bericht.

Ik heb nergens geschreven dat alle verkeersboetes buiten proportie zijn. Zoals reeds geschreven is in bepaalde misdrijven de strafmaat nooit hoog genoeg.


Gister in wegmisbruikers bv kreeg een persoon diverse boetes voor te snel rijden, kleven, rechts inhalen en daarbovenop emg.........dat laatste vond ik overdreven om er nog eens bovenop te doen maar daar zullen de meningen over verschillen.

Waar ik helemaal mee eens ben is wat Ome Koos zei dat veelplegers steeds hogere boetes gaan krijgen. Dus iemand welke 1 keer te hard krijgt krijgt een boete en een veelpleger steeds hogere.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:Zorgen dat je geen boete krijgt, is het ook niet disproportioneel. Makkelijk toch?

Nou, dat zou makklijk zijn ja maar helaas eutopia.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door acjzr1 »

eleven schreef:
Straffen zijn in Nederland vrijwel altijd buitenproportioneel.
Alle verkeersboetes zijn buiten proportie.

Tsjonge, Tsjonge : Zo wat?

Welke boetes/straffen zijn dan VRIJWEL niet te hoog?
@ eleven,

Mijn uitspraak :"Straffen zijn in Nederland vrijwel altijd buitenproportioneel" heeft niets te maken met jouw uitspraak :"Alle verkeersboetes zijn buiten proportie"

Mijn uitspraak gaat over straffen in het algemeen.
Niet alleen over verkeersboetes, maar dat had duidelijk moeten zijn.
Daarnaast ben ik het met jouw uitspraak helemaal niet eens.
Veel verkeersboetes zijn hoog genoeg, een aantal zijn te hoog (lees "niet in verhouding tot de overtreding"), en een aantal zijn te laag.
Met name het feit dat fietsers en voetgangers gereduceerde boetes krijgen voor het negeren van een rood verkeerslicht stoort mij enorm. Laten we eens beginnen met de boetes voor iedereen even hoog te maken en daarna te gaan discussiëren over de hoogte. Het is namelijk niet eerlijk dat als ik als automobilist een zeer hoge boete krijg als ik op een leeg kruispunt net door rood rijd, terwijl een fietser die het zelfde doet midden in de spits er vanaf komt met een veel lagere boete terwijl het risico (met name voor de fietser zelf) veel hoger is!
(Ik heb overigens nog nooit een boete gekregen voor door rood rijden. Zelfs op de fiets ben ik nooit door rood gereden.)

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door eleven »

Dat jou uitspraak niets met die van mij te doen heeft is zeker duidelijk geweest, want ik heb op jou bericht niet gereageerd.
Dit heeft twee redenen.
Dit topic gaat over een parkeerschijf, dus over een verkeersboetes, en jij haalt straffen in het algemeen bij.
Dit is een andere discussie.
Dat de boetes voor fietsers en voetgangers lager zijn, heeft blijkbaar met het effect te maken, dat de zwakkere beschermt moet worden.
Dat is alleen al een situatie, waar de zwakkere gebruik van maakt.

Het is ook niet juist, dat de automobilist de schuld krijgt, als een fietser geen voorrang geeft.
Trouwens hoef je niet met mij eens te zijn, maar ik schrijf hier gewoon mijn mening, hoor.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door acjzr1 »

@ eleven,
Even een off topic bericht.
Mijn vorige bericht had ik niet aan jou moeten richten.
Het was enkel bedoeld om de discussie die is ontstaan over jouw en mijn comments te stoppen.
Ik heb niet direct gereageerd op jouw berichten en jij niet direct op die van mij.
Mijn bewoording is niet gebaseerd op die van jou, al kan dat wel zo overkomen.
Jij geeft jouw mening en ik die van mij.
Ik zal niet snel iemand persoonlijk aanvallen.
Gezien jouw reactie denk jij het zelfde als ik.
Meningen mogen verschillen zolang er wederzijds respect is.
In ons geval blijkt dat er te zijn, waarvoor dank.
Acjzr1.

On Topic:

Ik ben van mening dat de boete van TS terecht is opgelegd.
Men heeft het immers niet over een zeer uitzonderlijke situatie.
België heeft tot een paar jaar geleden afwijkende parkeerschijven gebruikt.
Aangezien ik vaak in België kom heb ik altijd een Belgische parkeerschijf in mijn auto gehad!
Als inwoner van Nederland was een van de eerst dingen die ik kocht na het kopen van een eigen auto een in Nederland goedgekeurde parkeerschijf.
Niet dat ik dat ding heel erg vaak nodig heb, maar je hoort gewoon te weten dat er gebieden zijn waar je hem nodig hebt. Daarnaast is het zo dat je als houder van een rijbewijs geacht wordt de verkeersregels te kennen.
Ik ben wel van mening dat de opgelegde parkeerboete veel te hoog is.
TS stond (schijnbaar) niet gevaarlijk geparkeerd en ook niet op een gehandicaptenparkeerplaats of laad en los plaats. De boete voor het niet hebben van een parkeerschijf van +/- €2,00 is dus wel een beetje hoog. Zeker aangezien er geen gevaar veroorzaakt werd en er geen sprake was van het niet betalen van "parkeerbelasting" (zoals een parkeerkaartje genoemd wordt).

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Parkeerboete parkeerschijf

Ongelezen bericht door eleven »

@acjzr1
ik denk, dat wij beide hetzelfde denken en bedoelen.
Ook ik accepteer de mening van andere, mits de mening niet in het gedrang met de werkelijkheid is.
Mijn discussie´s zijn misschien aan de pittige kant, maar ik wil niemand beledigen en een scheldwoord zou je van mij nooit lezen.
Wat de boete van de parkeerschijf betreft, heb ik in de begin van het topic al geschreven, dat de boete terecht is, want dan kan iedereen maar voor een gelegenheid een briefje schrijven.
Dat deze boete te hoog is, heb ik kenbaar gemaakt, maar er zijn nog meer van die gevallen, waar een discussie over mogelijk is.

Gesloten