LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] piramidespel = piramidespel??

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
respects

piramidespel = piramidespel??

Ongelezen bericht door respects »

De meest gelezen uitleg die ik tegenkom is: er staan mensen bovenaan, die provisies krijgen over de mensen onderaan (nergens staat overigens dat dit de enige inkomstenbron is, maar goed) en daarom is het een piramidespel en daarom verboden.

klopt dat een beetje met wat andere ook hier lezen??

Mijn vraag is:

Ik ben parttime bezig met netwerkmarketing (schijnt dus automatisch een piramidespel te zijn, omdat mijn sponsor geld verdiend aan mij; hij moet hier overigs wel keihard voor werken, dames en heren).
Maar ik heb maar een aantal mensen onder mij (verdien ik ong. €10.- per maand aan, en zijn collega's uit mijn tijd dat ik vertegenwoordiger was). Toch verdien ik gemiddeld tussen de 300-600 euro per maand bij DOOR HET AANBIEDEN VAN PRODUCTEN AAN BEDRIJVEN EN PARTICULIEREN. Hier krijg ik mijn winst en provisies over betaald, elke maand weer. Deze klanten kunnen elk moment van de dag opzeggen, ik hou regelmatig contact met mijn klanten en toch is het opzegpercentage verwaarloosbaar.

Ben ik dan ook illegaal bezig met een piramidespel??
Ik werf niet actief, ben geen duizenden euro's armer geworden, heb geen boze klanten, ben geen vrienden kwijtgeraakt. Gaat eigenlijk alleen maar beter met mij en mijn klanten.

Dit is wat netwerkmarketing voor mij inhoudt.

PS. Dit is wat netwerkmarketing voor mij inhoudt. heb jezelf andere ervaringen, dan heb je er volgens mij niet helemaal goed op voorbereidt, en wilde je alleen maar snel rijk worden. (denk ik)

johan heikoop

Re: piramidespel = piramidespel??

Ongelezen bericht door johan heikoop »

geheel mee eens tevens zijn er nog meer verschillen. Bij een piramide spel betaal je aan de persoon boven jou geld bij MLM aan het bedrijf voor wie je aan de slag gaat. tevens is het bij een piramide zo dat hoe eerder je bent begonnen hoe meer je verdiend, bij MLM niet vaak wordt je beloont met bonussen als je een bepaalde positie hebt gehaald( en ja daarvoor moet je soms hard werken)
heeft degene die eerder begonnen is deze niet verdient hij veel minder dan jij.
dat zal bij een piramide niet voorkomen. Ik stel dan ook voor dat iedereen die over MLM wilt mee praten eerst eens een boek daar over leest bv MLM voor dummy's( ja dat bestaat echt).

Slim

Ongelezen bericht door Slim »

Wat een gebral over "keihard werken, posities bereiken en belachelijke functienamen zoals consultant" voor activiteiten die uit hebzucht voortkomen". Lazer toch op. :shock:
Als kwetsbare werkloze word ik aan de lopende band benaderd door mensen die mijn zwakke financiële positie willen misbruiken om er zelf beter van te worden :roll: :roll: . Zieke uitwassen van consumtiedrang en geldzucht, dat is het en niets anders.
Het gaat werkelijk nergens over.

Van studeren en de wereld rondreizen leer je iets, waardoor ik geestelijk rijk word en dat is uiteindelijk veel waardevoller dan dat ordinaire geld.

Doe lekker zo verder, dan wordt het nog eens wat met de wereld!

mrtelecom

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Gut, laat ik nou gestudeerd hebben, 15 jaar de wereld rondgezworven, keihard gewerkt en door omstandigheden werkloos geworden (tja, op mijn leeftijd hebben ze je al snel niet meer nodig) en toen ben ik tegen netwerkmarketing aangelopen. Laat ik nu al bijna in staat zijn om weer (maar ditmaal zonder geldzorgen) de wereld rond te reizen.
Doodsimpel; netwerkmarketing is, net als rondreizen en studeren, niet iets voor iedereen, maar ook, net als rondreizen en studeren, niet per se slecht. Dat ligt aan de mensen die het doen, niet aan het studeren, rondreizen of netwerkmarketing.
Oordeel enkel of het iets is voor JOU; laat anderen in hun waarde en laat hen zelf de beslissing nemen.

Slim

Ik laat anderen in hun waarde, TOTdat mensen mijn zwakke positie proberen te gebruiken. Dat is namelijk bijzonder onrespectloos en gemeen.
Let wel Mrtelecom: ik beschuldig je niet persoonlijk van iets. Ik zet alleen vraagtekens bij "zakelijke" praktijken die het slechtste in de mens naar boven halen (hebzucht) en mensen proberen te lokken met holle kreten als "consultant", "iets bereiken" etc.
Mensen die als persoon groeien bereiken altijd iets: zij worden een beter mens.

Wel eens een filosoof gelezen? :roll:

Mo

Ongelezen bericht door Mo »

Hallo allemaal,

Ik heb hele positieve ervaringen met ACN. Mijn man is vertegenwoordiger geworden (mede op mijn aandringen) na diverse jaren in de produktverkoop te hebben gezeten. Het nadeel daarvan is dat je telkens mensen geïnteresseerd moet houden en achter hun kont moet aanzitten of ze je produkt al weer willen afnemen. Heel vermoeiend.

Op de eerste door ons bijgewoonde bedrijfspresentatie werd ons heel duidelijk uitgelegd wat ACN precies doet en hoe het bedrijf werkt. Je biedt mensen korting aan op hun bestaande telefoonrekeningen. De telefoonlijn blijft van KPN maar de verbruikskosten van de gemaakte gesprekken lopen via ACN. Je betaald dus abonnementskosten aan KPN (voor de telefoonlijn) en telefoonkosten (voor de gevoerde gesprekken) aan ACN. Een hele duidelijke en overzichtelijke specificatie wordt mee gestuurd (wat je van de KPN specificatie niet kunt zeggen!!!!)

Daarnaast heeft een ieder de mogelijkheid om zelf ook vertegenwoordiger te worden. Daar betaal je ongeveer Eur 650,- voor. Vergelijk dit opstartbedrag eens met de kosten die je zou maken als je voor jezelf zou gaan beginnen. Zoals al beschreven is door een ander, kan dat in de vele 10 duizenden euro`s gaan lopen. Bovendien biedt ACN je de mogelijkheid om je instapgeld terug te krijgen. Hiervoor is het alleen noodzaak dat je binnen een bepaalde termijn aan bepaalde voorwaarden voldoet (binnen 1 maand 3 vertegenwoordigers met 20 klanten inschrijven, geloof ik). Het is dus aan jou of het je geld kost of niet?!!!!!

Stel dat je besluit om als vertegenwoordiger aan de slag te gaan, dan geldt het principe: hoe harder je werkt, hoe groter je beloning.
Geloof me, het gaat niet vanzelf. Je zult er echt wat voor moeten doen!!
En dat hoeft helemaal niet alleen maar via familie en vrienden te gaan. Je kunt dat op alle mogelijke manieren zelf invullen. Je hebt alleen kans dat je familie ook graag goedkoper wil bellen. Je verkoopt ze niets, dus waarom zou je ze niet die mogelijkheid bieden???

Mijn man (en ik op de achtergrond) zijn nu ruim een jaar met ACN bezig en hebben nu elke maand een lekker extraatje. Het leuke is dat we dat extraatje ook daadwerkelijk zien groeien. Langzaam maar gestaag. En wie weet waar het zal eindigen? Ik ben in elk geval zeer positief over ACN. Ga eens naar een presentatie en oordeel zelf!!!!!!!!

Veel succes en misschien tot ziens!

Mo

mrtelecom

Beste Slim,

Ik vind filosofie heel interessant, omdat ik het schitterend vind om mijn eigen beweegredenen altijd weer te analyseren. Er is niets mooier als de menselijke geest en zijn kuren en fratsen.

Dat je er wat op tegen hebt dat mensen je zwakke positie uitbuiten, daar kan ik goed inkomen. Echter, wat heeft dat met netwerkmarketing te maken. Overal in de wereld maken mensen misbruik van de zwakke positie van anderen; dat heeft niets met netwerkmarketing te maken, maar wel met de menselijk natuur.
Dat netwerkmarketing het slechte in mensen soms aantrekt, daar ben ik het wel mee eens. Maar kijk eens naar Dexia: waarom zijn er zoveel mensen ingestapt?? Juist, omdat ze dachten snel geld te verdienen (en natuurlijk slechte voorlichting).

Dus m.a.w.: mensen moeten zorgen dat ze hun informatie van gedegen bronnen krijgen voordat ze hun beslissing over wat dan ook nemen. Dat geldt niet alleen voor netwerkmarketing, maar ook voor het leven zelf.

Slim

Een leuke en inhoudelijke reactie, Mrtelecom. Bravo! :D
Ik zoek altijd iets uit voordat ik ermee in zee ga, en gelukkig biedt het wereldwijde web goede mogelijkheden hiervoor. Ik heb besloten dat netwerkmarketing niets is voor mij; ik ben nou eenmaal geen verkoper en ik ben niet overtuigd van de producten die ik zou moeten verkopen.

Ik blijf zoeken naar werk dat bij me past en ik zal het vinden. Dat weet ik zeker.

Arie54

Ongelezen bericht door Arie54 »

Om goedkoop te bellen heb je geen ACN o.i.d nodig...
Vroeger belde ik via 1602.
Nu voor een 1/2 eurocent heel Nederland door, maakt niet uit welk moment van de dag; gewoon via 1601
Kijk maar even bij bellen.com en je vindt de goedkoopste provider zomaar.
Op de site van acn lees ik idd dat het een soort piramidespel is.

gast253

Ongelezen bericht door gast253 »

aan 1601 vedien ik niks :D

371

Ongelezen bericht door 371 »

1601 wie is dat ? ! :shock:

Arie54

1601 is een gewone provider welke alleen via internet werkt.
kijk maar even bij www.bel1601.nl en je bent op de hoogte
Het bevalt mij uitstekend; t.o.v. Tele 2 ben ik veel goedkoper uit.
succes.
[/quote]

Arie54

Onderstaande tekst staat in wervingsmateriaal van ACN.
Blijkt hier nu niet uit dat ze een piramidespel promoten?
Een VETTE BONUS, wie betaald dat? Ik zou er niet intrappen...
Zoek gewoon een eerlijke goedkope provider, elders heb ik al 1 genoemd.

"ACN huldigt het standpunt dat iemand die bellen via ACN aanmoedigt, beloond moet worden. ACN voert geen dure reclamecampagnes, maar laat het geld ten goede komen aan de vertegenwoordiger. Hoe meer klanten u aanbrengt, des te meer u verdient. Want u verdient aan de telefoonrekening van door u aangebrachte klanten. En ... wat is mooier dan zelf uw eerste klant te zijn. U verdient dus ook aan uzelf. Maandelijks rekent ACN met u af.

Voor elke vertegenwoordiger die u aanbrengt, krijgt u van ACN een vette bonus. Plus dat u ook weer verdient aan de belkosten van vertegenwoordigers onder u en u een bonus krijgt als deze vertegenwoordiger weer een nieuwe vertegenwoordiger heeft gevonden. En u hoeft zich niet te beperken tot het zoeken van klanten en vertegenwoordigers in Nederland. In alle landen waar ACN actief is - en dat zijn er al heel wat en er komen er nog steeds bij - kunt u klanten en vertegenwoordigers werven. "

Tot zover 'hun' tekst.
Wil je de tarieven bekijken, dan kan de pagina niet worden gevonden, vreemd...

keesie

Ongelezen bericht door keesie »

ooit van adobe gehoord ?

jeroentje

Ongelezen bericht door jeroentje »

ach ja ik ben me nu een beetje in het mlm aan het verdiepen
en informatie aan het vezamelen maar ik denk dat ik binnenkort toch maar ff ga proberen ik heb het via een vriend die distributeur is van produkten in het mlm systeem hij zei probeer het toch gewoon es
dus kga het doen ook

en dat acn is denk ik een spam... :?:

sculpture

Ongelezen bericht door sculpture »

Ik ben (net als vele andere op dit forum) een acn vertegenwoordiger, ik weet dat het geen spam is.
Mijn vriendin is een tijdje terug begonnen in deze wereld van mlm, zij moest producten gaan verkopen. Wij zijn geen verkopers, en dus kwam er niet echt veel van de grond, we hebben een paar klanten gehad, maar op het moment dat ze het streefgewicht hadden bereikt stopte ze met het kopen van de produkten en hadden we dus geen inkomsten meer.
Bij ACN is het zo dat je mensen een besparing aanbiedt, en dat gaat voor ons gewoon een stukje makkelijker. Het levert in het begin minder op maar als de klant tevreden is zullen ze gewoon klant blijven, en ook andere mensen voor jou aanbrengen, waardoor je op de langere termijn toch meer verdient.

adonis

Ongelezen bericht door adonis »

Hallo,

Ik kom net terug vane en ACN meeting en heb besloten er niet mee door te gaan!

Waarom niet? Gewoon simpel rekenen. Kijk eens op de site:

http://users.tns.net/~mpat/scam/

Even rekenen en je ziet dat de kans dat je echt lekker geld gaat verdienen praktisch 0 is. Ik geloof wel dat je wellicht in een paar jaar ervoor kan zorgen dat je een maandelijks extra inkomen van ca. 300 of wellicht wat meer kan bereiken. Is dit echter alle moeite wel waard?

Daarnaast: Wat gebeurt er met de inleg??? Kijk hiervoor ook eens op de genoemde site.

En niet onbelangrijk. Je verkoopt een product/dienst. Vaste telefonie is eenvoudig maar niet de markt met een enorm groeipotentieel. Tijdens de meetings wordt niks verteld over producten, nieuwe kansen (mobiele telefonie, energie) en hoe ACN dat gaat aanpakken!

ACN gaat in op voordelen van deregulering en privatisering. Met de mobiele markt is dit allang gebeurd, en hoe gaat ACN hiermee om. Moet ik als potentiele ACN verkoper ook mobieltjes verkopen (met het risico dat ze kapot gaan en de klanten bij mij aankloppen!!) of verkoop ik slechts sim-kaarten. De markt hiervoor is niet heel groot en ook ergcompetitief (denk aan alle internetaanbieders die gratis abonnementen aanbieden).

Ook de aanpak van de energiemarkt is volledig onbekend (niet verteld tijdens de meeting)?

Tuurlijk als je hard werkt zul je op de vaste telefonie nog wel wat verdienen, de echte marges zitten echter in de nieuwe markten. Maar hoe of wat ze (ACN) daarmee willen is voor mij nog een groot vraagteken. Veel gepraat over marketing weinig/niks over de diensten/producten.

Vreemd of niet?

groeten

mrtelecom

Moet je toch eens naar Euphony kijken. Wij bieden al die producten al en die berekening; ook daar hebben wij de oplossing voor. Wij hebben een groot aantal mensen dat ons concept toepast en helemaal geen team bouwen, maar wel een royaal inkomen hebben. Stuur me maar een mailtje met je telefoonnummer, dan zal ik het je kort uitleggen.
En maak je maar geen zorgen; als je het niks vindt, ga ik je niet pushen, omdat ik geen zin heb mijn tijd te verspillen met mensen die het niet zien zitten.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

mrtelecom,

ga je praatjes over die sekte elders houden, loser, het lijkt wel http://www.internetweekly.org/images/to ... _to_me.jpg

Gesloten