Pagina 1 van 1
onderhouscontract cv ketel energiewacht
Geplaatst: 12 nov 2013 19:27
door riron
overname cv onderhoudscontract spijkenisse door energiewacht. oktober 2011 een nw cv ketel laten plaatsen en een onderhoudscontract afgesloten. €65,-- voor het eerste jaar. eind 2012 een afspraak voor een beurt, maar [persoonsgegevens verwijderd] kwam niet opdagen, was failliet gegaan. december 2012 een factuur €127,-- van energiewacht voor het onderhoudscontract. zij hadden e.e.a overgenomen van van den heuvel. in 2013 zelf maar een afspraak gemaakt voor een servicebeurt. toen een rekening ontvangen voor € 129,--. na telefonisch contact met energiewacht wordt er gezegd dat voor dit contract achteraf betaald moet worden. het is niet gelukt om een creditnota te krijgen, terwijl ik in oktober 2011 vooruit betaald hebt. vervolgens heb ik e.e.a nogmaals schriftelijk uitgelegd per email, getelefoneerd, nogmaals email. geen enkele reactie van de kwaliteitsbeheerder [persoonsgegevens verwijderd] krijg alleen een aanmaning. dit noemen ze de service van ENERGIEWACHT.
Re: onderhouscontract cv ketel energiewacht
Geplaatst: 12 nov 2013 19:32
door sjohie
riron schreef:overname cv onderhoudscontract van den heuvel spijkenisse door energiewacht. oktober 2011 een nw cv ketel laten plaatsen en een onderhoudscontract afgesloten. €65,-- voor het eerste jaar. eind 2012 een afspraak voor een beurt, maar van den heuvel kwam niet opdagen, was failliet gegaan. december 2012 een factuur €127,-- van energiewacht voor het onderhoudscontract. zij hadden e.e.a overgenomen van van den heuvel. in 2013 zelf maar een afspraak gemaakt voor een servicebeurt. toen een rekening ontvangen voor € 129,--. na telefonisch contact met energiewacht wordt er gezegd dat voor dit contract achteraf betaald moet worden. het is niet gelukt om een creditnota te krijgen, terwijl ik in oktober 2011 vooruit betaald hebt. vervolgens heb ik e.e.a nogmaals schriftelijk uitgelegd per email, getelefoneerd, nogmaals email. geen enkele reactie van de kwaliteitsbeheerder de heer hendriks. krijg alleen een aanmaning. dit noemen ze de service van ENERGIEWACHT.
Waarom zou je iets verwachten van Energiewacht, als je betaling aan van den Heuvel was? Na dat faillissement was dat geld foetsie, en had je je als schuldeiser moeten melden bij de curator.
Re: onderhouscontract cv ketel energiewacht
Geplaatst: 13 nov 2013 13:06
door Energiewacht webcare
Geachte heer/mevrouw,
U heeft een klacht over Energiewacht. Graag komen wij met u in contact om dit uit te zoeken. Kunt u uw gegevens (postcode, huisnummer en telefoonnummer) mailen naar:
[email protected]?
Wij zullen vervolgens zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.
Met vriendelijke groet,
Webcareteam Energiewacht
Re: onderhouscontract cv ketel energiewacht
Geplaatst: 23 nov 2013 14:17
door riron
allereerst even een reactie op shobie. ik heb € 65,-- aan van den heuvel betaald in okt. 2011. daarna is het overgenomen door energiewacht. zij hebben mij een rekening gestuurd van € 127,--.eind dec 2012. ik was toen in de verontstelling dat dit voor 2013 was. en in september 2013 weer een rekening voor € 129,--. ik hoef dus niet naar de curator. energiewacht had achteraf beter het contract niet over kunnen nemen. ik was dan € 65,-- kwijt geweest. in september 2013 netjes een beurt kunnen laten uitvoeren en de nieuwe bewoner zelf een contract laten kiezen. het was tenslotte een nieuwe ketel. waarschijnlijk had energiewacht toch geen garantie meer gegeven. tot op heden heb ik na vele emails gestuurd te hebben, nog steeds geen bevestiging ontvangen dat mijn klacht bij de heer Hendriks van energiewacht in behandeling is genomen, laat staan het afhandelen. nu wordt er op dit forum naar mijn gegevens gevraagd door energiewacht. ze kunnen beter mijn klacht afhandelen en mij op de hoogte brengen ipv dit forum te bekijken en hun goede wil te noteren. ze laten op het persoonlijk vlak niets van hun horen
Re: onderhouscontract cv ketel energiewacht
Geplaatst: 24 nov 2013 11:24
door e-chec
Hallo riron,
De gang van zaken is voor mij wat verwarrend. Ik heb het volgende begrepen:
- - In oktober 2011 heeft u een nieuwe ketel laten plaatsen door VDH;
- U heeft in oktober 2011 ook een onderhoudscontract gesloten bij VDH en daarvoor € 65,- betaald;
- Eind 2012 heeft u een afspraak gemaakt met VDH voor onderhoud. VDH kwam niet opdagen en bleek failliet;
- U ontving in december 2012 een bericht van Energiewacht waarin werd gemeld dat Energiewacht de onderhoudstaken van VDH over neemt. U kreeg ook een rekening van € 127,- van Energiewacht. Energiewacht heeft daar geen werk voor verricht, vandaar dat u veronderstelde dat dit bedrag diende voor een onderhoudscontract voor 2013;
- In september 2013 heeft u een onderhoudsbeurt aangevraagd bij Energiewacht. Die is uitgevoerd en u ontving een rekening van € 129,-, terwijl u dacht dat het bedrag van € 127,- van december 2012 daarvoor was bestemd;
- Energiewacht meldde dat bij hun bedrijf altijd betalingen worden gevraagd na uitvoering van werkzaamheden. Er is dus in feite geen sprake van een vooraf betaald onderhoudscontract.
- U bent het eens dat de € 65,- vanwege het faillissement van VDH foetsie is en u begrijpt ook dat u € 129,- moet betalen voor de onderhoudsbeurt van september 2013, maar u vraagt nu aan Energiewacht waarvoor die betaling van december 2012 diende.
Is dit een juiste weergave van uw argumentatie ?
Als dat zo is moet u Energiewacht alleen vragen waar die betaling van € 127,- op is gebaseerd. Uit uw bericht van gisteren maak ik op dat u uw gegevens nog niet hebt gemaild naar
[email protected], ondanks dan Energiewacht dat 10 dagen terug al heeft gevraagd.
[email protected] is kennelijk het emailadres van Energiewacht en staat beslist geheel los van dit forum, voor zover dat uw vrees is.
Probeer het eens via deze weg en laat hier op het forum horen hoe het is afgelopen.
Re: onderhouscontract cv ketel energiewacht
Geplaatst: 29 nov 2013 16:58
door riron
ik heb inmiddels, afgelopen maandag, met excuses van de heer Hendriks een reactie ontvangen, dat energiewacht bereid is om het geld, dat ik in 2012 heb betaald, te crediteren. ik heb via email het rekeningnummer op moeten geven en e.e.a nader toegelicht waar zij om hebben gevraagd.
het is nu vrijdag en heb geen reactie meer ontvangen. nu maar hopen dat het geld wordt teruggestort.
al met al is dit dus opgelost, maar het contact is niet soepel verlopen