Grote zaak !
Geplaatst: 13 nov 2013 12:19
Beste leden,
ik ben een student aan een HBO instelling. Vanaf 2013 had ik geen recht meer op mijn studentenreisproduct ( ik ben december 2012 op de hoogte gebracht en heb dit ook gelezen ).
De huidige procedure om je studentenreisproduct stop te zetten is vanaf december 2012 mogelijk om dit bij een ophaalautomaat te doen. De oude procedure vòòr december 2012 om je studentenreisproduct stop te zetten was dat je de IB Groep/DUO op de hoogte moest brengen en hier tot moest verzoeken.
In mei 2012 heb ik een brief verstuurd met het verzoek om mijn studentenreisproduct stop te zetten ivm aanschaf van eigen vervoersmiddel. Vervolgens heb ik een herhalingsverzoek van het stopzetten van mijn studentenreisproduct in juli 2012 verstuurd. Op beide berichten heb ik geen reactie ontvangen!
Nou heb ik rekeningen ontvangen dat ik mijn boete/vergoeding voor mijn gebruik van mijn studentenreisproduct vanaf januari 2013. Elke halve maand iets van 97 euro tot aan heden toe. Echter heb ik onlangs mijn bezwaar dat ik deze rekeningen niet ga betalen, naar ze verzonden met kopieën van mijn verzonden verzoeken van mei en juli 2012. Hun antwoord is dat ze december 2012 mij een brief hebben verstuurd dat mijn recht op mijn studentenreisproduct afloopt. Oftewel ze negeren mijn bewijs van dat ik halverwege 2012 brieven heb verstuurd?!!?!? Daarnaast heb ik originele uitdraaien bij vervoersmaatschappijen dat ik voor het laatst op 30 mei 2012 mijn studentenreisproduct gebruikt heb, omdat ik toen voormezelf dus een auto had aangeschaft zoals ik dit eerder heb vermeld. Ik ben nog studerende, ik ga niet zomaar meer niet meer reizen met OV ( aanschaf auto )
Ik ben sinds 2013 meerdere malen naar de balie van de RET te Rotterdam Centraal Station geweest, en elke keer vertellen ze me dat ik mijn stopzetten van mijn reisproduct eerst via de DUO moet regelen! Ongelovelijk! ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Dus nu ga ik een video opnemen dat ik bij de balie van de RET te horen krijg dat ik niet mijn studentenreisproduct stop kan zetten, omdat ik dit eerst bij de DUO moet regelen!
Wanneer ik na de naar-de-duo-verstuurde-video nog steeds te horen krijg dat dit mijn schuld is, ga ik juridische stappen overwegen! Heeft iemand nog tips voor me ?!
ik ben een student aan een HBO instelling. Vanaf 2013 had ik geen recht meer op mijn studentenreisproduct ( ik ben december 2012 op de hoogte gebracht en heb dit ook gelezen ).
De huidige procedure om je studentenreisproduct stop te zetten is vanaf december 2012 mogelijk om dit bij een ophaalautomaat te doen. De oude procedure vòòr december 2012 om je studentenreisproduct stop te zetten was dat je de IB Groep/DUO op de hoogte moest brengen en hier tot moest verzoeken.
In mei 2012 heb ik een brief verstuurd met het verzoek om mijn studentenreisproduct stop te zetten ivm aanschaf van eigen vervoersmiddel. Vervolgens heb ik een herhalingsverzoek van het stopzetten van mijn studentenreisproduct in juli 2012 verstuurd. Op beide berichten heb ik geen reactie ontvangen!
Nou heb ik rekeningen ontvangen dat ik mijn boete/vergoeding voor mijn gebruik van mijn studentenreisproduct vanaf januari 2013. Elke halve maand iets van 97 euro tot aan heden toe. Echter heb ik onlangs mijn bezwaar dat ik deze rekeningen niet ga betalen, naar ze verzonden met kopieën van mijn verzonden verzoeken van mei en juli 2012. Hun antwoord is dat ze december 2012 mij een brief hebben verstuurd dat mijn recht op mijn studentenreisproduct afloopt. Oftewel ze negeren mijn bewijs van dat ik halverwege 2012 brieven heb verstuurd?!!?!? Daarnaast heb ik originele uitdraaien bij vervoersmaatschappijen dat ik voor het laatst op 30 mei 2012 mijn studentenreisproduct gebruikt heb, omdat ik toen voormezelf dus een auto had aangeschaft zoals ik dit eerder heb vermeld. Ik ben nog studerende, ik ga niet zomaar meer niet meer reizen met OV ( aanschaf auto )
Ik ben sinds 2013 meerdere malen naar de balie van de RET te Rotterdam Centraal Station geweest, en elke keer vertellen ze me dat ik mijn stopzetten van mijn reisproduct eerst via de DUO moet regelen! Ongelovelijk! ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Dus nu ga ik een video opnemen dat ik bij de balie van de RET te horen krijg dat ik niet mijn studentenreisproduct stop kan zetten, omdat ik dit eerst bij de DUO moet regelen!
Wanneer ik na de naar-de-duo-verstuurde-video nog steeds te horen krijg dat dit mijn schuld is, ga ik juridische stappen overwegen! Heeft iemand nog tips voor me ?!