LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra decoder met FOX Sports van Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
GiertjeNL

Extra decoder met FOX Sports van Ziggo

Ongelezen bericht door GiertjeNL »

Hallo,

Wij hebben hier in huis een decoder van Ziggo alles-in-1 staan. Deze staat uiteraard beneden in de huiskamer. Nu hebben wij nog twee andere tv's op de slaapkamers welke een KPN decoder hebben. Hiervoor betalen wij ook nog eens abonnementskosten. Dit moet volgens mij goedkoper kunnen? ;)

Wat zijn de kosten voor een extra decoder (en smartcard?)? Is dan bij deze extra decoder ook het FOX Sports wat wij beneden hebben, automatisch erbij in? Of moet daar ook weer extra voor worden betaald? Lijkt mij vrij onlogisch maar je weet het niet!

Ik hoor graag van jullie!

sjohie

Re: Extra decoder met FOX Sports van Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

GiertjeNL schreef:Hallo,

Wij hebben hier in huis een decoder van Ziggo alles-in-1 staan. Deze staat uiteraard beneden in de huiskamer. Nu hebben wij nog twee andere tv's op de slaapkamers welke een KPN decoder hebben. Hiervoor betalen wij ook nog eens abonnementskosten. Dit moet volgens mij goedkoper kunnen? ;)

Wat zijn de kosten voor een extra decoder (en smartcard?)? Is dan bij deze extra decoder ook het FOX Sports wat wij beneden hebben, automatisch erbij in? Of moet daar ook weer extra voor worden betaald? Lijkt mij vrij onlogisch maar je weet het niet!

Ik hoor graag van jullie!
Van de ziggo site:
Kan ik een tweede interactieve ontvanger of recorder in mijn woning aansluiten?
Per huishouden kunt u meerdere interactieve ontvangers en recorders gebruiken. U heeft voor elk televisietoestel waarmee u digitaal wilt kijken één ontvanger met smartcard nodig. Bij Ziggo is het mogelijk maar liefst drie smartcards te gebruiken, zonder meer te betalen voor de extra zenderpakketten. Wanneer u een tweede of derde smartcard activeert, worden direct de zenderpakketten van de eerste smartcard hierop geactiveerd. U kijkt dus via alle smartcards dezelfde zenders.

En dat kost je eenmalig 30 euro per smartcard. Dan zou je alles wat bij je Ziggo abonnement hoort, op meerdere TV's moeten kunnen zien, dus ook FOX.

GiertjeNL

Ik ben te lui geweest, ik schaam mij diep!
Dank voor de info!

Beneden is de decoder rechtstreeks met een kabel aangesloten op de modem, hoe gaat dat in z'n werk als ik een extra decoder boven zet. Moet dat ook met een kabeltje worden aangesloten op de modem? Of is er een andere optie?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

De smartcards kosten in "de winkel om de hoek" (mediamarkt, Harense smid, bol.com) overigens maar zo'n 20 Euro. Een eenvoudige decoder zo rond de 70 Euro.
Eventueel als de TV er voor geschikt is zou je ook met een CI+ module (~ 60 Euro) uit de voeten moeten kunnen.
De Ziggo site is er een beetje vaag over maar zelf kun je via de website 3 smartcards aanmelden, nummer 4 en 5 (je kunt/mag er max. 5 hebben) kan via de (telefonische) helpdesk.
Op de modem ? Bij Ziggo ? lijkt me sterk, denk eerder aan de/een versterker dan. Een decoder hangt aan de antennekabel (coax).

GiertjeNL

Ik heb het nog eens gecontroleerd. De modem zit met een Coax kabel in de muur. Maar vanuit de modem loopt een kabeltje naar de decoder?

bprosman

GiertjeNL schreef:Ik heb het nog eens gecontroleerd. De modem zit met een Coax kabel in de muur. Maar vanuit de modem loopt een kabeltje naar de decoder?
Wat voor (merk/type) modem heb je ?
Zitten de TV's op slaapkamer ook met een coax kabel op de Ziggo kabel aangesloten of alleen naar het digitenne kastje ?

GiertjeNL

Een Cisco modem.
En boven op de slaapkamers heb ik gewone Digitenne kastjes op dit moment!

bprosman

https://www.ziggo.nl/#klantenservice/ap ... o-epc-3925

Deze ? En waar zit de decoder dan op ?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

GiertjeNL schreef:Een Cisco modem.
En boven op de slaapkamers heb ik gewone Digitenne kastjes op dit moment!
Dan zal je op het punt waar nu de coaxkabel begint die de decoder ingaat, een splitter moeten monteren, en vanaf naar naar de 2e en 3e TV elk een extra coaxkabel moeten trekken.

Ze moeten immers wel een signaal ontvangen om met die smartcards te kunnen decoderen. En als je tv's geen CI+ sloten hebben waar die smartcards in kunnen, moet je volgens mij ook per TV een decoder erbij hebben.

Gesloten