"Garantie" Saturn
Geplaatst: 15 nov 2013 10:40
Beste lezer,
Voor mijn afstudeerjaar heb ik op 14-08-2012 bij Saturn Tilburg een Samsung Ultrabook gekocht, typenummer: NP530U3B-A01NL. Na enkele dagen brak het plastieken randje rond het oplaadpunt al af (zie bijlage: Oplaadpunt.jpg), waardoor de oplader bij de kleinste beweging al loslaat. Op de eerst mogelijke gelegenheid ben ik terug naar de Saturn in Tilburg gegaan, waarbij ze me vertelden dat ik helaas net één dag te laat was, anders viel de laptop nog binnen de twee weken en had ik direct een nieuwe gekregen. Uiteraard kon de medewerker hem wel ter reparatie aanbieden, maar gezien mijn studie was dit op dat moment geen optie. Bij dit contact gaf ik ook het licht scheve beeldscherm aan, wat ook verholpen zou kunnen worden.
Na een jaar gebruik begon de letter "i" het te begeven. De toets werkte alleen nog maar als er in de rechterbovenhoek werd gedrukt. Ik had inmiddels mijn studie afgerond en kon mijn laptop wel enkele weken missen, en heb hem op 29-08-2013 naar de Saturn in Tilburg gebracht. Op vrijdag 06-09-2013 ontving ik de prijsopgave van de reparatie, waarin mij duidelijk werd gemaakt dat er "Onheil van buitenaf is geconstateerd, wat niet onder de garantie valt." Er was geen discussie mogelijk, dus ik heb de laptop ongerepareerd retour laten sturen. Op 26-09-2013 heb ik de reparatiefactuur ontvangen. Als ik het niet eens was met de constatering, moest ik zelf maar bewijzen dat dit geen valschade was.
Uiteraard heb ik mijn situatie uitgelegd op de Saturn website, met ticketnummer 648814. Helaas is ook hier niks uitgekomen, ik moet zelf een second opinion regelen, én betalen. Als ik eerlijk mag zijn, vind ik dit géén garantie en géén service. Een plastieken randje, wat niet aan de rand van de laptop zit, kan geen valschade zijn. Het beeldscherm wat scheef zit, kan zonder enige schade aan de laptop zelf, géén valschade zijn. En om de letter "i" door valschade kapot te krijgen, zal eerst alles om de letter "i" zelf kapot moeten zijn, voordat deze toets het zal begeven.
Het is naar mijn idee een kwalijke zaak dat ik mijn eigen gelijk en garantie moet bewijzen, en dat na een aankoop van bijna €800.
Bovenstaande heb ik gisteren nogmaals gemeld op de website van Saturn (met bijlagen, helaas kan ik er hier maar één toevoegen). Saturn houdt nog vast aan het oordeel van de reparateur. Op deze manier kan Saturn dus onder elke vorm van garantie uitkomen, door maar naar het oordeel van de reparateur te wijzen.
Wie kan mij helpen?
Met vriendelijke groet,
Christine Scholts
Voor mijn afstudeerjaar heb ik op 14-08-2012 bij Saturn Tilburg een Samsung Ultrabook gekocht, typenummer: NP530U3B-A01NL. Na enkele dagen brak het plastieken randje rond het oplaadpunt al af (zie bijlage: Oplaadpunt.jpg), waardoor de oplader bij de kleinste beweging al loslaat. Op de eerst mogelijke gelegenheid ben ik terug naar de Saturn in Tilburg gegaan, waarbij ze me vertelden dat ik helaas net één dag te laat was, anders viel de laptop nog binnen de twee weken en had ik direct een nieuwe gekregen. Uiteraard kon de medewerker hem wel ter reparatie aanbieden, maar gezien mijn studie was dit op dat moment geen optie. Bij dit contact gaf ik ook het licht scheve beeldscherm aan, wat ook verholpen zou kunnen worden.
Na een jaar gebruik begon de letter "i" het te begeven. De toets werkte alleen nog maar als er in de rechterbovenhoek werd gedrukt. Ik had inmiddels mijn studie afgerond en kon mijn laptop wel enkele weken missen, en heb hem op 29-08-2013 naar de Saturn in Tilburg gebracht. Op vrijdag 06-09-2013 ontving ik de prijsopgave van de reparatie, waarin mij duidelijk werd gemaakt dat er "Onheil van buitenaf is geconstateerd, wat niet onder de garantie valt." Er was geen discussie mogelijk, dus ik heb de laptop ongerepareerd retour laten sturen. Op 26-09-2013 heb ik de reparatiefactuur ontvangen. Als ik het niet eens was met de constatering, moest ik zelf maar bewijzen dat dit geen valschade was.
Uiteraard heb ik mijn situatie uitgelegd op de Saturn website, met ticketnummer 648814. Helaas is ook hier niks uitgekomen, ik moet zelf een second opinion regelen, én betalen. Als ik eerlijk mag zijn, vind ik dit géén garantie en géén service. Een plastieken randje, wat niet aan de rand van de laptop zit, kan geen valschade zijn. Het beeldscherm wat scheef zit, kan zonder enige schade aan de laptop zelf, géén valschade zijn. En om de letter "i" door valschade kapot te krijgen, zal eerst alles om de letter "i" zelf kapot moeten zijn, voordat deze toets het zal begeven.
Het is naar mijn idee een kwalijke zaak dat ik mijn eigen gelijk en garantie moet bewijzen, en dat na een aankoop van bijna €800.
Bovenstaande heb ik gisteren nogmaals gemeld op de website van Saturn (met bijlagen, helaas kan ik er hier maar één toevoegen). Saturn houdt nog vast aan het oordeel van de reparateur. Op deze manier kan Saturn dus onder elke vorm van garantie uitkomen, door maar naar het oordeel van de reparateur te wijzen.
Wie kan mij helpen?
Met vriendelijke groet,
Christine Scholts