Pagina 1 van 1

Haverkort intérieur Coevorden

Geplaatst: 17 nov 2013 12:52
door @johan
Wij kochten een witte Leolux bank, showmodel, 4500 euro. Die werd bezorgd met veel verse vlekken, waarschijnlijk afkomstig van het transport. De bank was in de vrachtauto niet goed afgedekt, de transporteurs hadden geen handschoenen aan, en de bank stonk naar de rook van de sigaretten die in de vrachtauto gerookt werden. Bij aflevering meldden de transporteurs dat, omdat het een showmodel betrof, er geen garantie op wat dan ook was. Achteraf hadden we de bank gewoon moeten weigeren Al met al erg teleurstellend en niet passend bij een bedrijf een bedrijf dat al zo lang bestaat en zichzelf een hoge standaard vindt hanteren.

Re: Haverkort intérieur Coevorden

Geplaatst: 17 nov 2013 13:25
door 16again
@johan schreef: Bij aflevering meldden de transporteurs dat, omdat het een showmodel betrof, er geen garantie op wat dan ook was.
Te laat, dat behoort al bij verkoop duidelijk gemaakt te worden (voor zover garantie uitgesloten kan worden).

Re: Haverkort intérieur Coevorden

Geplaatst: 17 nov 2013 18:39
door crazyme
Ook een showmodel moet met respect worden behandeld door de bezorgers.
En wanneer de winkel cbw erkend is kunnen ze niet zomaar garantie uitsluiten. U kunt gewoon naar de geschillencommissie.

Wat was de reactie van haverkort ?

Dat deel ontbreekt in uw relaas.

Re: Haverkort intérieur Coevorden

Geplaatst: 17 nov 2013 19:06
door alloallo
Op iedere Leolux-bank zit 7-jaar fabrieksgarantie (op basis van afschrijving voor gebruik).

De fabrieksgarantie start bij levering aan de winkelier. Belangrijk is de leeftijd van de bank te weten, die bepaalt namelijk de resterende fabrieksgarantie.

Deze fabrieksgarantie staat los van de winkelier en is beter dan de CBW garantie

Re: Haverkort intérieur Coevorden

Geplaatst: 18 nov 2013 06:59
door stefander1982
Johan, wanneer is de bank aangeschaft, en zou inderdaad ook wel wat meer informatie willen ontvangen van de reactie van Haverkort zelf?

Het klopt namelijk dat Leolux fabrieksgarantie geeft en deze gaat pas in wanneer de bank bij de winkelier geleverd wordt. Deze garantie loopt gewoon door ook al is het een showroommodel.

Daarnaast vind ik het van de winkel erg slecht dat een showroommodel in die prijsklasse zo geleverd wordt en ik had deze ook nooit aangenomen. Normaliter gaat er nog even een doekje met schoonmaakmiddel/verzorgingsmiddel over de bank en word deze als nieuw geleverd. Wellicht is het nu ook nog mogelijk om de bank volledig te reinigen. Bespreek dit met Haverkort en laat hen voor de kosten opdraaien.