LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Defecte Motor
Defecte Motor
Bij deze in het kort mijn verhaal.
Ik heb 30 september me motor rijbewijs gehaald ik blij.
Bij motorport wateringen langs gegaan. Mooie Yamaha XJ600S uit 2001 met 75000KM +/- op de teller. Na afspraken gemaakt te hebben met de eigenaar aflever datum 15 oktober 2013 als die bevalt tijdens proefrit meteen meenemen en afreken totaal 1589 euro. Hij zou dan ook aflever klaar zijn.
Eerste rit naar huis lichte olie lekkage kon 4 dagen later klaar zijn. Dus ding terug gebracht viel niet onder de de garantie want dat zat niet op de motor maar viel onder het afleveren. Prima
Na de reparatie motor opgehaald kleppen gesteld kleppendeksel pakking vervangen bouten cilinderkop vervangen en distrubutie ketting gesteld.
Na ritje van ongeveer 40 km weer olie lekkage motor terug gereden ze hadden over twee weken tijd.
vrijdag 15 november motor weer opgehaald ivm lekkage zondag 17 oktober vandaag dus lekker wezen toeren met een vriend van me. Komen na 140km op ons doel aan motor lekt olie als een gek ergens uit het blok. Me motorschoenen stonden vol warme motor olie me nieuwe kevlar motor broek onder. Me motor van voor tot achter onder de warme olie terwijl ik hem zaterdags nog voor mijn huis door een professioneel poetsbedrijf helemaal had laten behandelen. En toen was er niks vaan de hand.
Nu moet ik die nare motor weer terug brengen. Heb er geen vertrouwen meer in. Het wordt van kwaad tot erger en ding gaat steeds meer lekken.
Wat zijn mijn rechten en plichten en mogelijkheden.
Vertrouwen in dit bedrijf heb ik niet meer.
Bij motorport wateringen langs gegaan. Mooie Yamaha XJ600S uit 2001 met 75000KM +/- op de teller. Na afspraken gemaakt te hebben met de eigenaar aflever datum 15 oktober 2013 als die bevalt tijdens proefrit meteen meenemen en afreken totaal 1589 euro. Hij zou dan ook aflever klaar zijn.
Eerste rit naar huis lichte olie lekkage kon 4 dagen later klaar zijn. Dus ding terug gebracht viel niet onder de de garantie want dat zat niet op de motor maar viel onder het afleveren. Prima
Na de reparatie motor opgehaald kleppen gesteld kleppendeksel pakking vervangen bouten cilinderkop vervangen en distrubutie ketting gesteld.
Na ritje van ongeveer 40 km weer olie lekkage motor terug gereden ze hadden over twee weken tijd.
vrijdag 15 november motor weer opgehaald ivm lekkage zondag 17 oktober vandaag dus lekker wezen toeren met een vriend van me. Komen na 140km op ons doel aan motor lekt olie als een gek ergens uit het blok. Me motorschoenen stonden vol warme motor olie me nieuwe kevlar motor broek onder. Me motor van voor tot achter onder de warme olie terwijl ik hem zaterdags nog voor mijn huis door een professioneel poetsbedrijf helemaal had laten behandelen. En toen was er niks vaan de hand.
Nu moet ik die nare motor weer terug brengen. Heb er geen vertrouwen meer in. Het wordt van kwaad tot erger en ding gaat steeds meer lekken.
Re: Defecte Motor
[quote][/quote]Na de reparatie motor opgehaald kleppen gesteld kleppendeksel pakking vervangen bouten cilinderkop vervangen en distrubutie ketting gesteld.
en een simpele olielekkage kan je niet oplossen?
en een simpele olielekkage kan je niet oplossen?
Misschien beetje onhandig neergezet maar dat is door de dealer tijdens de eerste reparatie gedaan en tijdens tweede ook ga mezelf aan zoiets niet wagen
Verbaasd me dat dat ding überhaupt nog rijdt, zoveel olie zit er niet in dat blok en als die hete olie je schoenen in loopt voel je dat niet? Tis en het blijft een heel vreemd verhaal. Maar ja gelukkig weet ik niets van motorfietsen af, ik rij er alleen maar op.
-
Hoe ben je terug gekomen?Brutus83 schreef:Komen na 140km op ons doel aan motor lekt olie als een gek ergens uit het blok.
Heb je de motor gekocht van motoport of van de vorige eigenaar?Na afspraken gemaakt te hebben met de eigenaar
in dat laatste geval valt er helemaal niets te doen, dan is het een particulieren verkoop. ik vind overigens dat ze het tot nu toe netjes oplossen, ondanks het feit dat je een motor gekocht hebt van 12 jaar oud.
ze hebben er ondertussen al geld bij moeten leggen.
Het beste wat je kan doen is denk ik even terug gaan naar motoport en het probleem voorleggen
ik zie net dat mijn op niet goed geformuleerd is.
bij deze het goede in de juiste volgorde
Bij motorport wateringen langs gegaan. Mooie Yamaha XJ600S uit 2001 met 75000KM +/- op de teller. Na afspraken gemaakt te hebben met de eigenaar van motorport aflever datum 15 oktober 2013 als die bevalt tijdens proefrit meteen meenemen en afreken totaal 1589 euro. Hij zou dan ook aflever klaar zijn.
Motor na vier dagen gebracht en volgende werkzaamheden zijn door hun uitgevoerd:
-kleppen gesteld
-kleppendeksel pakking vervangen
-bouten cilinderkop vervangen
-distrubutie ketting gesteld.
vrijdag 15 november motor weer opgehaald ivm lekkage verrichte werkzaam heden waren
-kleppen gesteld
-bouten cilinderkop vervangen resterende
-diverse pakkingen en sluitringen rondom brandstof systeem
-diverse kleinere pakkingen van het kleppendeksel
zondag 17 oktober vandaag dus lekker wezen toeren met een vriend van me. Komen na 140km op ons doel aan motor lekt olie als een gek ergens uit het blok. Me motorschoenen stonden vol warme motor olie me nieuwe kevlar motor broek onder. Me motor van voor tot achter onder de warme olie terwijl ik hem zaterdags nog voor mijn huis door een professioneel poetsbedrijf helemaal had laten behandelen. En toen was er niks vaan de hand.
Motor op onze bestemming laten staan en achterop bij me vriend gegaan en later op de dag me motor opgehaald er lag een hele plas olie onder de motor bij aankomst. En tijdens het verplaatsen tijdelijk op de zijstandaard gezet ipv midden bok en olie liep eruit alsof thee was uit een theekan.
Tevens zo dat ik diverse kleinere brandplekken heb op me voeten en benen.
zou juist gekeken in de stalling en de motor heeft nog meer gelekt. Zo juist olie gepeild en er zit nagegenoeg niks meer in het motorblok.
Durf de motor ook niet te starten
bij deze het goede in de juiste volgorde
Bij motorport wateringen langs gegaan. Mooie Yamaha XJ600S uit 2001 met 75000KM +/- op de teller. Na afspraken gemaakt te hebben met de eigenaar van motorport aflever datum 15 oktober 2013 als die bevalt tijdens proefrit meteen meenemen en afreken totaal 1589 euro. Hij zou dan ook aflever klaar zijn.
Motor na vier dagen gebracht en volgende werkzaamheden zijn door hun uitgevoerd:
-kleppen gesteld
-bouten cilinderkop vervangen
vrijdag 15 november motor weer opgehaald ivm lekkage verrichte werkzaam heden waren
-kleppen gesteld
-bouten cilinderkop vervangen resterende
-diverse pakkingen en sluitringen rondom brandstof systeem
-diverse kleinere pakkingen van het kleppendeksel
zondag 17 oktober vandaag dus lekker wezen toeren met een vriend van me. Komen na 140km op ons doel aan motor lekt olie als een gek ergens uit het blok. Me motorschoenen stonden vol warme motor olie me nieuwe kevlar motor broek onder. Me motor van voor tot achter onder de warme olie terwijl ik hem zaterdags nog voor mijn huis door een professioneel poetsbedrijf helemaal had laten behandelen. En toen was er niks vaan de hand.
Motor op onze bestemming laten staan en achterop bij me vriend gegaan en later op de dag me motor opgehaald er lag een hele plas olie onder de motor bij aankomst. En tijdens het verplaatsen tijdelijk op de zijstandaard gezet ipv midden bok en olie liep eruit alsof thee was uit een theekan.
Tevens zo dat ik diverse kleinere brandplekken heb op me voeten en benen.
zou juist gekeken in de stalling en de motor heeft nog meer gelekt. Zo juist olie gepeild en er zit nagegenoeg niks meer in het motorblok.
Durf de motor ook niet te starten
Laat je niet gek maken door mensen die je belachelijk proberen te maken op dit forum. Je hebt een motor gekocht bij een speciaalzaak en betaald voor een motor die rijklaar zou zijn. Dat is deze duidelijk niet. Daar zou ik op mikken bij een verdere afwikkeling.
Voor 1600 euro kun je natuurlijk niet verwachten dat 'ie nieuw is, maar wat is de kilometerstand? Zijn het voor dit type kenmerkende mankementen? Zit er een onderhoudshistorie bij?
Voor 1600 euro kun je natuurlijk niet verwachten dat 'ie nieuw is, maar wat is de kilometerstand? Zijn het voor dit type kenmerkende mankementen? Zit er een onderhoudshistorie bij?
Excuseer, 75.000 km lees ik nu.
Volgens meerdere dealers zou dit een motorblok zijn die zeer sterk qua km en dergelijke en simpele en degelijke techniek.
Historie heb ik er niet bij gekregen wel naar gevraagd die was er niet.
Ik baal er echt onwijs van me benen en voeten doen verschrikkelijk zeer kon amper lopen vanmorgen.
Historie heb ik er niet bij gekregen wel naar gevraagd die was er niet.
Ik baal er echt onwijs van me benen en voeten doen verschrikkelijk zeer kon amper lopen vanmorgen.
Ik ben reuze benieuwd wat Motoport hierop te zeggen heeft. Ondanks dat het een motor betreft waar geen garantie op werd gegeven, zullen ze toch moeten zorgen dat de motor voldoet aan zijn verwachtingen. ik heb zelf jaren Yamaha gereden, een dit soort dingen hoor je niet veel.
maar nogmaals, tot nu toe heeft motoport de zaak goed opgepakt vind ik.
maar nogmaals, tot nu toe heeft motoport de zaak goed opgepakt vind ik.
Ik heb ook juridisch loket om advies gevraagd en die vrouw werd stil van me verhaal en het geduld wat ik heb gehad morgen ga ik erheen en proberen de koop te ontbinden. Ik heb nu gezeur gehad met politie ivm een lekkende motor op de stoep dit is totaal wat ik niet voor ogen had toen ik de motor kocht
Heb je het koopcontract nog? Wat staat daar op? Ook wat betreft het gebruiksklaar zijn? Ik denk dat je als klant bij een bedrag van bijna 1600 euro nog best verwachtingen mag hebben van een product, ook al is de motor 12 jaar oud.
Als je al zo snel terug moet omdat de motor eigenlijk niet veilig te gebruiken is en je dan nog eerst twee weken wachten voordat ze tijd hebben, klinkt dat niet erg klantvriendelijk.
Als je al zo snel terug moet omdat de motor eigenlijk niet veilig te gebruiken is en je dan nog eerst twee weken wachten voordat ze tijd hebben, klinkt dat niet erg klantvriendelijk.
Dinsdag geweest en demo motor meegekregen. Erg leuk ding Suzuki instruder m1800 lekker haha
Afspraak was ze wilde de motor heel graag nakijken. Akkoord voor gegeven en ook gezegd geen vertrouwen in de motor te hebben.
Vandaag terug geweest. Aardig lang lijstje:
Onbelans in nokkenas
Onbelans in krukas
Onbelans drijfstang
Defecte zuigerveren
Lekkende pakkingen
Verstop Carter
Verstop Carter ontluchting
Luchtfilter aansluiting lekt
En toen verwachte hij eerst nog dat ik de motor nog wilde.
Heb toen echt heel erg duidelijk me ongenoegen geuit en hem twee keuzes gesteld me geld terug had ik volgens juridisch loket recht op.
Heb uiteindelijk nieuwe kleding gekregen nieuw schoeisel voor mij en me vriendin.
En heel veel korting op een nieuwere motor en me aankoopbedrag terug. De start met de dealer was slecht maar vind toch echt dat hij het uitstekend heeft opgelost
Afspraak was ze wilde de motor heel graag nakijken. Akkoord voor gegeven en ook gezegd geen vertrouwen in de motor te hebben.
Vandaag terug geweest. Aardig lang lijstje:
Onbelans in nokkenas
Onbelans in krukas
Onbelans drijfstang
Defecte zuigerveren
Lekkende pakkingen
Verstop Carter
Verstop Carter ontluchting
Luchtfilter aansluiting lekt
En toen verwachte hij eerst nog dat ik de motor nog wilde.
Heb toen echt heel erg duidelijk me ongenoegen geuit en hem twee keuzes gesteld me geld terug had ik volgens juridisch loket recht op.
Heb uiteindelijk nieuwe kleding gekregen nieuw schoeisel voor mij en me vriendin.
En heel veel korting op een nieuwere motor en me aankoopbedrag terug. De start met de dealer was slecht maar vind toch echt dat hij het uitstekend heeft opgelost
Dat is netjes opgelost. Je mag dat wel even uitdrukkelijk melden, vind ik. Of het topic verwijderen, als dat nog kan.
zie laatste regel graag wel hele post lezenpeteroo schreef:Dat is netjes opgelost. Je mag dat wel even uitdrukkelijk melden, vind ik. Of het topic verwijderen, als dat nog kan.
Brutus83 schreef: De start met de dealer was slecht maar vind toch echt dat hij het uitstekend heeft opgelost