Ervaringen EUROTUNNEL
Geplaatst: 18 nov 2013 22:02
Hallo allemaal,
Ik wilde deze ervaring met jullie delen.
Een aantal weken geleden ben ik met de auto van Nederland (Friesland) naar Engeland gereden.
Je rijdt dan van Nederland naar Calais (Frankrijk) en parkeert je auto dan in een trein en komt na een half uur in Engeland aan.
Het treinticket is goedkoper wanneer je het van te voren aanschaft. Helaas kan dit alleen per creditcard. Volgens de klantenservice kan het ook via overschrijving, maar daar was geen tijd genoeg voor. Ze gaven mij een reserveringsnummer en ik moest me dan bij de balie melden in Calais.
Aangekomen in Calais bleek dat er 1 nummer miste van het registratienummer. De mensen achter de balie spraken erg gebrekkig Engels en stuurden me tot 2x toe naar de uitgang...
De 3e keer ging het goed. Maar door al het heen-en-weer rijden was ik vijf minuten te laat voor de geplande trein en moest ik bijna 100 euro extra betalen (bijna 300 euro in totaal voor een retour).
Dat in combinatie met de brandstofkosten, kan het natuurlijk nooit uit. Dan kan je beter vliegen of de gehele rit met de trein doen.
Omdat ik geen andere optie had en de Franse dame achter het loket ook niet naar me luisteren wilde en alleen haar schouders op haalde, heb ik het betaald en ben doorgereisd naar Engeland.
Enfin. Thuis aangekomen heb ik een brief geschreven naar het EUROTUNNEL kantoor in Frankrijk. Hierin legde ik m'n situatie uit en verwachtte eigenlijk geen reactie terug.
Mijn verbazing was groot dat ik binnen een week een brief uit Frankrijk terug kreeg. In foutloos Engels meldden ze mij dat het ze speet dat ik een slechte ervaring heb gehad en storten ze de teveel betaalde (bijna) 100 euro terug!
Het personeel bij de loketten mogen wel wat bijles Engels krijgen, maar de klantenservice krijgt van mij een dikke 10!
Ik wilde deze ervaring met jullie delen.
Een aantal weken geleden ben ik met de auto van Nederland (Friesland) naar Engeland gereden.
Je rijdt dan van Nederland naar Calais (Frankrijk) en parkeert je auto dan in een trein en komt na een half uur in Engeland aan.
Het treinticket is goedkoper wanneer je het van te voren aanschaft. Helaas kan dit alleen per creditcard. Volgens de klantenservice kan het ook via overschrijving, maar daar was geen tijd genoeg voor. Ze gaven mij een reserveringsnummer en ik moest me dan bij de balie melden in Calais.
Aangekomen in Calais bleek dat er 1 nummer miste van het registratienummer. De mensen achter de balie spraken erg gebrekkig Engels en stuurden me tot 2x toe naar de uitgang...
De 3e keer ging het goed. Maar door al het heen-en-weer rijden was ik vijf minuten te laat voor de geplande trein en moest ik bijna 100 euro extra betalen (bijna 300 euro in totaal voor een retour).
Dat in combinatie met de brandstofkosten, kan het natuurlijk nooit uit. Dan kan je beter vliegen of de gehele rit met de trein doen.
Omdat ik geen andere optie had en de Franse dame achter het loket ook niet naar me luisteren wilde en alleen haar schouders op haalde, heb ik het betaald en ben doorgereisd naar Engeland.
Enfin. Thuis aangekomen heb ik een brief geschreven naar het EUROTUNNEL kantoor in Frankrijk. Hierin legde ik m'n situatie uit en verwachtte eigenlijk geen reactie terug.
Mijn verbazing was groot dat ik binnen een week een brief uit Frankrijk terug kreeg. In foutloos Engels meldden ze mij dat het ze speet dat ik een slechte ervaring heb gehad en storten ze de teveel betaalde (bijna) 100 euro terug!
Het personeel bij de loketten mogen wel wat bijles Engels krijgen, maar de klantenservice krijgt van mij een dikke 10!