Vodafone ongevraagde omzetting naar 0 uren contract
Geplaatst: 19 nov 2013 09:18
Beste mensen,
Ik heb een tijd geleden een mobiel abonnement afgesloten bij Vodafone. Omdat dit abonnement een optie had om een tweede ( data ) simkaart erbij te nemen voor 5 euro extra per maand, en ik van plan was om een iPad te kopen heb ik ervoor gekozen om deze erbij te nemen. Na 2 maanden heb ik deze, na te moeten bellen met Vodafone, ontvangen. Ik had nog geen ipad, maar ik vond het raar om iets te betalen wat ik niet eens heb. Ze stuurden mij dit na, en ik zag af van de ipad.
Mijn vader heeft wel een ipad die hij regelmatig buitenshuis gebruikt, en omdat ik het abonnement toch al had afgesloten heb ik aangegeven om dan het abonnement, wat 17,50 per maand kostte, op te zeggen zodat hij van mijn kaart gebruik kon maken. Zo gezegd , zo gedaan. Aan de telefoon vroeg men of ik het nummer wilde 'bewaren' zodat het nummer gestald wordt om het evt in de toekomst te gebruiken. Dit wilde ik niet.
Het abonnement werd opgezegd en een paar dagen nadat dit gedaan moest worden schoot me te binnen dat ik de simkaarten nog moest omwisselen. Mijn vader gaf aan dat de ipad nog werkte buitenshuis, maar omdat ik zelf op veel plekken waar mijn vader werkt de wi-fi heb laten instellen, ging ik ervan uit dat het via het wifi netwerk ging. Ik haalde het kaartje eruit en wisselde die om met het Vodafone kaartje dat ik had liggen, het werkte niet. Ik ging zoeken en vond nog een Vodafone kaartje, dat ook niet werkte. Vervolgens stopte ik blijkbaar datzelfde Vodafone kaartje ( ik heb er inmiddels 3 liggen die alledrie hetzelfde zijn ) dat opgezegd had moeten zijn in de iPad, wat als enige kaartje wel actief was, en ik dacht dat alles geregeld was.
Mijn vader heeft nu van Vodafone een rekening gepresenteerd gekregen van 55 euro voor internet gebruik, omdat het abonnement dat definitief stopgezet had moeten worden, omgezet is naar een 0 uren contract, en het abonnement dus weer opnieuw geactiveerd was ( iets waar ik overigens nog nooit van gehoord heb, maar dat terzijde ).
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice, waar ik op respectloze wijze te woord ben gestaan door de afdeling Loyalty. Die gaf mij aan dat er gelogd was door de collega dat ik WEL gebruik wilde maken van het nummerbehoud, en, 'als mijn collega dat zo gelogd heeft, dan zal dat wel de waarheid zijn.'
Toen ik vervolgens aangaf dat :
- Het nummer niet eens gebruikt was als mobiel nummer en het nummer niet eens aantrekkelijk was
- Het abonnement definitief stopgezet had moeten worden en niet stilgelegd had moeten zijn
- Ikzelf aan die jongen had aangegeven dat ik het nummer niet hoefde te 'bewaren'
- Dat het onlogisch is om een abonnement van 17,50 stop te zetten als je nog verder gaat internetten, wat ervoor gaat zorgen dat je zwaar over dat bedrag heengaat
gaf hij aan dat hij het idd wel onlogisch vond, maar dat ik alleen een brief kon sturen en dat de kans klein was dat ik dit geld nog zou terugzien.
Ook kwamen de simkaartnummers niet overeen van de dual-sim, en zei de jongen dat dat alleen werkt als de simkaartnummers overeenkomen, wat dus betekent dat Vodafone mij een sim heeft toegestuurd die het sowieso niet zou doen.
Er werd aangegeven, in het voorgaande telefoongesprek op de 15de van november, dat er een bericht was verstuurd op 16 september ( 3 dagen nadat het abonnement van de ipad beeindigd had moeten zijn, dat het abonnement was omgezet naar een 0 uren contract. Dit heb ik niet ontvangen, niet per post, en niet per mail. ) Ik heb gevraagd of het gesprek teruggehaald kon worden, maar er werd aangegeven dat alleen de gesprekken van 'Sales' worden opgenomen. Wat kan ik nu nog doen? Moet ik nu ieder gesprek gaan opnemen omdat wat gelogd staat, final is? Ik heb verder nooit problemen met Vodafone gehad, maar dit heeft een hele bittere nasmaak bij me achtergelaten, en ik weet eigenlijk niet zo goed meer wat ik moet doen.
Heeft iemand anders hier ervaring mee of eventuele tips/ adviezen voor me?
Alvast bedankt!
Ik heb een tijd geleden een mobiel abonnement afgesloten bij Vodafone. Omdat dit abonnement een optie had om een tweede ( data ) simkaart erbij te nemen voor 5 euro extra per maand, en ik van plan was om een iPad te kopen heb ik ervoor gekozen om deze erbij te nemen. Na 2 maanden heb ik deze, na te moeten bellen met Vodafone, ontvangen. Ik had nog geen ipad, maar ik vond het raar om iets te betalen wat ik niet eens heb. Ze stuurden mij dit na, en ik zag af van de ipad.
Mijn vader heeft wel een ipad die hij regelmatig buitenshuis gebruikt, en omdat ik het abonnement toch al had afgesloten heb ik aangegeven om dan het abonnement, wat 17,50 per maand kostte, op te zeggen zodat hij van mijn kaart gebruik kon maken. Zo gezegd , zo gedaan. Aan de telefoon vroeg men of ik het nummer wilde 'bewaren' zodat het nummer gestald wordt om het evt in de toekomst te gebruiken. Dit wilde ik niet.
Het abonnement werd opgezegd en een paar dagen nadat dit gedaan moest worden schoot me te binnen dat ik de simkaarten nog moest omwisselen. Mijn vader gaf aan dat de ipad nog werkte buitenshuis, maar omdat ik zelf op veel plekken waar mijn vader werkt de wi-fi heb laten instellen, ging ik ervan uit dat het via het wifi netwerk ging. Ik haalde het kaartje eruit en wisselde die om met het Vodafone kaartje dat ik had liggen, het werkte niet. Ik ging zoeken en vond nog een Vodafone kaartje, dat ook niet werkte. Vervolgens stopte ik blijkbaar datzelfde Vodafone kaartje ( ik heb er inmiddels 3 liggen die alledrie hetzelfde zijn ) dat opgezegd had moeten zijn in de iPad, wat als enige kaartje wel actief was, en ik dacht dat alles geregeld was.
Mijn vader heeft nu van Vodafone een rekening gepresenteerd gekregen van 55 euro voor internet gebruik, omdat het abonnement dat definitief stopgezet had moeten worden, omgezet is naar een 0 uren contract, en het abonnement dus weer opnieuw geactiveerd was ( iets waar ik overigens nog nooit van gehoord heb, maar dat terzijde ).
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice, waar ik op respectloze wijze te woord ben gestaan door de afdeling Loyalty. Die gaf mij aan dat er gelogd was door de collega dat ik WEL gebruik wilde maken van het nummerbehoud, en, 'als mijn collega dat zo gelogd heeft, dan zal dat wel de waarheid zijn.'
Toen ik vervolgens aangaf dat :
- Het nummer niet eens gebruikt was als mobiel nummer en het nummer niet eens aantrekkelijk was
- Het abonnement definitief stopgezet had moeten worden en niet stilgelegd had moeten zijn
- Ikzelf aan die jongen had aangegeven dat ik het nummer niet hoefde te 'bewaren'
- Dat het onlogisch is om een abonnement van 17,50 stop te zetten als je nog verder gaat internetten, wat ervoor gaat zorgen dat je zwaar over dat bedrag heengaat
gaf hij aan dat hij het idd wel onlogisch vond, maar dat ik alleen een brief kon sturen en dat de kans klein was dat ik dit geld nog zou terugzien.
Ook kwamen de simkaartnummers niet overeen van de dual-sim, en zei de jongen dat dat alleen werkt als de simkaartnummers overeenkomen, wat dus betekent dat Vodafone mij een sim heeft toegestuurd die het sowieso niet zou doen.
Er werd aangegeven, in het voorgaande telefoongesprek op de 15de van november, dat er een bericht was verstuurd op 16 september ( 3 dagen nadat het abonnement van de ipad beeindigd had moeten zijn, dat het abonnement was omgezet naar een 0 uren contract. Dit heb ik niet ontvangen, niet per post, en niet per mail. ) Ik heb gevraagd of het gesprek teruggehaald kon worden, maar er werd aangegeven dat alleen de gesprekken van 'Sales' worden opgenomen. Wat kan ik nu nog doen? Moet ik nu ieder gesprek gaan opnemen omdat wat gelogd staat, final is? Ik heb verder nooit problemen met Vodafone gehad, maar dit heeft een hele bittere nasmaak bij me achtergelaten, en ik weet eigenlijk niet zo goed meer wat ik moet doen.
Heeft iemand anders hier ervaring mee of eventuele tips/ adviezen voor me?
Alvast bedankt!