LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] agis vergoedt de pedicureniet

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
ldisse

agis vergoedt de pedicureniet

Ongelezen bericht door ldisse »

rekeningen van rheumatische voet van mijn moeder (92) worden opeens niet meer vergoed,
op de laatste rek. uit 2011 en de rekeningen . uit 2012 staat wel: rheumatische voetbehandeling vermeld
de rek zijn wel correct ingevuld met de opmerking voetbehandeling voor rheumatische voet.
Wat ik te horen krijg bij de pedicure, is dat AGIS, steeds moeilijker is gaan doen over de declaraties van voetbehandelingen, dezelfde pedicure wordt het jaar daarvoor wel vergoed en is daarbij blijkbaar wel deskundig genoeg en gecertificeerd, ze doet die eeuwige bijscholing niet, want de bijscholing wordt een elite groepje, die dik kost en haar deskundigheid is de afgeopen jaren wel bewezen en dus ook vergoed...........
Wie heeft er nog meer zulke ervaringen?
Ik overweeg dan ook over te stappen van verzekering, indien het zo moeilijk is om in alle redelijkheid rekeningen te vergoeden die de jaren ervoor bij zelfde voeten en dezelfde pedicure wel werden vergoed......ik snap dat men streng moet zijn, maar waarom geldt de bewezen deskundigheid niet als eenmaal de Procert(of andere certificiering ) is behaald

kokka

Re: agis vergoedt de pedicureniet

Ongelezen bericht door kokka »

je zou ook naar een pedicure kunnen gaan die wel de verplichte bijscholingscursus gedaan heeft.
Je kan dit natuurlijk van twee kanten bekijken, aan de ene kant heeft deze pedicure misschien haar expertise al bewezen, maar aan de andere kant riskeer je door bij deze vrouw te blijven zelf dat de behandeling niet meer vergoed wordt.
Ik begrijp dat zo'n cursus duur is, maar als ik de tarieven van pedicures zie, dan zitten dit soort kosten gewoon al in het tarief verwerkt.

ldisse

Hallo, is waar we gaan ook nr een andere pedicure op zoek.
Maar mijn moeder heeft dit ook niet geweten eerst wel gecetrificeerd......dus dat de pedicure nu niet meer gecertificeerd is,
de pedicure die in 2013 mijn moeders voeten deed was ook weer niet gecertificeerd, dus moet op zoek via de Agisliijst pedicures die wel gecertificeerd zijn.
Je kan het iemand van 92 ook niet kwalijk nemen dat ze dat allemaal niet weet.
Er worden allerlei vergoedingen aangescherpt

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Volgens mij hebben zorgverleners ook de plicht om te waarschuwen als zij niet meer gcontracteerd zijn en misschien ook als ze weten dat de vergoeding problemen zal opleveren omdat ze niet meer gecertificeerd zijn.
Je hebt groot gelijk dat je een andere zorgverzekeraar zoekt. Achmea is de meest extreme zorgverzekeraar als het gaat om de certificering van paramedische beroepen.

ldisse

Dank voor uw reacties,
wordt vervolgd, ik ga eerst eens uitzoeken hoeveel gecertificeerde pedicures er over blijven in Apeldoorn en wat die voor een behandeling rekenen......
Het antwoord aan de telefoon is ook weer anders als met de mail:
telefonisch zei men dat ik eerst de verklaring van de huisarts moest hebben, die ter goedkeuring bij Agis overleggen en dan.....kon ik pas bij een cert.pedicure terecht, daar hoor ik ze niet meer over, wellicht omdat de pedicure de behandeling (toen ze nog wel gecertificeerd was) wel duidelijk op de rekeningen heeft vermeld, maar goed ze ligt uit de gratie bij Agis , nu ze niet meer de bijscholing heeft gedaan

ninn

Ongelezen bericht door ninn »

Ik zit ook bij agis.
Mijn pedicure zit daar ook bij en mensen met een reumatische en diabetische voet en mensen met crps krijgen allemaal vergoedingen bij agis. En als je dat zelf niet kunt regelen doet zij dat.

Ik vindt dit super dat ze dit doet.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik wil degenen die reageren vragen hier te vermelden welke ( aanvullende) verzekeringen er zijn. Want de pedicure wordt volgens mij niet vergoed door de basisverzekering ( voor de reumatische voet). Pas vanaf 3 sterren( zilverenkruis achmea) aanvullend is er een kleine vergoeding.

Gesloten