Pagina 1 van 1

Orange

Geplaatst: 10 feb 2004 19:54
door Ann
Omdat mijn mobiele telefoon kapot ging ben ik op zoek gegaan naar een ander. Na veel rondkijken, vergelijken etc besloot ik uiteindelijk om bij Orange een abonnement af te sluiten. Een goed product, geen slechte ervaringen van anderen met Orange gehoort, helaas is mijn ervaring inmiddels anders.
Het afsluiten van het abonnement ging prima. Snel afgehandeld, vriendelijk geholpen. Contract ondertekend, telefoon en simkaart gekregen, een welkomspakket erbij. Niets op aan te merken. Doordat mijn telefoon een week na aanschaf gestolen werd kwam ik er achter dat een en ander administratief niet goed verwerkt was. Dat die telefoon is gestolen was mijn eigen schuld, stom, maar het was gebeurt. Om de schade te beperken, ook omdat de diefstal in het buitenland plaatsvond en ik niets voelde voor een torenhoge rekening, direct Orange gebeld om het nummer te laten blokkeren. Ook daar werd ik super geholpen maar even snel blokkeren was er niet bij. Het nummer dat op mijn contract stond en waar ik mee belde was nl niet van mij, maar stond op naam van iemand anders. Alle andere gegevens als geboortedatum, rekeningnummer, identiteitsbewijsnummer etc klopten wel. Telefoonnummer daarom toch geblokkeerd en eenmaal terug in Nederland dacht ik deze administratieve verwisseling wel snel recht te kunnen laten zetten.

Maar het eerste probleem doet zich al voor als je de klantenservice probeert te bereiken. Toets je mobiele nummer in; mijn nummer was geblokkeerd, bestond als het ware niet meer en ik kreeg de klantenservice niet te spreken. Met een andere Orange nummer uiteindelijk toch iemand aan de lijn. Verhaal uitgelegd dat er een administratieve verwisseling had plaatsgevonden en dat dat opgelost moest worden. Moest men uitzoeken maar ze belden me zo snel mogelijk terug. Na drie dagen nog niets gehoord en weer gebeld. Weer met een ander nummer de klantenservice weten te bereiken, verhaal wederom uitgelegd en zou die dag en anders zeker de dag daarop teruggebeld worden. Niets gehoord... Weer gebeld, weer uitleggen, zou weer teruggebeld worden wat niet gedaan is.
Voor een vierde keer gebeld en toen wel teruggebeld met de mededeling dat ik nooit geaccepteerd was als klant, nooit een abonnement had gehad en dat ze me niet zouden accepteren ook.

Huh?? Hoe zat dat dan met het contract, ik heb wel een telefoon gekregen en gebeld met Orange en waarom werd het abonnementsgeld wel van mijn rekening afgeschreven dan.
Het enige antwoord dat men daarop had was dat het een administratieve verwisseling was geweest. Konden ze niets aan doen. Het abonnementsgeld zou teruggestort worden. Nu twee maanden later heb ik nog niets gezien en ben naar de bank geweest om het geld te laten storneren. Ik heb het even gehad met Orange en ben naar een andere provider gegaan. Eentje waarvan de klantenservice niet alleen bereikbaar is door je mobiele nummer in te toetsen en waar je teruggebeld wordt als ze dat toezeggen.

Het zijn allemaal persoonlijke ervaringen en gelukkig heeft niet iedereen slechte ervaringen, maar ik wil van die van mij toch even melding maken.

Re: Orange

Geplaatst: 10 feb 2004 21:25
door lucu
vraagje: waar heb je dit abbonement afgesloten? In een winkel of via internet?