Telefonisch ontslag terwijl contract nog loopt
Geplaatst: 22 nov 2013 20:12
Feiten: Ik ben werkzaam geweest voor ongeveer een jaar van 29 november tot 25 november opgebouwd als volgt.
Contract 1: xxxx bv 29 november 2012 tot 26 februari 2013 : 0 tot 24 uur per week (3 maanden)
Contract 2: yyyy bv 26 februari 2013 tot 25 augustus 2013 : 0 tot 24 uur per week (6 maanden)
Contract 3: yyyy bv 26 augustus 2013 tot 25 november 2013 : 20 uur per week (3 maanden)
De gehele periode ben ik altijd 21 uur per week werkzaam geweest.
Vanaf 31 oktober zijn er contracts besprekingen geweest voor een nieuw contract. Ze kwamen met het volgende voorstel een 0 uren contract voor de periode van 3 maanden. Daar was ik niet mee eens ik verwachtte zeker nogmaals een 3 maanden contract met 20 uur per week maar de onderhandelingen waren nog niet afgesloten, iedere week zijn er vergaderingen geweest binnen het bedrijf over mijn volgende contract. Ik heb 18 november om mijn nieuwe contracts voorstel gevraagd of ik deze mocht inzien echter geen reactie op gekregen, op 20 november heb ik dat wederom weer gedaan maar weer geen contract gezien. Dus heb ook nooit iets geweigerd.
Nu is het volgende het geval:
Dit heeft plaatsgevonden op 19 november.
Het telefonisch contact wat heeft plaats gevonden op 19 november nadat ik gewoon nog heb gewerkt tot 14:30 uur is er verder geen bespreking geweest.
Ik werd rond 16:00 uur gebeld dat jullie hebben besloten dat ik niet meer ingezet zou worden de resterende tijd, ik heb gelijk aangegeven dat ik donderdag 21 november nog wilde gaan werken, maar dat werd na overleg (binnen het bedrijf) niet goed gekeurd. Jullie hebben bepaald zonder mijn goedkeuring dat ik mijn vakantie uren moet gaan opnemen. Jullie willen mij niet meer inzetten en willen mij verplichten dat ik die uren inlever. Hier ga ik niet mee akkoord, ik heb een contract van 20 uur en te kennen gegeven dat ik wilde komen werken. Op last van jullie zit ik thuis en niet na wederzijds overleg. Vakantie uren blijven hoe dan ook 26,5 uren. Ik ben niet akkoord gegaan om mijn vrije uren op te nemen.
Nu het hekelpunt bij mij:
Contract 1: is bekend bij het Uwv als mijn laatste en enige werkgever.
Contract 2 en 3 zijn verder nergens bekend. Lijkt mij toch dat dat doorgemeld zou moeten worden.
Ik heb altijd uit naam van xxxx bv mijn salaris ontvangen tot op de dag van vandaag.
Nu is mijn vraag is het nu niet zo dat contract 1 het geldende contract is en de andere 2 komen te vervallen?
Dat zou dan voor mij betekenen dat de periode van 3 maanden met de termijn van 3 verlengingen is verstreken. Dat het dan dus zou betekenen dat ik voor onbepaalde tijd in vaste dienst zit?????
Tevens hebben ze van mijn laatste contract geen handtekening van mij....
Contract 1: xxxx bv 29 november 2012 tot 26 februari 2013 : 0 tot 24 uur per week (3 maanden)
Contract 2: yyyy bv 26 februari 2013 tot 25 augustus 2013 : 0 tot 24 uur per week (6 maanden)
Contract 3: yyyy bv 26 augustus 2013 tot 25 november 2013 : 20 uur per week (3 maanden)
De gehele periode ben ik altijd 21 uur per week werkzaam geweest.
Vanaf 31 oktober zijn er contracts besprekingen geweest voor een nieuw contract. Ze kwamen met het volgende voorstel een 0 uren contract voor de periode van 3 maanden. Daar was ik niet mee eens ik verwachtte zeker nogmaals een 3 maanden contract met 20 uur per week maar de onderhandelingen waren nog niet afgesloten, iedere week zijn er vergaderingen geweest binnen het bedrijf over mijn volgende contract. Ik heb 18 november om mijn nieuwe contracts voorstel gevraagd of ik deze mocht inzien echter geen reactie op gekregen, op 20 november heb ik dat wederom weer gedaan maar weer geen contract gezien. Dus heb ook nooit iets geweigerd.
Nu is het volgende het geval:
Dit heeft plaatsgevonden op 19 november.
Het telefonisch contact wat heeft plaats gevonden op 19 november nadat ik gewoon nog heb gewerkt tot 14:30 uur is er verder geen bespreking geweest.
Ik werd rond 16:00 uur gebeld dat jullie hebben besloten dat ik niet meer ingezet zou worden de resterende tijd, ik heb gelijk aangegeven dat ik donderdag 21 november nog wilde gaan werken, maar dat werd na overleg (binnen het bedrijf) niet goed gekeurd. Jullie hebben bepaald zonder mijn goedkeuring dat ik mijn vakantie uren moet gaan opnemen. Jullie willen mij niet meer inzetten en willen mij verplichten dat ik die uren inlever. Hier ga ik niet mee akkoord, ik heb een contract van 20 uur en te kennen gegeven dat ik wilde komen werken. Op last van jullie zit ik thuis en niet na wederzijds overleg. Vakantie uren blijven hoe dan ook 26,5 uren. Ik ben niet akkoord gegaan om mijn vrije uren op te nemen.
Nu het hekelpunt bij mij:
Contract 1: is bekend bij het Uwv als mijn laatste en enige werkgever.
Contract 2 en 3 zijn verder nergens bekend. Lijkt mij toch dat dat doorgemeld zou moeten worden.
Ik heb altijd uit naam van xxxx bv mijn salaris ontvangen tot op de dag van vandaag.
Nu is mijn vraag is het nu niet zo dat contract 1 het geldende contract is en de andere 2 komen te vervallen?
Dat zou dan voor mij betekenen dat de periode van 3 maanden met de termijn van 3 verlengingen is verstreken. Dat het dan dus zou betekenen dat ik voor onbepaalde tijd in vaste dienst zit?????
Tevens hebben ze van mijn laatste contract geen handtekening van mij....