Pagina 1 van 2
Geplaatst: 25 nov 2013 09:46
door sjohie
vogels schreef:Kom er zojuist achter dat ingeplande opdrachten NIET zijn verwerkt. Ik bel naar ING en wordt mij gezegd dat er in het weekend een technische storing is ontstaan, waardoor ingeplande opdrachten niet worden verwerkt.
Op de site van de ING wordt hierover geen enkele melding gedaan, op social media (o.a. Twitter) ook niet!
Ronduit schandalig dat dit wordt verzwegen.
Ik denk niet dat het om moedwillig verzwijgen gaat, maar meer komt omdat hun site aanpassen, of een tweet/facebookbericht/email uit doen gaan, daar even over wat meer schijven gaat als bij jou en mij.
Dikke kans dat tegen de tijd dat die officiële communicatie opgetuigd is, het probleem ook al opgelost is.
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 25 nov 2013 13:29
door sadfly
Daar is toch juist de social media voor.
Het antwoord daar op is
NEE !
Daar behoort ING hun eigen website voor te gebruiken, Omdat dan iedere klant een bericht krijgt.
ING heeft notebene voor iedere klant ene soort mailbox waar nog nooit iets me gedaan is.
ING kan ook gewoon bij inloggen al een waarschuwing geven.
Maar ee of andere sociale media wat niet iedereen heeft / gebruikt en wil gebruiken.
NEE !
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 25 nov 2013 13:53
door tenormin
sadfly schreef:Daar is toch juist de social media voor.
Het antwoord daar op is
NEE !
Daar behoort ING hun eigen website voor te gebruiken, Omdat dan iedere klant een bericht krijgt.
ING heeft notebene voor iedere klant ene soort mailbox waar nog nooit iets me gedaan is.
ING kan ook gewoon bij inloggen al een waarschuwing geven.
Maar ee of andere sociale media wat niet iedereen heeft / gebruikt en wil gebruiken.
NEE !
En deelt mij (en anderen) dat ook met zeer veel regelmaat, mee als ik een betaling wil doen! Op een uitzondering na (wat dan de krantenkoppen haalt) valt het mij wel mee. Hooguit een uurtje.
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 25 nov 2013 13:59
door angel1978
sadfly schreef:Daar is toch juist de social media voor.
Het antwoord daar op is
NEE !
Daar behoort ING hun eigen website voor te gebruiken, Omdat dan iedere klant een bericht krijgt.
correctie, alleen de mensen die naar die website gaan en dat doet lang niet iedereen.
sadfly schreef:
ING heeft notebene voor iedere klant ene soort mailbox waar nog nooit iets me gedaan is.
Volgens mij mogen zij aanmaken wat ze willen en daarna niet gebruiken.
sadfly schreef:
ING kan ook gewoon bij inloggen al een waarschuwing geven.
Als het systeem kuren vertoont, is een melding genereren net zo onbetrouwbaar. Wie zegt dat je nog ingelogd komt.
sadfly schreef:
Maar ee of andere sociale media wat niet iedereen heeft / gebruikt en wil gebruiken. NEE !
Dat is dan weer de eigen keuze van de klant, maar daar hoef je als bedrijf wat mij betreft geen rekening mee te houden.
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 25 nov 2013 14:44
door eleven
vogels schreef:Wel, we zijn nu een uur of 6 verder en de storing is nog steeds niet opgelost. Er wordt nog hard aan gewerkt.
Het gaat trouwens niet alleen om mij, maar er zullen meer rekeninghouders zijn die opdrachten hebben ingepland en er op vertrouwen dat de rekening op tijd wordt overgemaakt naar instanties.
Om zeker te zijn, dat de rekeningen op tijd overgemaakt worden, deze nu handmatig versturen, zolang er problemen met de automatische overboeking zijn.
Planning niet vergeten te verwijderen/aan te passen.
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 25 nov 2013 15:37
door tenormin
Hoe kan het nu dat ik een kwartier geleden mijn betalingen "gewoon" heb kunnen overmaken? Krijg nergens een storing te zien bij ING. Zijn mijn gewone betalingen: de 22ste zijn AOW en Pensioenen weer binnen en de 25ste gaan de betalingen de deur uit.
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 25 nov 2013 15:53
door tenormin
Is alleen een storing voor/bij 'ingeplande opdrachten'. Alle andere onderdelen werken gewoon.
Okay, dus andere handelingen. Begrepen!
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 25 nov 2013 15:55
door eleven
vogels schreef:eleven schreef:vogels schreef:Wel, we zijn nu een uur of 6 verder en de storing is nog steeds niet opgelost. Er wordt nog hard aan gewerkt.
Het gaat trouwens niet alleen om mij, maar er zullen meer rekeninghouders zijn die opdrachten hebben ingepland en er op vertrouwen dat de rekening op tijd wordt overgemaakt naar instanties.
Om zeker te zijn, dat de rekeningen op tijd overgemaakt worden, deze nu handmatig versturen, zolang er problemen met de automatische overboeking zijn.
Planning niet vergeten te verwijderen/aan te passen.
De opdrachten zijn sinds vanmorgen vroeg al niet meer in te trekken. Datzelfde dacht ik nl ook: maak ze wel even handmatig over. Ook de ING medewerker kan de opdracht niet meer intrekken.
Dat is natuurlijk k...!
Handmatig overmaken en de dubbel uitgevoerde betalingen achteraf weer storneren, is dit niet mogelijk?
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 25 nov 2013 16:15
door tenormin
vogels schreef:Zie trouwens dat ook alle pintransacties van zaterdag nog steeds als 'gereserveerd' staan. Ook nog niet helemaal verwerkt dus. Normaal gesproken is dat maandagochtend rond 7 uur verwerkt.
Heb de ING al gemeld dat ik evt boete van de BD hun kant op stuur. Heb alvast een officiële klacht laten aan maken.
Dat was me inderdaad ook opgevallen; de mijne staan ook nog op 23 met *.
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 25 nov 2013 16:15
door eleven
vogels schreef:Zie trouwens dat ook alle pintransacties van zaterdag nog steeds als 'gereserveerd' staan. Ook nog niet helemaal verwerkt dus. Normaal gesproken is dat maandagochtend rond 7 uur verwerkt.
Heb de ING al gemeld dat ik evt boete van de BD hun kant op stuur. Heb alvast een officiële klacht laten aan maken.
Misschien de BD over dit probleem al inlichten.
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 25 nov 2013 16:18
door eleven
Lees net het mailtje van de ING.
Dus de werkzaamheden beginnen in feite pas vannacht?
Mailtje is al van vrijdag!
n de maand november staan in enkele nachten onderhoudswerkzaamheden gepland. Om ervoor te zorgen dat u hier zo weinig mogelijk hinder van ondervindt, voeren we de meeste werkzaamheden uit in de nacht.
In de nacht van maandag op dinsdag
Het onderhoud begint dinsdag 26 november om 01:00 uur en duurt tot dinsdag 26 november 06:00 uur. Dat betekent dat u dan niet kunt inloggen op Mijn ING, iDEAL en de Mobiel Bankieren App. Na de werkzaamheden kunt u weer inloggen zoals u gewend bent.
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 25 nov 2013 16:54
door Jantje7
vogels schreef:Zie trouwens dat ook alle pintransacties van zaterdag nog steeds als 'gereserveerd' staan. Ook nog niet helemaal verwerkt dus. Normaal gesproken is dat maandagochtend rond 7 uur verwerkt.
Heb de ING al gemeld dat ik evt boete van de BD hun kant op stuur. Heb alvast een officiële klacht laten aan maken.
U zult eens wat vaker op de ING site moeten kijken. Alle pinbetalingen van het weekend worden pas definitief afgeschreven op dinsdag. Dit is een normale gang van zaken.
jantje7
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 25 nov 2013 17:10
door Jantje7
@vogels,
Als U niet tot maandag wilt wachten kunt ook een afschrift downloaden, hierop staan pin datum en afschrijfdatum op vermeld.
jantje7
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 25 nov 2013 23:40
door Jantje7
Nou, het is zover. De eerste berichten zowel op Facebook als op Twitter geeft de ING toe dat er vertraging is op de verwerking van overschrijvingen. Ze hopen dat de achterstand morgen, dinsdag dus, is ingelopen. Nou iedereen weer gerust gesteld.
jantje7
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 25 feb 2014 16:11
door Stefan embregts
En wederom heeft ing een storing uiteraard precies weer het moment dat het salais binnen dient te komen wel vreemd dat andere banken hier minder tot geen last van hebben
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 25 feb 2014 16:27
door CB
Hoezo andere banken hebben hier minder tot geen last van. Nog niet zolang geleden (een paar weken) bleek uit een onderzoek van de consumentenbond, dat de RABO de meeste storingen heeft.
Trouwens zowel de ING app als Mijn ING werken bij mij. Daarbij heeft een storing van internetbankieren geen invloed op het betalingsverkeer.
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 25 feb 2014 16:31
door Ad Verkaad
Het is alleen raar dat de loep altijd zo op de ING ligt. Ik heb rekeningen bij ING en bij Rabo; als er bij de Rabo een storing is (vorige week zaterdag nog bijvoorbeeld, toen gaf de website steeds foutmeldingen en kon er geen geld worden overgemaakt) hoor je er niemand over, maar bij de ING is het om de één of andere reden altijd groot nieuws.
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 25 feb 2014 18:01
door eleven
Stefan embregts schreef:En wederom heeft ing een storing uiteraard precies weer het moment dat het salais binnen dient te komen wel vreemd dat andere banken hier minder tot geen last van hebben
Een keer geen verbinding gekregen, probeer dan nog een keer.
Ook hier geen probleem met "Mijn ING" of heb je ergens iets gelezen, wat je met ons wil delen?
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 25 feb 2014 19:27
door GJvdZ
Stefan embregts schreef:En wederom heeft ing een storing uiteraard precies weer het moment dat het salais binnen dient te komen wel vreemd dat andere banken hier minder tot geen last van hebben
Zomaar wat nieuwsberichten:
http://www.nutech.nl/internet/3658319/s ... ieren.html
http://www.nu.nl/tag/storingen%20rabobank/
http://www.agrisneltank.nl/nieuws/sns-b ... ngsverkeer
Re: ING zwijgt over technische storing!
Geplaatst: 25 feb 2014 19:50
door eleven
Lekker actueel!