LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING zwijgt over technische storing!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

vogels schreef:Kom er zojuist achter dat ingeplande opdrachten NIET zijn verwerkt. Ik bel naar ING en wordt mij gezegd dat er in het weekend een technische storing is ontstaan, waardoor ingeplande opdrachten niet worden verwerkt.

Op de site van de ING wordt hierover geen enkele melding gedaan, op social media (o.a. Twitter) ook niet!

Ronduit schandalig dat dit wordt verzwegen.
Ik denk niet dat het om moedwillig verzwijgen gaat, maar meer komt omdat hun site aanpassen, of een tweet/facebookbericht/email uit doen gaan, daar even over wat meer schijven gaat als bij jou en mij.

Dikke kans dat tegen de tijd dat die officiële communicatie opgetuigd is, het probleem ook al opgelost is.

sadfly

Re: ING zwijgt over technische storing!

Ongelezen bericht door sadfly »

Daar is toch juist de social media voor.
Het antwoord daar op is NEE !

Daar behoort ING hun eigen website voor te gebruiken, Omdat dan iedere klant een bericht krijgt.
ING heeft notebene voor iedere klant ene soort mailbox waar nog nooit iets me gedaan is.
ING kan ook gewoon bij inloggen al een waarschuwing geven.

Maar ee of andere sociale media wat niet iedereen heeft / gebruikt en wil gebruiken. NEE !

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

sadfly schreef:

Daar behoort ING hun eigen website voor te gebruiken, Omdat dan iedere klant een bericht krijgt.
ING heeft notebene voor iedere klant ene soort mailbox waar nog nooit iets me gedaan is.
ING kan ook gewoon bij inloggen al een waarschuwing geven.

Maar ee of andere sociale media wat niet iedereen heeft / gebruikt en wil gebruiken. NEE !
En deelt mij (en anderen) dat ook met zeer veel regelmaat, mee als ik een betaling wil doen! Op een uitzondering na (wat dan de krantenkoppen haalt) valt het mij wel mee. Hooguit een uurtje.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

sadfly schreef:

correctie, alleen de mensen die naar die website gaan en dat doet lang niet iedereen.
sadfly schreef: ING heeft notebene voor iedere klant ene soort mailbox waar nog nooit iets me gedaan is.
Volgens mij mogen zij aanmaken wat ze willen en daarna niet gebruiken.
sadfly schreef: ING kan ook gewoon bij inloggen al een waarschuwing geven.
Als het systeem kuren vertoont, is een melding genereren net zo onbetrouwbaar. Wie zegt dat je nog ingelogd komt.
sadfly schreef: Maar ee of andere sociale media wat niet iedereen heeft / gebruikt en wil gebruiken. NEE !
Dat is dan weer de eigen keuze van de klant, maar daar hoef je als bedrijf wat mij betreft geen rekening mee te houden.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

vogels schreef:Wel, we zijn nu een uur of 6 verder en de storing is nog steeds niet opgelost. Er wordt nog hard aan gewerkt.

Het gaat trouwens niet alleen om mij, maar er zullen meer rekeninghouders zijn die opdrachten hebben ingepland en er op vertrouwen dat de rekening op tijd wordt overgemaakt naar instanties.
Om zeker te zijn, dat de rekeningen op tijd overgemaakt worden, deze nu handmatig versturen, zolang er problemen met de automatische overboeking zijn.
Planning niet vergeten te verwijderen/aan te passen.

tenormin

Hoe kan het nu dat ik een kwartier geleden mijn betalingen "gewoon" heb kunnen overmaken? Krijg nergens een storing te zien bij ING. Zijn mijn gewone betalingen: de 22ste zijn AOW en Pensioenen weer binnen en de 25ste gaan de betalingen de deur uit.

tenormin

Is alleen een storing voor/bij 'ingeplande opdrachten'. Alle andere onderdelen werken gewoon.
Okay, dus andere handelingen. Begrepen!

eleven

vogels schreef:
eleven schreef:
vogels schreef:Wel, we zijn nu een uur of 6 verder en de storing is nog steeds niet opgelost. Er wordt nog hard aan gewerkt.

Het gaat trouwens niet alleen om mij, maar er zullen meer rekeninghouders zijn die opdrachten hebben ingepland en er op vertrouwen dat de rekening op tijd wordt overgemaakt naar instanties.
Om zeker te zijn, dat de rekeningen op tijd overgemaakt worden, deze nu handmatig versturen, zolang er problemen met de automatische overboeking zijn.
Planning niet vergeten te verwijderen/aan te passen.
De opdrachten zijn sinds vanmorgen vroeg al niet meer in te trekken. Datzelfde dacht ik nl ook: maak ze wel even handmatig over. Ook de ING medewerker kan de opdracht niet meer intrekken.
Dat is natuurlijk k...!
Handmatig overmaken en de dubbel uitgevoerde betalingen achteraf weer storneren, is dit niet mogelijk?

tenormin

vogels schreef:Zie trouwens dat ook alle pintransacties van zaterdag nog steeds als 'gereserveerd' staan. Ook nog niet helemaal verwerkt dus. Normaal gesproken is dat maandagochtend rond 7 uur verwerkt.

Heb de ING al gemeld dat ik evt boete van de BD hun kant op stuur. Heb alvast een officiële klacht laten aan maken.
Dat was me inderdaad ook opgevallen; de mijne staan ook nog op 23 met *.

eleven

vogels schreef:Zie trouwens dat ook alle pintransacties van zaterdag nog steeds als 'gereserveerd' staan. Ook nog niet helemaal verwerkt dus. Normaal gesproken is dat maandagochtend rond 7 uur verwerkt.

Heb de ING al gemeld dat ik evt boete van de BD hun kant op stuur. Heb alvast een officiële klacht laten aan maken.

Misschien de BD over dit probleem al inlichten.

eleven

Lees net het mailtje van de ING.
Dus de werkzaamheden beginnen in feite pas vannacht?

Mailtje is al van vrijdag!
n de maand november staan in enkele nachten onderhoudswerkzaamheden gepland. Om ervoor te zorgen dat u hier zo weinig mogelijk hinder van ondervindt, voeren we de meeste werkzaamheden uit in de nacht.
In de nacht van maandag op dinsdag

Het onderhoud begint dinsdag 26 november om 01:00 uur en duurt tot dinsdag 26 november 06:00 uur. Dat betekent dat u dan niet kunt inloggen op Mijn ING, iDEAL en de Mobiel Bankieren App. Na de werkzaamheden kunt u weer inloggen zoals u gewend bent.

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

U zult eens wat vaker op de ING site moeten kijken. Alle pinbetalingen van het weekend worden pas definitief afgeschreven op dinsdag. Dit is een normale gang van zaken.

jantje7

Jantje7

@vogels,

Als U niet tot maandag wilt wachten kunt ook een afschrift downloaden, hierop staan pin datum en afschrijfdatum op vermeld.

jantje7

Jantje7

Nou, het is zover. De eerste berichten zowel op Facebook als op Twitter geeft de ING toe dat er vertraging is op de verwerking van overschrijvingen. Ze hopen dat de achterstand morgen, dinsdag dus, is ingelopen. Nou iedereen weer gerust gesteld.

jantje7

Stefan embregts

Ongelezen bericht door Stefan embregts »

En wederom heeft ing een storing uiteraard precies weer het moment dat het salais binnen dient te komen wel vreemd dat andere banken hier minder tot geen last van hebben

CB

Ongelezen bericht door CB »

Hoezo andere banken hebben hier minder tot geen last van. Nog niet zolang geleden (een paar weken) bleek uit een onderzoek van de consumentenbond, dat de RABO de meeste storingen heeft.

Trouwens zowel de ING app als Mijn ING werken bij mij. Daarbij heeft een storing van internetbankieren geen invloed op het betalingsverkeer.
Laatst gewijzigd door CB op 25 feb 2014 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Het is alleen raar dat de loep altijd zo op de ING ligt. Ik heb rekeningen bij ING en bij Rabo; als er bij de Rabo een storing is (vorige week zaterdag nog bijvoorbeeld, toen gaf de website steeds foutmeldingen en kon er geen geld worden overgemaakt) hoor je er niemand over, maar bij de ING is het om de één of andere reden altijd groot nieuws.

eleven

Stefan embregts schreef:En wederom heeft ing een storing uiteraard precies weer het moment dat het salais binnen dient te komen wel vreemd dat andere banken hier minder tot geen last van hebben

Een keer geen verbinding gekregen, probeer dan nog een keer. :roll:
Ook hier geen probleem met "Mijn ING" of heb je ergens iets gelezen, wat je met ons wil delen?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Stefan embregts schreef:En wederom heeft ing een storing uiteraard precies weer het moment dat het salais binnen dient te komen wel vreemd dat andere banken hier minder tot geen last van hebben
Zomaar wat nieuwsberichten:

http://www.nutech.nl/internet/3658319/s ... ieren.html
http://www.nu.nl/tag/storingen%20rabobank/
http://www.agrisneltank.nl/nieuws/sns-b ... ngsverkeer

eleven

GJvdZ schreef:
Zomaar wat nieuwsberichten:

http://www.nutech.nl/internet/3658319/s ... ieren.html
http://www.nu.nl/tag/storingen%20rabobank/
http://www.agrisneltank.nl/nieuws/sns-b ... ngsverkeer
Lekker actueel! :roll:

Gesloten