Energie direct niet vriendelijk bij vaste klanten.
Geplaatst: 26 nov 2013 14:25
Hallo,
Jaren ben ik klant geweest bij Energie Direct.Elk jaar schatte ze me verkeerd in en kon ik bij gaan betalen.Zo ook dit jaar weer!
Ik was verhuisd en daarom nam ik nu alleen nog maar stroom van hun af, gas kwam te vervallen.Ik heb nog zo gevraagd ben ik goed in geschat,ja hoor mevrouw alles is goed.Nou niet dus.Weer een eind afrekening van over 300 euro.
Ik wilde graag gespreid betalen.Het voorstel van hun was in 3 termijnen.Toen ik belde en vroeg of het niet in 6 termijnen kon omdat ik in 3 termijnen niet redde,gingen ze een verzoek in dienen.Dat verzoek werd resoluut afgewezen.Nou had ik vorig jaar ook een grote rekening van ruim 500 euro en heb ik echt moeten bidden en smeken deze in meer termijnen te mogen betalen.Daar gingen ze toen akkoord me.
Dus ik had goede hoop.
Maar helaas ze wilde niet mee werken.Ze hebben me wel tig keer gebeld voor een betalingsregeling van 3 maanden en steeds heb ik het zelfde verhaal verteld.Ik stelde zelfs voor om al mijn gegevens en financieen toe te sturen zodat ze konden zien dat we het echt niet konden missen!Maar dat werd afgewezen.Ondertussen ben ik gewoon 50 euro per maand gaan overmaken.Deze hebben ze wel in mindering gebracht op de rekening,maar kreeg er net zo hard weer incasso kosten bij.Weer werd ik gebeld of ik het hele bedrag wilde overmaken ,weer hetzelfde verhaal.Waarop ik zeg ik ben wel alvast begonnen met 50 euro per maand.Ja, dat is goed mevrouw dat u iig wel wat betaald!.Dus het werd door gestuurd naar het incassoburo.Ik daar weer het zelfde verhaal.Waarop het incassoburo zegt:'Wij mogen het ook maar in 3 termijnen innen van Energie Direct!"Ja, zeg ik en nu Ik kan echt niet meer missen!.Ja ,zegt die mevrouw,uit eindelijk als u niet betaald gaat het weer terug naar Energie Direct en die zal u afsluiten van energie.U zult nog wel van ons brieven ontvangen.Op de vraag of ik die 50 euro die ik elke maand zelf betaal aan hun moest betalen antwoordde ze: Nee blijf maar aan energie Direct betalen. Overigens ze hadden de bedragen die ik betaald had wel in mindering gebracht voor dat ze het naar het incassoburo stuurde.
Ik kan nu niks anders dan elke maand netjes 50 euro over te maken.Afsluiten kunnen ze gelukkig niet doen omdat ik al genoeg van hun ellende had dus al eerder ben overgestapt naar een andere energie leverancier.
Ik ben echt na jaren klant ruim 4 jaar als het niet meer is echt zwaar teleur gesteld dat ze me niet tegemoet wilde komen.Ik ben geen wanbetaler.
Mijn vraag was eigenlijk: Nu ik dus zelf geld over maak en hun dat accepteren,gaan ze dan niet accoord met mijn voorstel ? ze hebben het immers niet terug geboekt maar gewoon in mindering gebracht!
mvg marriebarrie
Jaren ben ik klant geweest bij Energie Direct.Elk jaar schatte ze me verkeerd in en kon ik bij gaan betalen.Zo ook dit jaar weer!
Ik was verhuisd en daarom nam ik nu alleen nog maar stroom van hun af, gas kwam te vervallen.Ik heb nog zo gevraagd ben ik goed in geschat,ja hoor mevrouw alles is goed.Nou niet dus.Weer een eind afrekening van over 300 euro.
Ik wilde graag gespreid betalen.Het voorstel van hun was in 3 termijnen.Toen ik belde en vroeg of het niet in 6 termijnen kon omdat ik in 3 termijnen niet redde,gingen ze een verzoek in dienen.Dat verzoek werd resoluut afgewezen.Nou had ik vorig jaar ook een grote rekening van ruim 500 euro en heb ik echt moeten bidden en smeken deze in meer termijnen te mogen betalen.Daar gingen ze toen akkoord me.
Dus ik had goede hoop.
Maar helaas ze wilde niet mee werken.Ze hebben me wel tig keer gebeld voor een betalingsregeling van 3 maanden en steeds heb ik het zelfde verhaal verteld.Ik stelde zelfs voor om al mijn gegevens en financieen toe te sturen zodat ze konden zien dat we het echt niet konden missen!Maar dat werd afgewezen.Ondertussen ben ik gewoon 50 euro per maand gaan overmaken.Deze hebben ze wel in mindering gebracht op de rekening,maar kreeg er net zo hard weer incasso kosten bij.Weer werd ik gebeld of ik het hele bedrag wilde overmaken ,weer hetzelfde verhaal.Waarop ik zeg ik ben wel alvast begonnen met 50 euro per maand.Ja, dat is goed mevrouw dat u iig wel wat betaald!.Dus het werd door gestuurd naar het incassoburo.Ik daar weer het zelfde verhaal.Waarop het incassoburo zegt:'Wij mogen het ook maar in 3 termijnen innen van Energie Direct!"Ja, zeg ik en nu Ik kan echt niet meer missen!.Ja ,zegt die mevrouw,uit eindelijk als u niet betaald gaat het weer terug naar Energie Direct en die zal u afsluiten van energie.U zult nog wel van ons brieven ontvangen.Op de vraag of ik die 50 euro die ik elke maand zelf betaal aan hun moest betalen antwoordde ze: Nee blijf maar aan energie Direct betalen. Overigens ze hadden de bedragen die ik betaald had wel in mindering gebracht voor dat ze het naar het incassoburo stuurde.
Ik kan nu niks anders dan elke maand netjes 50 euro over te maken.Afsluiten kunnen ze gelukkig niet doen omdat ik al genoeg van hun ellende had dus al eerder ben overgestapt naar een andere energie leverancier.
Ik ben echt na jaren klant ruim 4 jaar als het niet meer is echt zwaar teleur gesteld dat ze me niet tegemoet wilde komen.Ik ben geen wanbetaler.
Mijn vraag was eigenlijk: Nu ik dus zelf geld over maak en hun dat accepteren,gaan ze dan niet accoord met mijn voorstel ? ze hebben het immers niet terug geboekt maar gewoon in mindering gebracht!
mvg marriebarrie