LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overuren worden niet uitbetaald.

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Zoeperd

overuren worden niet uitbetaald.

Ongelezen bericht door Zoeperd »

Beste mensen, eind juni heb ik met wederzijds goedkeuren ontslag genomen.
Ik had sinds maart een vast contract mondeling toegezegd gekregen. deze is alleen nooit getekend.

tijdens het gesprek in juni heb ik aangegeven dat de werkgever weleens naar de overuren kon kijken en deze weleens mocht uitbetalen.
in overleg zou hij een x bedrag (zwart) uit betalen. dit bedrag was van de overuren gemaakt tussen sept 2010 tot en met dec 2012. (gem, ong 10 uur per week overuur)

Het bedrag was aanzienlijk minder dan eigenlijk hoort, maar aanezien ik had van beter iets dan niets, hiermee mondeling akkoord gegaan.
hij zou de overuren gemaakt tussen jan 2013 en sept 2013(einde contact) via de accountant regelen. (dus wit)

na beeindiging van het contract in sept 2013, heb ik vernomen dat mijn salaris van Augustus 2013 ook niet overgemaakt was. (heel 2013 moesst ik elke maand achter mijn geld aan)

nu heb ik verschillende malen gebeld en sms berichten gestuurd. maar elke keer als ik belde nam hij of niet op of hij had geen tijd..

inmiddels ben ik 3 maand verder en krijg geen contact meer met de werkgever.
gelukkig heb ik na 3 maanden uitkering weer een baan gevonden met hopelijk een werkgever wie wel alles netjes volgens de regels doet(tot nu toe wel)

nu mijn vraag, aangezien ik geen contact meer krijg/wil nemen met de werkgever. (Ben helemaal klaar met die man) welke stappen kan ik nu gaan ondernemen.
Helaas kan ik de gewerkte overuren niet bewijzen, ik moest elke maand een formulier invullen met de gewerkte uren en heb dit nooit gekopieerd uit goed vertrouwen. ik kan er nog wel een paar maken van verschilllende maanden om dat ik weleens de gewerkte uren opschreef. maar daar staat verder niets van op papier.

Chocomelk

Re: overuren worden niet uitbetaald.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Niets kunnen bewijzen is niets eisen.

Maar wat ik niet begrijp is dat het om overuren gaat nog vanaf 2010 ! :shock:
Waarom heb je de werkgever daar niet eerder over aangesproken, in 2010 dus al ?

Gesloten