Pagina 1 van 1
dramatische ervaring iBood
Geplaatst: 29 nov 2013 16:03
door martendevries
Via iBood een tablet (Google Nexus) gekocht. Na betaald te hebben, kwam de aankondiging dat de levering drie weken was vertraagd. Vervolgens bleek het apparaat niet te functioneren en met een verouderde versie van Android te zijn geleverd. Na telefonisch overleg heb ik het apparaat aangetekend teruggestuurd (op 9 november via Postnl.) Tot nu toe is het apparaat (op 13 november is om 12.35 uur voor ontvangst getekend door iBood) spoorloos. Terwijl het pakket tot nu toe spoorloos is (ziekte van een medewerker is het excuus), heb ik wel een mail dat het apparaat goed functioneerde en dat ik daarom mijn verzendkosten niet krijg vergoed.
Ondanks diverse oproepen van mijn kant (mailcontacten) vindt men het niet de moeite waard te reageren
Kortom een dramatische maar beslist ok eenmalige ervaring. U bent gewaarschuwd.
Re: dramatische ervaring iBood
Geplaatst: 29 nov 2013 16:05
door sjohie
martendevries schreef:Via iBood een tablet (Google Nexus) gekocht. Na betaald te hebben, kwam de aankondiging dat de levering drie weken was vertraagd. Vervolgens bleek het apparaat niet te functioneren en met een verouderde versie van Android te zijn geleverd. Na telefonisch overleg heb ik het apparaat aangetekend teruggestuurd (op 9 november via Postnl.) Tot nu toe is het apparaat (op 13 november is om 12.35 uur voor ontvangst getekend door iBood) spoorloos. Terwijl het pakket tot nu toe spoorloos is (ziekte van een medewerker is het excuus), heb ik wel een mail dat het apparaat goed functioneerde en dat ik daarom mijn verzendkosten niet krijg vergoed.
Ondanks diverse oproepen van mijn kant (mailcontacten) vindt men het niet de moeite waard te reageren
Kortom een dramatische maar beslist ok eenmalige ervaring. U bent gewaarschuwd.
Een verouderde android versie? Die kan je gewoon zelf updaten, mits deze aangeboden wordt door de fabrikant uiteraard. Dan snap ik hun reactie over het goed functioneren wel.
Re: dramatische ervaring iBood
Geplaatst: 06 dec 2013 21:54
door 53o
Kortom een dramatische maar beslist ok eenmalige ervaring. U bent gewaarschuwd.
Sorry, maar als verkoper wil ik alleen maar de suggestie geven om wat voorzichtiger te zijn met het kiezen van aankooppunt.
Als ik voor een i-winkel werkte als iBood, dan kon je gewoon de pot op, maar koop je het in een winkel. en ik ben zelf werkzaam in 1. dan zou je met deze klacht deels geholpen worden. Dan wil ik graag niet over de toonbank heengetrokken worden en is een oplossing erg verplicht.
Oftewel, en serieus, ook al lach ik je frontaal uit voor deze fout, doe geen zaken meer met complete internet winkels als iBood. Zoek een verkoper die wel bereid is om service te verlenen.
Er zijn genoeg fysieke winkels waar je Apple producten kan kopen. Deze zijn iets duurder in aanschaf maar zijn de moeite waard.
Hoe dan ook, ik heb mijn twijfels erover dat iemand slim genoeg is om een Apple systeem te kopen maar dom genoeg is om deze te kopen bij iBood. Sorry TS, maar ik begrijp de logica niet.
Sorry TS, ik hoop dat je een hoop tips krijgt waar jij wat aan hebt, maar mijn advies is eigenlijk gericht op het niet uitgeven van geld aan onbekende bedrijven en het gebruikmaken van google om wel betrouwbare bedrijven te vinden. ibood is er niet 1, maar en zijn 30+ concurrenten van mij die wel betrouwbaar en goed zijn.
Re: dramatische ervaring iBood
Geplaatst: 06 dec 2013 22:01
door newmikey
Een klein zoektochtje op "iBood" had de nodige narigheid aan het licht gebracht vóór dat de koop gesloten werd. Al die sites als iBood, Deals, Groupon etc. schijnen het slechtste in de mens naar boven te halen voor wat betreft hebberigheid en voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Ik kan er géén medelijden mee hebben dat mensen dan af en toe flink misknallen.
TANSTAAFL blijkt ook hier weer iedere keer!
Re: dramatische ervaring iBood
Geplaatst: 16 dec 2013 20:36
door 53o
btw, mijn excuses naar TS toe over mijn vorige reactie. Ik wil TS niet dom noemen en neem deze woorden terug maar hoop wel dat TS en andere lezers google gebruiken voor het kiezen van een verkopende partij.
Re: dramatische ervaring iBood
Geplaatst: 17 dec 2013 23:01
door Prolix
Nounou 53o.. Het is een wat satirische opmerking. Lijkt mij overduidelijk. Excuses lijken niet nodig hoor..
Re: dramatische ervaring iBood
Geplaatst: 17 dec 2013 23:14
door crazyme
Volgens mij staat er geen verkeerd woord in je reactie hoor 53o.
De boodschap is simpelweg "bezint eer ge begint"
Overigens heeft ts er zeer verstandig aan gedaan om het aangetekend te verzenden.