Pagina 1 van 2

Infurn levert nog steeds niet

Geplaatst: 30 nov 2013 11:51
door Hopman Frank
In Juli 2013 een bank, tafels en stoelen besteld by Infurn, met een beloofde levertyd van 8-10 weken (Eind september, begin November) Inmiddels na veel aandringen van mijn kant bericht gekregen dat de levertyd nu februari 2014 (verwacht) zal zijn. Onacceptabel: op emails wordt niet gereageerd, als ook op verzoeken van terugbetaling. Volstrekt gebrek aan service, en ondertussen staat mijn geld vrolijk op hun bank. En ik zit op een keukenstoel.

Re: Infurn levert nog steeds niet

Geplaatst: 30 nov 2013 12:00
door Jolijn

Re: Infurn levert nog steeds niet

Geplaatst: 30 nov 2013 12:56
door crazyme
Hopman Frank schreef:In Juli 2013 een bank, tafels en stoelen besteld by Infurn, met een beloofde levertyd van 8-10 weken (Eind september, begin November) Inmiddels na veel aandringen van mijn kant bericht gekregen dat de levertyd nu februari 2014 (verwacht) zal zijn. Onacceptabel: op emails wordt niet gereageerd, als ook op verzoeken van terugbetaling. Volstrekt gebrek aan service, en ondertussen staat mijn geld vrolijk op hun bank. En ik zit op een keukenstoel.
Heeft u minder dan 6 maanden geleden betaald per creditcard, dan heeft u de mogelijkheid om het geld via de maatschappij van de creditcard terug te vorderen. Daarna niet meer, en daarom houden ze u aan het lijntje.

Re: Infurn levert nog steeds niet

Geplaatst: 01 dec 2013 17:18
door sjoegel
Heeft u minder dan 6 maanden geleden betaald per creditcard, dan heeft u de mogelijkheid om het geld via de maatschappij van de creditcard terug te vorderen. Daarna niet meer, en daarom houden ze u aan het lijntje.


Zie hier het verdienmodel van Infurn.

Re: Infurn levert nog steeds niet

Geplaatst: 01 dec 2013 17:22
door olaf79
crazyme schreef:
Hopman Frank schreef:In Juli 2013 een bank, tafels en stoelen besteld by Infurn, met een beloofde levertyd van 8-10 weken (Eind september, begin November) Inmiddels na veel aandringen van mijn kant bericht gekregen dat de levertyd nu februari 2014 (verwacht) zal zijn. Onacceptabel: op emails wordt niet gereageerd, als ook op verzoeken van terugbetaling. Volstrekt gebrek aan service, en ondertussen staat mijn geld vrolijk op hun bank. En ik zit op een keukenstoel.
Heeft u minder dan 6 maanden geleden betaald per creditcard, dan heeft u de mogelijkheid om het geld via de maatschappij van de creditcard terug te vorderen. Daarna niet meer, en daarom houden ze u aan het lijntje.
Dat is per maatschappij en per credit card anders. Bovendien is hier sprake van fraude en daar zal de maatschappij anders mee omgaan. U dient wel eerst aangifte te doen bij de politie en het bedrijf te sommeren binnen 7 werkdagen uw geld inclusief wettelijke rente terug te storten op een bankrekeningnummer naar uw keuze.

Re: Infurn levert nog steeds niet

Geplaatst: 01 dec 2013 23:17
door crazyme
Is gelijk bij elke maatschappij en aangifte is helemaal niet nodig !


Charge back


Details
11 Sep 2012
Published on Tuesday, 11 September 2012 10:57
Voor creditcard betalingen waarbij geen fysieke of elektronische handtekening wordt gezet, gelden speciale regels. Eén van de belangrijkste regels is dat de consument in een periode tot 6 maanden na de betaling de mogelijkheid heeft om die betaling terug te draaien. Dit word een chargeback genoemd. Het is aan de winkelier om aan te tonen dat die consument ook daadwerkelijk de bestelling via internet heeft voldaan en het product heeft afgenomen.

Bij een chargeback worden de volgende stappen doorlopen:

* Bij een chargeback procedure draait de consument de creditcard betaling terug. De enige geldige reden hiervoor is dat de kaarthouder deze aankoop niet heeft gedaan. Consumenten kunnen deze regeling echter ook gebruiken in situaties waarin de leverancier niet of niet helemaal aan zijn verplichtingen heeft voldaan. De ervaring leert dat in een groot aantal van de gevallen sprake is van een leveringsprobleem bij de winkelier. Een frauduleuze terugdraaiing door de consument is beperkt in de meeste marktsegmenten. Bij internetondernemingen in de Adult en Entertainment sector komt dit echter wel frequent voor. Een andere veel voorkomende reden is dat de consument de naam op het creditcard rekeningafschrift niet herkent, doordat de handelsnaam op internet niet overeenkomt met de naam van de partij die de het geld feitelijk ontvangt.

* De creditcard organisatie neemt de chargeback van de consument op en informeert de betreffende winkelier over de chargeback.
Dit heet een Information Request. Deze heeft nu twee weken de tijd om door middel van aanvullend bewijsmateriaal (bijvoorbeeld de handtekening die bij levering is verkregen of een handtekening die per FAX is verzonden) aannemelijk te maken dat de consument in kwestie wel opdracht heeft gegeven voor de betaling.

* Als de winkelier onvoldoende aannemelijk kan maken dat de consument het product heeft besteld of ontvangen wordt de betaling op kosten van de winkelier teruggedraaid.

Omdat de chargeback procedure de nodige menselijk handelingen vergt, kunnen de kosten hiervan worden doorberekend aan de winkelier. Daarnaast dient een winkelier er voor te zorgen dat het totaal aantal chargebacks een bepaald percentage niet overschrijdt. Gebeurt dit wel dan kunnen er extra kosten ("fines") in rekening worden gebracht door de creditcard acquirer. Bij herhaaldelijke overschrijding van het toelaatbare chargeback percentage zal de creditcard acquirer de overeenkomst met de desbetreffende winkelier opzeggen.

http://www.internetkassa.nu/ondernemen/ ... -back.html

Re: Infurn levert nog steeds niet

Geplaatst: 09 dec 2013 16:32
door corw1
Heb in mei 2013 een lamp en een tafeltje besteld en betaald bij Infurn. Lamp is na veel getouwtrek geleverd maar levering tafeltje wordt bij voortduring uitgesteld. Nu tot februari 2014 omdat er een container vast zou zitten bij de douane van China. Tsja, de informatie bij elk uitstel wordt steeds ongeloofwaardiger. Ik zie het maar als een "straf" voor mijn hebberigheid. Overigens blijf ik volhouden om het bestelde en betaalde tafeltje geleverd te krijgen.

Re: Infurn levert nog steeds niet

Geplaatst: 13 feb 2014 15:58
door izala1
Mei 2013 heb ik een bank besteld bij Infurn. Inmiddels is de levering voor de derde maal uitgesteld. Ik heb telefonisch contact gehad. Mij is, door een vriendelijke medewerkster, verteld dat het meubelstuk niet aan de kwaliteitseisen voldeed en daarom pas laat geleverd wordt. Ze zegde mij toe dat de bank uiterlijk in april 2014 geleverd word. Ik houd jullie van de ontwikkelingen op de hoogte.

Re: Infurn levert nog steeds niet

Geplaatst: 14 feb 2014 09:58
door crazyme
Even off topic: wat ik mij afvraag, zijn jullie (corw1 & izala1) nu zo ongelofelijk verliefd geworden op zo'n stukje nepdesign dat je maar onbeperkt blijft wachten en vertragingen (= b u l l s h i t) blijft accepteren ?

Re: Infurn levert nog steeds niet

Geplaatst: 31 mar 2014 11:16
door izala1
Hierbij een update: de leveringsdatum is uitgesteld van april naar mei 2014. Het betreft een bestelling van mei 2013 van het volgende product:

Charles Le C. LC3 Grand Confort Sofa (3-zitter).

Zijn er anderen die een soortgelijk meubelstuk hebben besteld?

Re: Infurn levert nog steeds niet

Geplaatst: 31 mar 2014 12:19
door encore
izala1 schreef:...Zijn er anderen die een soortgelijk meubelstuk hebben besteld?
Uiteraard niet. En ook blijft niemand een jaar op een besteld meubel wachten.

Re: Infurn levert nog steeds niet

Geplaatst: 26 mei 2014 12:59
door Luzz106
Infurn heeft in december 2013 3 lampen geleverd waarvan een beschadigd. Ze hebben een nieuwe toegezegd, gratis. Tot op vandaag niets ontvangen, dagelijks een mail gestuurd en een terugbelverzoek gedaan. Ze hebben niet gebeld en nu kan ik geen verzoek meer indienen.
In maart heb ik telefonisch contact gehad over een andere bestelling die geannuleerd is omdat ze niet kunnen leveren. Mijn geld zou voor eind april '14 gestort worden: weer niks.
wat doen we hier aan???

Re: Infurn levert nog steeds niet

Geplaatst: 26 mei 2014 13:22
door crazyme
We ?

Re: Infurn levert nog steeds niet

Geplaatst: 26 mei 2014 20:57
door encore
crazyme schreef:We ?
Jullie ja, ik niet.. ;-)

Re: Infurn levert nog steeds niet

Geplaatst: 28 mei 2014 15:41
door Debstar1972
Beste lezers, Gedupeerde en potentiële klanten van INFURN
In januari 2014 een lamp besteld, tot op heden nog niets ontvangen.
Deze lamp zou eerste week mei geleverd worden.
Twee weken voor de levering gemaild dat we een bel afspraak wilde. Keurig binnen 1 dag terug gebeld.
De lamp zou keurig op tijd geleverd worden en misschien wel eerder.
Nou dat was mooi dachten wij. Een week nadat de lamp geleverd zou worden dachten we, zoek maar weer eens contact. Maar helaas, na meerdere verzoeken voor bel afspraak, geen telefoontje terug. Wij zoeken wekelijks contact. Het laatste mailtje dat wij ontvangen kwamen ze met de trieste mededeling dat zij failliet zouden zijn.
Heel apart... er komt zo te lezen genoeg binnen en word weinig tot niets geleverd.
Een ander bedrijf zou proberen het bedrijf over te nemen en de spullen als nog te leveren.
Vreemd dat de site nog wel steeds actief is voor een bedrijf dat failliet is.
Het zogenaamde hoofdkantoor zou in Londen zitten als het goed is. Wij zijn van plan om daar naar toe te gaan. En verhaal te gaan halen.
Persoonlijk hebben wij er een missie van gemaakt. En we zullen het er niet bij laten zitten.
Tip: Betaal indien mogelijk met je creditcard. Dan ben je verzekerd. De site ziet er betrouwbaar uit. Maar helaas is het tegendeel bewezen.
Debby

Re: Infurn levert nog steeds niet

Geplaatst: 28 mei 2014 16:48
door crazyme
Zou u dat mailtje wat u heeft ontvangen willen posten ?

(Uiteraard zonder namen en adressen)

Re: Infurn levert nog steeds niet

Geplaatst: 28 mei 2014 17:24
door encore
crazyme schreef:Zou u dat mailtje wat u heeft ontvangen willen posten ?

(Uiteraard zonder namen en adressen)

Code: Selecteer alles

bedankt voor je bestelling, maar we zijn failliet en het geld krijg je niet.
toedels
:mrgreen:

Re: Infurn levert nog steeds niet

Geplaatst: 28 mei 2014 19:10
door crazyme
+1 :mrgreen:

Re: Infurn levert nog steeds niet

Geplaatst: 30 mei 2014 22:26
door cspi
In januari stoel besteld bij Infurn. Beloofde levertijd week 18.

Afgelopen week onderstaande mail ontvangen. Bericht spreekt voor zich! Infurn is failliet. Site nog wel in de lucht!?

Dear Customer
We apologise for any inconvenience caused to you in the past, especially since the beginning of May 2014 regarding your outstanding order.

Unfortunately infurn.com has suffered financial difficulties due to the loss of several business partners from February 2014 onwards.

Please be advised that the group of companies behind the web shop infurn.com have instructed UHY Hacker Young LLP (Turnaround and Recovery Specialists) to review the financial position of the group of companies.

Due to UHY Hacker Young LLP's review of the financial situation of the group and after discussions with them, it is apparent that the group of companies are insolvent and shall all be entering an insolvency process.

Due to the impending Liquidation of Infurn Limited, the service company of the group which ran the business of customer support, you were not informed of this situation. Infurn Limited ceased trading on 2 May 2014 as they were dependent on funding from the trading company of the group, Livingdesign SL.

We are in the process of instructing lawyers/insolvency experts in Spain with the assistance of UHY Hacker Young LLP to assist with the restructuring of Livingdesign SL.

However, in the meantime, it has been decided that a new operator, DSGN Sales and Support Facilities Limited will take over the web shop (Infurn.com) from 2 May 2014. The purpose of this company is to try to honour all existing customer orders, however at this stage we are unable to confirm our ability to do so.

This company shall not be taking over any of the liabilities of the Infurn.com group and cannot provide any guarantee on delivery times of orders.

We understand our customers? position but we kindly ask you to provide us with time in order to ascertain the level of outstanding orders and whether they can be fulfilled.

You shall be contacted soon with a further update.

Kind regards,
INFURN Group

Re: Infurn levert nog steeds niet

Geplaatst: 03 jun 2014 12:59
door Graatsma
Mijn bestelling bij INFURN van 08-09-2013 wordt waarschijnlijk ook niet geleverd. Dit is voor mijn klein bedrijf veel geld.
Ik ben heel verbaasd dat INFURN nog steeds meubels verkoopt op internet, schande. Ik heb ook een wazige brief gekregen dat het bedrijf in de problemen zit, maar hoe en wat? Steeds uitstel met een vervelende smoes en pas een relatief eerlijk antwoord als je er zelf om vraagt. Ze geven wel toe dat ze mij niet juist geïnformeerd hebben. Wat nu?