EON maandtermijn, naar incasso buro in twee weken!
Geplaatst: 30 nov 2013 19:00
Mijn ervaring met EON: Let op met de betalingen van de maandnota's!.
Ik betaalde een termijn twee weken te laat, net nadat de acceptgiro van de nieuwe maand binnen was. Wat er gebeurde: mijn betaling werd weg geboekt tegen de nieuwste nota, de oude bleef op status onbetaald. Omdat EON geen online overzicht kan geven van betalingen en verbruik is dit me volledig ontschoten.
Tot zover niets aan de hand, buiten een blijkbaar slecht functionerende debiteuren administratie bij EON. Na twee weken ontving ik een eerste aanmaning met een uiterste betalingstermijn. Ik heb de rekening net voor afloop voldaan en dacht dat het daarmee geregeld was.
Maar nu begint het probleem: ik ontvang een week na dato een vervelende incasso van instrum justitia. De al betaalde factuur en de factuur voor de nieuwe maand zijn overgedragen! Niets geen tweede aanmaning, geen mail/telefoon of anders: de factuur wordt zonder waarschuwing direct overgedragen inclusief de aankomende maandtermijn. Instrum justitia rekent daar de maximale kosten over van 15%. Ik ben 56 euro extra kwijt voor een reeds betaalde nota en voor een aankomende nota die ik nog niet eens heb ontvangen!!!!!!
Bij EON is men zeer onvriendelijk op mijn verzoek dit toe te lichten. Ik wordt te woord gestaan op het nivo van ' meneer, nu moet u eens naar mij luisteren'. De dame in kwestie heeft het empatisch vermogen van een blok beton en zegt niets te kunnen doen want procedures etc. Het telefoongesprek wordt afgesloten met de opmerking: 'dan had u maar op tijd moeten betalen'. Ik voel me nog net geen oplichter.
Tenslotte de finale: in een laatste poging mijn verhaal toe te lichten heb ik contact opgenomen met instum justitia. De verder vriendelijk persoon verteld me niets te kunnen doen want procedures. Ik mag bezwaar indienen maar dan wel aangetekend binnen twee weken. Maar hij geeft nog wel een advies: ' meneer als ik u was zou ik het contract bij de EON beëindigen, er zijn betere leveranciers'. Zijn letterlijke woorden! Ik heb dit advies direct ter hand genomen en mij voorgenomen nooit meer iets van EON te hoeven weten. De 56 euro kosten zie ik maar als heel duur leergeld om dit soort bedrijven en de manier hoe ze een klant te woord denken te moeten staan voortaan zo veel mogelijk uit de weg te gaan.
Nb: uiteraard weten ze bij instrum justitia ook heel goed hoe ze mensen diep ongelukkig kunnen maken. Nog binnen de twee weken die ik zou hebben om bezwaar te maken op de nota volgt een bedreigende brief: nu betalen (binnen twee dagen) want anders zal er een deurwaarder langs komen met alle gevolgen van dien. De brief dateert van de 27e (een dag voor afloop van de bezwaar procedure), komt binnen op de 30e op een zaterdag en moet voor de 2e worden betaald (op zondag dus). Gelukkig heb ik de 27e de nota overgemaakt in de beleving dat het voor de bloeddruk beter is dit af te sluiten.
Ik betaalde een termijn twee weken te laat, net nadat de acceptgiro van de nieuwe maand binnen was. Wat er gebeurde: mijn betaling werd weg geboekt tegen de nieuwste nota, de oude bleef op status onbetaald. Omdat EON geen online overzicht kan geven van betalingen en verbruik is dit me volledig ontschoten.
Tot zover niets aan de hand, buiten een blijkbaar slecht functionerende debiteuren administratie bij EON. Na twee weken ontving ik een eerste aanmaning met een uiterste betalingstermijn. Ik heb de rekening net voor afloop voldaan en dacht dat het daarmee geregeld was.
Maar nu begint het probleem: ik ontvang een week na dato een vervelende incasso van instrum justitia. De al betaalde factuur en de factuur voor de nieuwe maand zijn overgedragen! Niets geen tweede aanmaning, geen mail/telefoon of anders: de factuur wordt zonder waarschuwing direct overgedragen inclusief de aankomende maandtermijn. Instrum justitia rekent daar de maximale kosten over van 15%. Ik ben 56 euro extra kwijt voor een reeds betaalde nota en voor een aankomende nota die ik nog niet eens heb ontvangen!!!!!!
Bij EON is men zeer onvriendelijk op mijn verzoek dit toe te lichten. Ik wordt te woord gestaan op het nivo van ' meneer, nu moet u eens naar mij luisteren'. De dame in kwestie heeft het empatisch vermogen van een blok beton en zegt niets te kunnen doen want procedures etc. Het telefoongesprek wordt afgesloten met de opmerking: 'dan had u maar op tijd moeten betalen'. Ik voel me nog net geen oplichter.
Tenslotte de finale: in een laatste poging mijn verhaal toe te lichten heb ik contact opgenomen met instum justitia. De verder vriendelijk persoon verteld me niets te kunnen doen want procedures. Ik mag bezwaar indienen maar dan wel aangetekend binnen twee weken. Maar hij geeft nog wel een advies: ' meneer als ik u was zou ik het contract bij de EON beëindigen, er zijn betere leveranciers'. Zijn letterlijke woorden! Ik heb dit advies direct ter hand genomen en mij voorgenomen nooit meer iets van EON te hoeven weten. De 56 euro kosten zie ik maar als heel duur leergeld om dit soort bedrijven en de manier hoe ze een klant te woord denken te moeten staan voortaan zo veel mogelijk uit de weg te gaan.
Nb: uiteraard weten ze bij instrum justitia ook heel goed hoe ze mensen diep ongelukkig kunnen maken. Nog binnen de twee weken die ik zou hebben om bezwaar te maken op de nota volgt een bedreigende brief: nu betalen (binnen twee dagen) want anders zal er een deurwaarder langs komen met alle gevolgen van dien. De brief dateert van de 27e (een dag voor afloop van de bezwaar procedure), komt binnen op de 30e op een zaterdag en moet voor de 2e worden betaald (op zondag dus). Gelukkig heb ik de 27e de nota overgemaakt in de beleving dat het voor de bloeddruk beter is dit af te sluiten.