Paypal
Geplaatst: 01 dec 2013 12:44
Ik probeerde een artikel bij prochip.de aan te schaffen. Helaas moest ik een paypal account aanmaken.
Via Ideal- money2 kon ik direct geld op mijn paypal rekening toevoegen. Het was direct afgeschreven en het stond er meteen op.
Vervolgens probeerde ik geld over te maken naar [email protected] en het lukte maar niet. Ik had genoeg geld maar ik kreeg steeds foutmeldingen.
Volgens de klantenservice moest ik eerst mijn bankrekening koppelen aan paypal ondanks mijn aankoop zakelijk is en mijn bankrekening een privérekening is en mijn geld al op paypal stond.
De DURE klantenservice liet mij 30 minuten in de wacht en gaf als antwoord "Ik kan u niet helpen, de betaling is geblokkeerd vanwege veiligheid" .
Ik kon het geld op mijn rekening overmaken en MISSCHIEN staat het er binnen 3werkdagen op. Op deze manier loop ik rente mis en kan de bestelling niet bezorgd worden.
Kan ik paypal voor de rechter slepen? Alle rente wil ik terug claimen en mijn geld die direct afgeschreven is maar niet meer terug komt.
Achteraf gaf het bedrijf aan dat ik via IBAN mocht betalen, nu mijn geld al verdwenen is durf ik dit niet.
Ik ben beduveld!
Als ik via money2 mijn geld terug wil moet 5 euro betalen.
Op verschillende sites zie ik dat andere mensen ook problemen hadden met als reden "veiligheid".
Het feit dat mijn geld wel weg kan maar niet kan worden gebruikt geeft mij juist een onveilig gevoel.
Ik zag ook dat sommige mensen identiteitsdocumenten moesten overhandigen.
Is paypal hiervoor bevoegd?
Bij de AFM kon ik geen informatie vinden, de consumentenbond adviseerde een jurist en ik wil gewoon mijn geld zo gauw mogelijk terug zodat ik netjes via IBAN kan betalen.
Via Ideal- money2 kon ik direct geld op mijn paypal rekening toevoegen. Het was direct afgeschreven en het stond er meteen op.
Vervolgens probeerde ik geld over te maken naar [email protected] en het lukte maar niet. Ik had genoeg geld maar ik kreeg steeds foutmeldingen.
Volgens de klantenservice moest ik eerst mijn bankrekening koppelen aan paypal ondanks mijn aankoop zakelijk is en mijn bankrekening een privérekening is en mijn geld al op paypal stond.
De DURE klantenservice liet mij 30 minuten in de wacht en gaf als antwoord "Ik kan u niet helpen, de betaling is geblokkeerd vanwege veiligheid" .
Ik kon het geld op mijn rekening overmaken en MISSCHIEN staat het er binnen 3werkdagen op. Op deze manier loop ik rente mis en kan de bestelling niet bezorgd worden.
Kan ik paypal voor de rechter slepen? Alle rente wil ik terug claimen en mijn geld die direct afgeschreven is maar niet meer terug komt.
Achteraf gaf het bedrijf aan dat ik via IBAN mocht betalen, nu mijn geld al verdwenen is durf ik dit niet.
Ik ben beduveld!
Als ik via money2 mijn geld terug wil moet 5 euro betalen.
Op verschillende sites zie ik dat andere mensen ook problemen hadden met als reden "veiligheid".
Het feit dat mijn geld wel weg kan maar niet kan worden gebruikt geeft mij juist een onveilig gevoel.
Ik zag ook dat sommige mensen identiteitsdocumenten moesten overhandigen.
Is paypal hiervoor bevoegd?
Bij de AFM kon ik geen informatie vinden, de consumentenbond adviseerde een jurist en ik wil gewoon mijn geld zo gauw mogelijk terug zodat ik netjes via IBAN kan betalen.