LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bank kapot door de hond van mijn dochter

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
petraT64
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2013 10:15

bank kapot door de hond van mijn dochter

Ongelezen bericht door petraT64 »

mijn bank is kapot door de hond van mijn dochter,die inwoond.Wij hebben de hond niet alleen in de kamer gelaten,zaten gewoon op de bank toen de hond ongemerkt aan de bank ging zitten bijten.Niets gehoord of gezien.Ik vraag me af bij welke verzekering ik aan kan kloppen?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: bank kapot door de hond van mijn dochter

Ongelezen bericht door vroem »

bij geen enkele... uw dochter moet dit bij haar WA neerleggen.

prisma64
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jan 2013 13:15

Re: bank kapot door de hond van mijn dochter

Ongelezen bericht door prisma64 »

en ik zou eens als ik u was bij beter horen langs gaan, wij hebben ook een hondje ( kleine hakkenbijter ) en die probeert ook wel eens te gaan knabbelen aan de bank en of iets anders, nou en dat is echt wel te horen hoor

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: bank kapot door de hond van mijn dochter

Ongelezen bericht door kokka »

petraT64 schreef:mijn bank is kapot door de hond van mijn dochter,die inwoond.Wij hebben de hond niet alleen in de kamer gelaten,zaten gewoon op de bank toen de hond ongemerkt aan de bank ging zitten bijten.Niets gehoord of gezien.Ik vraag me af bij welke verzekering ik aan kan kloppen?
het ligt een beetje aan waar je verzekerd ben,maar ik heb zelf een inboedel verzekering met all-risk dekking. die vergoeden ook schade aan inboedel waar je zelf aansprakelijk voor ben. dit zou dus ook in dit geval een goede optie zijn.

Emcede
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: bank kapot door de hond van mijn dochter

Ongelezen bericht door Emcede »

Niet bij de WA-verzekering van je dochter, zoals 'Vroem' adviseert. Je dochter woont bij jou in, maakt dus deel uit van het gezin. Schade die gezinsleden aan elkaar toebrengen valt niet onder de WA-verzekering (uitzondering letsel, maar daar is hier geen sprake van).

Probeer je eigen inboedelverzekering. Mogelijk biedt die dekking. Dat is lang niet zeker, want schade door huisdieren wordt door sommige 'alle-onheilen-polissen' uitgesloten. En terecht, als je het mij vraagt. Als je een hond in huis hebt, of die nu van jou of van je dochter is, je kunt nagaan dat die een keer iets kapot maakt. En tja, daar zijn verzekeringen niet voor. Maar probeer het gewoon bij je inboedelverzekering - niet geschoten is altijd mis!

Gesloten