Pagina 1 van 2

Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Geplaatst: 02 dec 2013 13:20
door Fant
Hallo radarers (ofzo),

Een jaar geleden kocht ik een laptop bij koopjeskampioen.nl voor een schappelijke prijs. Het apparaat kwam netjes de volgende dag binnen, en ik ben hem meteen gaan gebruiken. In eerste instantie leek het ding te werken, maar toen ik de netstroom eruit haalde en de laptop op de batterij ging gebruiken, kwamen er problemen opzetten. Zodra de stekker eruit ging, crashte de laptop volledig en was hij totaal onbruikbaar. Jammer genoeg had ik Windows toen al geactiveerd, en kon het ding dus niet direct terug naar de winkel volgens de regels (hoe dat wettelijk zit weet ik niet, maar goed, dat is nu toch te laat).

Ik heb de laptop toen via de retourservice van de winkel teruggestuurd, en heb daar zelfs zelf verzendkosten voor betaald (wat wss ook niet had gehoeven, maar goed). Helaas kwam het ding al snel weer net zo kapot terug. Er was van alles vervangen, maar men had duidelijk niet de moeite genomen het apparaat te testen naderhand. Toen heb ik de fout gemaakt (ja, ik zat fout, dat is mij al 25 keer verteld) om naar HP zelf te gaan, en ook via hun de laptop een keer op te sturen. Ik hoopte dat zij het probleem wel konden verhelpen. HP was heel netjes qua service en heeft de laptop twee keer gratis opgehaald, maar beide keren zonder resultaat; het probleem bleef. Toen vertelde iemand mij dat ik toch echt bij de winkel moest zijn, dus ik ging weer terug naar Koopjeskampioen en stuurde de laptop voor de tweede keer naar hun op. Je raadt het al... Geen resultaat. Het was ondertussen al bijna een jaar verder, en ik was er aardig zat van aan het worden. Na drie keer terugsturen voor hetzelfde probleem kon ik de koopovereenkomst ontbinden, werd mij verteld.

Dus ik stuurde de laptop een aantal weken terug voor de derde keer naar Koopjeskampioen. Ik had weinig hoop op reparatie, en verheugde me bijna op het terugkrijgen van mijn geld zodat ik eindelijk een werkend product kon kopen. Maar zo makkelijk liet deze zaak mij er niet vanaf komen... Een week of twee terug kreeg ik een mail dat ik 136 euro moest betalen voor het herinstalleren van Windows. Sowieso is dat een absurd bedrag voor een simpel klusje, maar vreemder nog; waarom moet ik opeens betalen? Na wat mailtjes heen en weer, beweert koopjeskampioen nu opeens dat ik de laptop zelf kapot heb gemaakt. Dat was de eerste twee keer niet het geval, terwijl ik de laptop tussen die keren in niet heb kunnen gebruiken dankzij de defecten. Ik heb de laptop sowieso nauwelijks gebruikt! Men blijft nu stug volhouden dat ik hem met 'onjuist gebruik' kapotgemaakt heb, en dat ze de 136 euro niet kunnen vergoeden.

Ik weiger dit geld te betalen, en nu staat mijn laptop bij E-care, het reparatiecentrum waar Koopjeskampioen gebruik van maakt. De winkel negeert de helft van mijn vragen en weigert bewijs te leveren dat ik de laptop kapot gemaakt heb. Ze zeggen keer op keer hetzelfde, waarschijnlijk in de hoop dat ik opgeef.

Dus, enkele vragen:

-Wat zijn mijn rechten? De laptop is in het eerste half jaar kapot gegaan, dus de bewijslast ligt bij de winkel, toch? Zelfs al zijn we ondertussen een jaar verder; het probleem is nog altijd datgene wat ook op dag 1 aanwezig was.

-Had de winkel mij niet op zijn minst van tevoren moeten vertellen dat ze een reparatie van 136 euro gingen uitvoeren, in plaats van het achteraf te zeggen?

-Hoe zorg ik dat mijn laptop nu terugkomt? Als de winkel weigert, lijkt er vrij weinig wat ik kan doen... Ik ben vrij radeloos, en heb momenteel een heleboel andere dingen aan mijn hoofd, waar ik dit gedoe echt niet zo goed bij kan hebben. Ik moet me echt enorm inhouden om die mensen van Koopjeskampioen niet de huid vol te schelden elke keer. Ze weigeren nu al een jaar lang mij fatsoenlijk te helpen.

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Geplaatst: 02 dec 2013 13:21
door Fant
Ik hoef trouwens niet te horen wat ik allemaal fout heb gedaan. Mijn ervaring is dat op consumentenfora dat een beetje de tendens is; mensen vooral vertellen wat ze allemaal niet hadden moeten doen. Niet om jullie te beschuldigen hoor, want met radar heb ik geen ervaring. Maar ik wil nu vooral horen wat ik nog kan doen in de huidige situatie, niet hoe ik die had kunnen voorkomen.

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Geplaatst: 02 dec 2013 13:41
door Jantje7
Misschien kunt u voor een schappelijke prijs een advocaat in de arm nemen?
Uw rechtsbijstand verzekering inschakelen?
Of anders naar een wetswinkel?

Succes,

jantje7

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Geplaatst: 02 dec 2013 14:21
door henk51
door Fant » 02 dec 2013 13:21

Ik hoef trouwens niet te horen wat ik allemaal fout heb gedaan. Mijn ervaring is dat op consumentenfora dat een beetje de tendens is; mensen vooral vertellen wat ze allemaal niet hadden moeten doen. Niet om jullie te beschuldigen hoor, want met radar heb ik geen ervaring. Maar ik wil nu vooral horen wat ik nog kan doen in de huidige situatie, niet hoe ik die had kunnen voorkomen.
Het is op dit forum niet anders als bij andere forums.
Iemand die een topic opent gaat ervan uit dat hij/zij niets verkeerd gedaan heeft en de beschuldigde wel.
Als er alleen maar meepraters zijn die u in alles steunen(al heeft u ongelijk) schiet u er niets mee op.
Dus als u niet tegen kritiek kan of niet op uw fouten gewezen wilt worden vermijd dit soort forums.


gr Henk

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Geplaatst: 02 dec 2013 14:29
door Fant
Jantje7 schreef:Misschien kunt u voor een schappelijke prijs een advocaat in de arm nemen?
Uw rechtsbijstand verzekering inschakelen?
Of anders naar een wetswinkel?

Succes,

jantje7
Ik zal het eens onderzoeken. bedankt voor de tips :)
henk51 schreef: Het is op dit forum niet anders als bij andere forums.
Iemand die een topic opent gaat ervan uit dat hij/zij niets verkeerd gedaan heeft en de beschuldigde wel.
Als er alleen maar meepraters zijn die u in alles steunen(al heeft u ongelijk) schiet u er niets mee op.
Dus als u niet tegen kritiek kan of niet op uw fouten gewezen wilt worden vermijd dit soort forums.


gr Henk
Ik zeg alleen dat ik er momenteel niks aan heb om te horen wat ik allemaal niet had moeten doen. Men mag me best vertellen wat ik allemaal fout heb gedaan, maar dan graag wel met een mogelijke oplossing erbij, of met het onderbouwde argument dat er geen oplossing is. Ik heb fouten gemaakt, daar ben ik me zeker van bewust, dus het heeft geen nut me daar wederom met de neus op te drukken zonder met een oplossing te komen. Behalve dan dat het waarschijnlijk goed is voor je ego, maar daar heb ik niks aan :)

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Geplaatst: 02 dec 2013 19:09
door Prolix
136 euri voor een nieuwe Windows? En daarmee was de laptop gerepareerd? Hmm, dat klinkt te debiel. Laptop terugeisen met een rechtsbijstandverzekering of ze moeten je eerst echt kunnen aantonen dat je het besturingssysteem om zeep hebt geholpen door "onjuist gebruik"..iets wat mij echt sterk lijkt.

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Geplaatst: 02 dec 2013 19:58
door Fleurtjuh666
Prolix schreef:136 euri voor een nieuwe Windows? En daarmee was de laptop gerepareerd? Hmm, dat klinkt te debiel. Laptop terugeisen met een rechtsbijstandverzekering of ze moeten je eerst echt kunnen aantonen dat je het besturingssysteem om zeep hebt geholpen door "onjuist gebruik"..iets wat mij echt sterk lijkt.
Lijkt me sowieso een vreemde redenering inderdaad, waarom zou windows zonder problemen werken aan de lader, en crashen als je op de accu overschakelt? Zou niet eens weten hoe ik dat zelf zou moeten veroorzaken :lol:

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Geplaatst: 02 dec 2013 20:09
door GTR
Fan, iets meer info geven als je wil.

1- aankoopdatum

2-mankementen van de laptop even beschrijven

Wat was stuk? Kwam je wel verder dan de bios met opstarten? Als je hier nee zegt, is het al onzin wat zij uitkramen met Windows installatie en het hiermee goed krijgen van de laptop.

Of na de bios een zwarte scherm met press ctr+ ?

Of liep die later vast tijdens het opstarten?

Want als zij het alleen maar over het opnieuw installeren van Windows hebben, moet de laptop zelf goed geweest zijn en jij 1 van deze bovenstaande defecten moeten hebben.

Want mankeerde eraan?

En als er iets was gebeurt dat aan jou te verwijten zou zijn, mogen ze denk ik toch ook niet zonder uw goedkeuring dit repareren, al dan niet voor een tegenprestatie iig. Bv waterschade of scherm stuk etc.

Het gaat erom dat we wel de juiste info hierover krijgen he

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Geplaatst: 03 dec 2013 10:04
door Leo The Emperor
Ik denk niet dat er nu om gaat of Ctrl+ ingedrukt moet worden of de Bios geflashd or whatwever. Het gaat erom wat de rechten van TS zijn met betrekking tot koopjeskampioen.

Gezien het feit dat dit de 3e retourzending ( met identiek probleem) binnen 1 jaar na aankoop is, is het veilig te stellen dat het apparaat non-conform is en dat u inmiddels recht heeft op ontbinding van de koopovereenkomst en volledig geld retour. Het bedrijf is immers niet in staat gebleken om de reparatie naar behoren uit te voeren.

Dat is uw recht, maar recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende zaken.

Persoonlijk zou ik ze een aangetekende brief (e-mail) sturen waarin u de koop ontbindt en uw geld terugeist. (even googlen met consumentenkoop - ontbinding en u vindt waarschijnlijk wel voorbeeldbrieven).

Uiteindelijk is dan de vraag wat het bedrijf ermee gaat doen, en welke stappen u nog meer moet nemen, maar de voortgang blijven melden op een openbaar forum als radar wil wel eens helpen

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Geplaatst: 03 dec 2013 12:38
door Fant
Prolix schreef:136 euri voor een nieuwe Windows? En daarmee was de laptop gerepareerd? Hmm, dat klinkt te debiel. Laptop terugeisen met een rechtsbijstandverzekering of ze moeten je eerst echt kunnen aantonen dat je het besturingssysteem om zeep hebt geholpen door "onjuist gebruik"..iets wat mij echt sterk lijkt.
Ja, dat is de redenering van koopjeskampioen/e-care :') Terwijl het probleem mij zelf hardwarematig lijkt. Ik heb de display drivers al 20 keer opnieuw geïnstalleerd en HP had me zelfs netjes gratis Windows discs gestuurd waarmee ik het besturingssysteem heb gecheckt/hersteld, dus het lijkt me sterk dat een herinstallatie het probleem oplost. Maar ik kan het pas zien als ik 136 euro betaal of als Koopjeskampioen besluit te stoppen met mij op deze manier afzetten.

Fleurtjuh666 schreef:Lijkt me sowieso een vreemde redenering inderdaad, waarom zou windows zonder problemen werken aan de lader, en crashen als je op de accu overschakelt? Zou niet eens weten hoe ik dat zelf zou moeten veroorzaken :lol:
Precies. Het probleem zit hem volgens mij in de dubbele grafische kaart. Op batterij gaat hij in een stroombesparingsmode, waarin hij een minder krachtige grafische kaart gebruikt, en dáár is iets mis mee lijkt mij. Vreemde is dat die al een keer vervangen is, zonder resultaat.
GTR schreef:Fan, iets meer info geven als je wil.

1- aankoopdatum

2-mankementen van de laptop even beschrijven

Wat was stuk? Kwam je wel verder dan de bios met opstarten? Als je hier nee zegt, is het al onzin wat zij uitkramen met Windows installatie en het hiermee goed krijgen van de laptop.

Of na de bios een zwarte scherm met press ctr+ ?

Of liep die later vast tijdens het opstarten?

Want als zij het alleen maar over het opnieuw installeren van Windows hebben, moet de laptop zelf goed geweest zijn en jij 1 van deze bovenstaande defecten moeten hebben.

Want mankeerde eraan?

En als er iets was gebeurt dat aan jou te verwijten zou zijn, mogen ze denk ik toch ook niet zonder uw goedkeuring dit repareren, al dan niet voor een tegenprestatie iig. Bv waterschade of scherm stuk etc.

Het gaat erom dat we wel de juiste info hierover krijgen he
1: 29-11-2012. Ik zit al meer dan een jaar met deze soap :')
2: Zodra de laptop op batterijmodus overschakelt, komen er grafische artifacts. De display drivers crashen, alles loopt volledig vast (muis niet meer te bewegen etc.) en binnen een minuut krijg ik een Blue Screen of Death en reset het ding zichzelf. Op netstroom werkt hij, en als ik hem op de performance mode zet werkt hij ook op de batterij (omdat hij dan de zwaardere videokaart van de 2 gebruikt), maar ik verwacht een product wat 100% werkt, in welke mode dan ook. Met de BIOS lijkt me niks mis, gezien windows wel gewoon opstart (maar ook tijdens het opstarten krijg ik op de batterij al overal grafische artifacts in de vorm van regenbooggekleurde streepjes overal op het scherm).

Ik vond het inderdaad ook raar om zonder goedkeuring een handeling van 136 euro uit te voeren die ik zelf ook wel had kunnen doen...

Leo The Emperor schreef:quote (tekenslimiet)
Het vervelende is inderdaad dat Koopjeskampioen zich totaal niks aantrekt van mijn rechten en hun plichten. Ze zeiden vanmorgen ook dat zij niks hoeven te bewijzen, terwijl dat volgens mij wél het geval is, gezien het apparaat binnen het eerste half jaar kapot ging. Helaas is de derde retourzending nog niet afgerond, gezien de laptop nog steeds bij E-care staat tot ik betaal, wat ik weiger (en ook helemaal niet kan momenteel).

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Geplaatst: 03 dec 2013 21:47
door GTR
Nog een keer. je drukt op je powerknop en er verschijnt de bios, daarna neemt hij zijn bootvolgorde en komt die bij de harde schijf...Als die al eer hij de harde schijf had benaderd, vast liep. Lag het niet aan de harde schijf of je besturingstysteem. Zou die na de bios iets aangeven van press ctrl+alt blabla om opnieuw op te starten zou je besturingsysteem beschadigt wezen of je laptop de harde schijf niet zien...In deze gevallen kan die reparateur dus niet beweren dat het aan TS ligt en kan en mag hij dus ook niet beweren dat Fan een x bedrag voor installatie moet betalen omdat het aan hem ligt..

Als een laptop dus vastloopt of hij geeft een blue screen, wanneer de adapter eruit word gehaald. Kan het niet aan TS liggen..

Het is of een algemene kwaal en zou er misschien al een biosupdate op de markt zijn, die TS niet heeft geupdated of het ligt aan het batterij die de laptop niet van genoeg kracht voorziet...TS geeft aan, dat wanneer hij de laptop dus niet op energie zuinige modes maar op performance zet, de laptop wel goed zijn werk doet..

Het is dus het batterij of moet er een biosupdate komen, wanneer het een algemene kwaal is en de laptop van bios af op performance laten draaien. Of een transistortje, die het ergens af laat weten, maar die zullen ze niet vinden, omdat ze niet meer verstand van hebben, dan er in dat geval een andere moederbord in te zetten..

Oja, je hebt 1 videokaart. Als je er de drivers er niet van installeerd, zie je dat meestal in apparaatbeheer. Als je er de goede drivers niet voor zou hebben, kan je dit ook soms merken met het schuiven bv van een scherm. Als je deze browser 'oppakt' zeg maar, met je muis, en je gaat deze hele browser van boven naar beneden etc trekken/halen, gaat die niet zo vloeiend zonder je drivers van je videokaart of een niet werkende videkaart. Dan gaat het in 'golfjes' zeg maar. In oudere computers kreeg je de juiste resolutie meestal niet.

Je had nog garantie zie ik. En als je aan iemand die er verstand van heeft verteld, dat de kwaal was: ik trek me adapter los en op de accu liep die vast..Geloof me zal die niet zeggen van dat het aan jou kan liggen..stuur dit wat ik intik aub naar e-CARE op en vermeld erbij dat er tot nu toe al 600mensen dit op Trosradar hebben ingezien..En mocht dit niks helpen moet je gelijk HP/Compaq over hun After-sales service benaderen en er een klacht indienen..

Zeg ze (hp/compaq) ook maar even dat ze toen ook laf waren dat ze de dv9000, dv6000 , v6000 met Nvidia chips niet terugriepen maar deze laptops met nvidia chips met een biosupdate afschreven. De videochip liet los op bepaalde 'soldeerpunten'. Ze brachten toen een bios update uit die de fan/cooler continu liet draaien. En nieuwe laptops brachten ze, terwijl ze wisten dat de fabricage ervan niet goed gebeurde nog steeds uit..Dit kan ik bevestigen omdat de latere dv9000 dv6000 en v6000 ook nog eens met een speciale middel, werden 'vastgelijmt'..Deze videchip zat ook wel in sommige acer en asus modellen trouwens. MAar het gaat hier om HP/Compaq die slim probeerd te wezen en E-Care die denkt dat die alles kan maken..Wat zal die E-Care toch wel niet een domme technische dienst hebben zeg. stuur maar door als je wilt en zet hun op niks slaande antwoord eens hier neer

Dus zou ik mijn tekst even naar hun mailen en gelijk ook HP een klacht insturen met mijn tekst..

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Geplaatst: 03 dec 2013 23:22
door Prolix
GTR, jij leest echt niet he? Heb je het OT nou gelezen? WAAR is de laptop van TS? En de problemen die je beschrijft zijn totaal niet aan de orde bij de laptop van TS. Dus je adviezen moeten genegeerd worden want ze slaan als een tang op een varken.

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Geplaatst: 03 dec 2013 23:39
door GTR
Prolix schreef:GTR, jij leest echt niet he? Heb je het OT nou gelezen? WAAR is de laptop van TS? En de problemen die je beschrijft zijn totaal niet aan de orde bij de laptop van TS. Dus je adviezen moeten genegeerd worden want ze slaan als een tang op een varken.
laptop staat bij E-Care, met een onzin verhaal eromheen verwachten ze, omdat de TS geen verstand ervan heeft 139euro voor het installeren van het besturingssysteem ervan. Zij werken neem ik aan in opdracht van de klant..In dit geval is dan Hp/Compaq de klant en niet TS. E-Care= E-Care Repair Services B.V. Stenograaf 2.

Ze kunnen TS wel verantwoordelijk houden bij bv waterschade of valschade maar dit heeft niks met installeren van het besturingssysteem te maken. Een laptop die vastloopt/crasht als je er de stekker van eruit haalt.

Ik weet toch waarover ik praat.

Oftopic is ook leuk : start/programmas en bestanden zoeken/ tik in: msconfig/computer opstarten/geavanceerde opties.... je ziet daar dat je op 1 core werkt, en je hebt misschien een duo of quad core processor. Jullie allemaal he :shock: je kan dit wijzigen. doe maar niet meer dan 2 core's. anders is het onnodig energie verspilling, omdat er bijna geen programmas op 4 core's draaien en 4 core aanvinken verbruikt meer stroom, word die door stroomverbruik warmer etc

Eens he, zal ik je gelijk gaan geven...echt waar.. pink nu ook spontaan uit blijschap, dat die tijd eens echt wel zal komen,, een traan weg :shock: :mrgreen: nu weer ontopic...

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Geplaatst: 04 dec 2013 00:11
door Fant
Ik heb vooral softwarematig verstand van computers. Hardwarematig niet zozeer. Hoe dan ook weet ik zeker dat ik niet schuldig ben aan onjuist gebruik.

Na lang heen en weer mailen (Koopjeskampioen weigert mij een niet-0900 telefoonnummer te geven, en ik weiger ze te bellen voor 0,50 per minuut) komen ze nu met een 'oplossing':

Ze sturen de laptop terug, en ik kijk of hij werkt. Zoja, betaal ik 136 euro. Zoniet moet hij wéér terug en gaan zij kijken of hij écht niet werkt (waarmee ze dus beweren dat ik zou gaan liegen :roll: ). Ik zie slechts het eerste deel van dat plan zitten, eigenlijk. Zij sturen hem op, ik kijk of hij werkt. Zoja, ik hou de laptop en laat KK verder met rust omdat ik eindelijk van deze hel af wil zijn. Zonee, dan ontbind ik de koopovereenkomst omdat het product 3 maal is opgestuurd voor hetzelfde mankement.

Maar daar zal KK het wel niet mee eens zijn, want men vertrouwt mij duidelijk niet. En ik hun niet... Ze zeiden de vorige 2 keer ook dat de laptop werkte, en dat was dus niet het geval. Ik vertrouw er niet op als ik straks dat ding terugstuur, dat zij gaan toegeven dat hij nog steeds niet werkt. Waarschijnlijk gaan ze wederom liegen en zeggen dat hij werkt, zonder goed te testen. Ik vermoed dat men alle vijf keren de laptop na 'reparatie' getest heeft aan de netstroom, ondanks dat ik elke keer duidelijk heb gemaakt dat het probleem zich dan niet voordoet. Het is de enige verklaring die ik kan bedenken dat ik 5 keer te horen kreeg dat hij naar behoren werkte, terwijl dit niet zo was.

Maar goed, ik kan instemmen zodat ik in elk geval mijn laptop terug heb... Daarna kan ik me op mijn wettelijke rechten herroepen toch? Gratis reparatie of ontbinding van de overeenkomst. Waarschijnlijk gaat KK zich dan echter herroepen op het feit dat ik ingestemd heb met hun idiote plan, dus ik voorspel ook dan weer een langdurige klantenservice-hel. Ik heb momenteel nog niet gereageerd, omdat ik geen fout wil maken op dit gebied.

Overigens werd ook beweerd door KK dat een softwareprobleem altijd de schuld van de klant is, en dat dat in hun garantieovereenkomst stond... Weet iemand hoe dat wettelijk zit? Lijkt me vrij sterk namelijk, en de wet staat volgens mij altijd boven zo'n overeenkomst. Sowieso betwijfel ik nog zeer sterk of dit een softwareprobleem is, want ik heb alle mogelijke softwarematige oorzaken zelf al gecheckt :roll: Maar ik kom er pas achter als dat ding eindelijk terug is...

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Geplaatst: 04 dec 2013 00:39
door GTR
KK zegt, kijk eerst maar of die het doet en betaal daarna. zij mikken erop, dat het defect is verholpen, maar zelf heeft die hier ook geen idee van..reden: als de laptop niks zou doen. Zouden ze dus het defect proberen te verhelpen, maar nu is het zo, dat zonder dat ze het defect echt hebben begrepen, even alles opnieuw hebben geinstalleerd en de laptop NU in hun ogen geen defecten vertoont.

Weet je wat je doet. Dien gelijk een klacht in bij HP/Compaq. Dan zit je altijd goed, ook als later de laptop hetzelfde defect toont, heb je iets in handen en kan je hun ook na het garantie periode op aanspreken. Anders heb je straks na het garantieperiode helemaal niks meer. Als ik de laptop in handen zou hebben, zou ik ook hebben gekeken of deze wel of niet was geopend enz. De laptop zou dus niet open moeten geweest zijn.

Dien een klacht in bij HP/Compaq met (kopieer het maar) :

Laptop is opgestuurd. Defect= op batterij crasht die en op de lader geen probleem...E-Care wilt 139euro ivm zonder ons vooraf aangegeven, geinstalleerde besturingssysteem. Omdat ze denken dat het defect, aan het besturingssysteem ligt en dit aan ons is te verwijten. Experts geloven niet dat een defect in het besturingssysteem hier aanleiding voor kan geven. Reden= op lader geen probleem. wat vind u van dit alles?

Als je dit doet, heb je later met hun reactie iets in handen en kost je dit een paar minuten, je verliest hier niks mee. dus kijk maar wat je wilt

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Geplaatst: 04 dec 2013 07:57
door Leo The Emperor
fant schreef:Maar goed, ik kan instemmen zodat ik in elk geval mijn laptop terug heb... Daarna kan ik me op mijn wettelijke rechten herroepen toch? Gratis reparatie of ontbinding van de overeenkomst. Waarschijnlijk gaat KK zich dan echter herroepen op het feit dat ik ingestemd heb met hun idiote plan, dus ik voorspel ook dan weer een langdurige klantenservice-hel. Ik heb momenteel nog niet gereageerd, omdat ik geen fout wil maken op dit gebied.
Als de laptop het niet doet, heeft het feit dat deze is teruggestuurd ook geen waarde voor u. U kunt er immers niks mee. Persoonljk had ik dat ding ook daar gelaten en een schrijven met een buitengrechtelijke ontbinding naar hun gestuurd. (en even vermelden dat uw berichten op deze site zijn gepost, net zolang tot er een nette oplossing is gevonden)

Ik zou ook al die ingewikkelde zaken die GTR voorstelt, niet gaan uitvoeren. Daarmee zeg ik niet dat het onzin is wat hij post, maar het is simpelweg niet uw verantwoording en met een beetje pech voert koopjeskampioen dit straks aan als reden voor een 4e (niet gratis) reparatie.

Efin, het is nu zoals het is.
Als de laptop het niet doet, ontbind dan de overeenkomst.
Als de laptop het wel doet, betaal dan 136 euro omdat u dit heeft afgesproken ( hoewel u dit echt niet verplicht was)

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Geplaatst: 04 dec 2013 14:50
door GTR
Leo The Emperor schreef:
fant schreef:Maar goed, ik kan instemmen zodat ik in elk geval mijn laptop terug heb... Daarna kan ik me op mijn wettelijke rechten herroepen toch? Gratis reparatie of ontbinding van de overeenkomst. Waarschijnlijk gaat KK zich dan echter herroepen op het feit dat ik ingestemd heb met hun idiote plan, dus ik voorspel ook dan weer een langdurige klantenservice-hel. Ik heb momenteel nog niet gereageerd, omdat ik geen fout wil maken op dit gebied.
Als de laptop het niet doet, heeft het feit dat deze is teruggestuurd ook geen waarde voor u. U kunt er immers niks mee. Persoonljk had ik dat ding ook daar gelaten en een schrijven met een buitengrechtelijke ontbinding naar hun gestuurd. (en even vermelden dat uw berichten op deze site zijn gepost, net zolang tot er een nette oplossing is gevonden)

Ik zou ook al die ingewikkelde zaken die GTR voorstelt, niet gaan uitvoeren. Daarmee zeg ik niet dat het onzin is wat hij post, maar het is simpelweg niet uw verantwoording en met een beetje pech voert koopjeskampioen dit straks aan als reden voor een 4e (niet gratis) reparatie.

Efin, het is nu zoals het is.
Als de laptop het niet doet, ontbind dan de overeenkomst.
Als de laptop het wel doet, betaal dan 136 euro omdat u dit heeft afgesproken ( hoewel u dit echt niet verplicht was)
Met zielig doen bereik je tegenwoordig niet veel ben ik erachter gekomen. Het gaat erom dat ze after sales service bieden. En wanneer dat niet goed gebeurt en mensen komen erachter dat het door KK en E-Care en het merk HP/Compaq komt...kunnen ze niet hebben. Ik geef lekker toe dat ik KK en E-Care dit heb gemaild: Ter info: u staat op trosradar..Kijk maar wat u wilt doen.. dit is genoeg voor ze. Ik kreeg een mail net terug van KK.. Goedenmorgen, wat was uw vraag ook alweer? ik kan niks hier op deze mail aanlinken blabla..Als TS geen garantie later heeft en TS stuurt nu geen klacht naar Hp-Compaq, zal die ook later, dit wat er nu is gebeurt, dus niet kunnen aanlinken..Bewijzen moet je zoveel mogelijk vergaren en bewaren. TS spreek niet af dat je betaald. Zeg maar dat ze de laptop moeten maken en opsturen want van deze topic weten ze het al. kijk maar, dit is mijn advies

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Geplaatst: 04 dec 2013 21:16
door gilas
GTR schreef:
Leo The Emperor schreef:
fant schreef:Maar goed, ik kan instemmen zodat ik in elk geval mijn laptop terug heb... Daarna kan ik me op mijn wettelijke rechten herroepen toch? Gratis reparatie of ontbinding van de overeenkomst. Waarschijnlijk gaat KK zich dan echter herroepen op het feit dat ik ingestemd heb met hun idiote plan, dus ik voorspel ook dan weer een langdurige klantenservice-hel. Ik heb momenteel nog niet gereageerd, omdat ik geen fout wil maken op dit gebied.
Als de laptop het niet doet, heeft het feit dat deze is teruggestuurd ook geen waarde voor u. U kunt er immers niks mee. Persoonljk had ik dat ding ook daar gelaten en een schrijven met een buitengrechtelijke ontbinding naar hun gestuurd. (en even vermelden dat uw berichten op deze site zijn gepost, net zolang tot er een nette oplossing is gevonden)

Ik zou ook al die ingewikkelde zaken die GTR voorstelt, niet gaan uitvoeren. Daarmee zeg ik niet dat het onzin is wat hij post, maar het is simpelweg niet uw verantwoording en met een beetje pech voert koopjeskampioen dit straks aan als reden voor een 4e (niet gratis) reparatie.

Efin, het is nu zoals het is.
Als de laptop het niet doet, ontbind dan de overeenkomst.
Als de laptop het wel doet, betaal dan 136 euro omdat u dit heeft afgesproken ( hoewel u dit echt niet verplicht was)
Met zielig doen bereik je tegenwoordig niet veel ben ik erachter gekomen. Het gaat erom dat ze after sales service bieden. En wanneer dat niet goed gebeurt en mensen komen erachter dat het door KK en E-Care en het merk HP/Compaq komt...kunnen ze niet hebben. Ik geef lekker toe dat ik KK en E-Care dit heb gemaild: Ter info: u staat op trosradar..Kijk maar wat u wilt doen.. dit is genoeg voor ze. Ik kreeg een mail net terug van KK.. Goedenmorgen, wat was uw vraag ook alweer? ik kan niks hier op deze mail aanlinken blabla..Als TS geen garantie later heeft en TS stuurt nu geen klacht naar Hp-Compaq, zal die ook later, dit wat er nu is gebeurt, dus niet kunnen aanlinken..Bewijzen moet je zoveel mogelijk vergaren en bewaren. TS spreek niet af dat je betaald. Zeg maar dat ze de laptop moeten maken en opsturen want van deze topic weten ze het al. kijk maar, dit is mijn advies
TS,ik zou als ik u was gewoon advies vragen in de rechtswinkel of bij het juridisch loket.
Zij kunnen uw ongetwijfeld beter verder helpen met het probleem en eventueel ondersteunen bij verder stappen.

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Geplaatst: 04 dec 2013 21:21
door Prolix
GTR schreef:... want we hebben het allemaal wel moeilijk.


Zohee poehpoeh...Ga jij nou maar je eigen zaakjes regelen.


Terug on-topic > regenboogstreepjes duiden op een probleem met je videokaart. Dus reballen is de juiste optie, maar in garantie trekken ze er meestal gewoon een nieuwe GPU op. Mocht die van dezelfde productielijn komen als je ori dan heb je ook gewoon je probleem weer terug...maar dan met een nieuw serienummer ;-)

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Geplaatst: 04 dec 2013 21:44
door GTR
Prolix schreef:
GTR schreef:... want we hebben het allemaal wel moeilijk.


Zohee poehpoeh...Ga jij nou maar je eigen zaakjes regelen.


Terug on-topic > regenboogstreepjes duiden op een probleem met je videokaart. Dus reballen is de juiste optie, maar in garantie trekken ze er meestal gewoon een nieuwe GPU op. Mocht die van dezelfde productielijn komen als je ori dan heb je ook gewoon je probleem weer terug...maar dan met een nieuw serienummer ;-)
Jullie adviezen en dit wat jullie delen slaat nergens op. Dus de TS moet volgens jou naar een rechtswinkel of bij het juridisch loket. Terwijl hij garantie heeft en E-Care al dan niet of het TS zijn schuld wel of niet is, zonder dit eerst te melden hem/haar een rekening stuurt?

En volgens Prolix, duiden regenboogstreepjes op een videokaart probleem.. ik heb zo'n hoogstaande tekst zo uit mijn hoofd getoverd over de toenmalige Nvidia Chips in bepaalde laptops, dat jij juist met regenboogstreepjes moet komen, om dit te overtreffen :mrgreen:

Hij krijgt binnenkort zijn laptop. en E-Care en KK zullen hem met rust laten. Dat is een feit nu.. Als hij ook die klacht nu invult en opstuurt, kan hij later, wanneer dit probleem zich weer voordoet hun buiten de garantie hierop aanspreken..