Pagina 1 van 1

ABNAMRO kosten creditcard *opgelost*

Geplaatst: 02 dec 2013 19:52
door JanTinusPlukvet
Ik ben een oude Fortisklant die is overgeheveld naar ABN AMRO. Bij Fortis had ik een Visacard waarvoor ik een jaarlijkse vergoeding betaalde.

Tijdens een telefonisch contact over hypotheken kwam aan het licht dat ik niet zou hoeven betalen voor een creditcard, deze is gratis binnen het betaalpakket, zo werd me medegedeeld.
Het gaat dan om een Mastercard.
Afspraak gemaakt met mijn kantoor voor wat aanpassingen.
de Visacard werd opgezegd, de Mastercard aangevraagd. Tot zover geen problemen. de Mastercard was zo'n beetje binnen 2 weken afgehandeld en ontvangen. Tot dusverre dus prima.

Tijdens dit contact, wat een geanimeerd gesprek was, maakte ik nog wel de opmerking aan de mevrouw, dat ik het vreemd vond dat oude Fortisklanten hier nooit op gewezen zijn.
De mevrouw bood spontaan aan om 2 jaar terug te storten op mijn rekening. (€ 34.-)

Na 2 weken niets bijgeschreven, dus in de pen met een email naar het standaard servicepunt.
De mail werd doorgezonden naar het kantoor Savorin Lohmanlaan Den Haag.
Na ca. 2 werkdagen werd ik gebeld door een meneer.
Eerst zou hij in overleg gaan met de vrouw, zij was vrij die dag.
Nog geen 2 minuten later maakt ook hij de belofte om de € 34.- op mijn rekening te storten en zou hij de vrouw erop aan spreken. Hij vond dat ik niet de dupe moest worden van interne perikelen.

Nu, een week later, nog steeds geen bijschrijving.

Erg teleurgesteld over de 2 toezeggingen van dit kantoor!

...Dus maar weer in de email geklommen en ik zal wel weer gebeld worden,...en zo zal het verhaal zich wel weer gaan herhalen.....

TIP dus voor ex-Fortis mensen:
Kijkt u even welke card u hebt en of u ervoor betaald.

Heeft u een Visa, dan betaald u vrijwel zeker jaarlijks een bijdrage. (misschien heeft Fortis ook mastercard uitgegeven, ook dán zou ik even checken)

...en zo kan het zomaar zijn dat dit bericht ABN AMRO vele keren € 34.- gaat kosten ...... Tjah, dat krijg je als je je beloften niet nakomt :wink:

Re: ABNAMRO kosten creditcard *opgelost*

Geplaatst: 02 dec 2013 19:58
door eleven
Inderdaad is de creditcard gratis bij het Privé pakket van ABN.
Ja wat is gratis, want je betaald ook voor het Privé pakket een bedrag per maand.

Re: ABNAMRO kosten creditcard *opgelost*

Geplaatst: 02 dec 2013 20:10
door JanTinusPlukvet
Klopt, maar die pakketkosten betaalde ik ook. Daarnaast dus € 17.- per jaar voor de creditcard.

2x zelfs, want mijn vrouw en ik bleken beiden een eigen pakket te hebben. Dat heb ik laten aanpassen naar 1 pakket, scheelt ook weer enkele euro's in de maand.
Die 'fout' hebben ze geen toezeggingen/beloftes op gedaan.

Re: ABNAMRO kosten creditcard *opgelost*

Geplaatst: 02 dec 2013 20:28
door eleven
JanTinusPlukvet schreef:Klopt, maar die pakketkosten betaalde ik ook. Daarnaast dus € 17.- per jaar voor de creditcard.

2x zelfs, want mijn vrouw en ik bleken beiden een eigen pakket te hebben. Dat heb ik laten aanpassen naar 1 pakket, scheelt ook weer enkele euro's in de maand.
Die 'fout' hebben ze geen toezeggingen/beloftes op gedaan.
Ik betaal € 4,34 per maand.
€ 3,00 voor het privepakket
2 X € 0,67 voor twee betaalpassen
Zoals geschreven creditcard gratis erbij.

Re: ABNAMRO kosten creditcard *opgelost*

Geplaatst: 02 dec 2013 21:33
door JanTinusPlukvet
Nu betaal ik dat ook inderdaad.Maar daar gaat het niet over in deze topic.

Het gaat erover dat mijn bankkantoor tot 2x toe (een spontane) toezegging doet maar ze niet nakomt, namelijk de betaalde kosten van de creditcard van de afgelopen 2 jaar terug te storten.

Daarnaast is deze topic een waarschuwing voor andere ex Fortisklanten. Stop je Visacard en neem een mastercard in je betaalpakket, dat kost je niets extra.
Probeer daarnaast je geld van de afgelopen twee jaar terug te krijgen omdat ABNAMRO verzuimd heeft je op de nieuwe gratis card te wijzen na overname van Fortis.

Re: ABNAMRO kosten creditcard *opgelost*

Geplaatst: 02 dec 2013 21:39
door eleven
JanTinusPlukvet schreef:Nu betaal ik dat ook inderdaad.Maar daar gaat het niet over in deze topic.

Het gaat erover dat mijn bankkantoor tot 2x toe (een spontane) toezegging doet maar ze niet nakomt, namelijk de betaalde kosten van de creditcard van de afgelopen 2 jaar terug te storten.

Daarnaast is deze topic een waarschuwing voor andere ex Fortisklanten. Stop je Visacard en neem een mastercard in je betaalpakket, dat kost je niets extra.
Probeer daarnaast je geld van de afgelopen twee jaar terug te krijgen omdat ABNAMRO verzuimd heeft je op de nieuwe gratis card te wijzen na overname van Fortis.
Vul een klachtformulier op de website in, dan krijg je zeker bericht!

Re: ABNAMRO kosten creditcard *opgelost*

Geplaatst: 02 dec 2013 22:12
door JanTinusPlukvet
Al gedaan Eleven. Tot 2x toe. Is ook in de 1e post te lezen.
Ook na die klacht werd beloofd 'per omgaande' terug te storten door een medewerker van mijn eigen kantoor (de man die mij belde na het invullen van dat klachtenformulier). Ook hij beloofde te zullen storten, maar kwam de belofte niet na.

Re: ABNAMRO kosten creditcard *opgelost*

Geplaatst: 02 dec 2013 23:11
door eleven
JanTinusPlukvet schreef:Al gedaan Eleven. Tot 2x toe. Is ook in de 1e post te lezen.
Ook na die klacht werd beloofd 'per omgaande' terug te storten door een medewerker van mijn eigen kantoor (de man die mij belde na het invullen van dat klachtenformulier). Ook hij beloofde te zullen storten, maar kwam de belofte niet na.

Ook deze optie al gebruikt?
Bent u het niet eens met het antwoord op uw klacht? Dan kunt u in beroep gaan. Dit betekent dat u ons per brief laat weten dat u het er niet mee eens bent en dat u een andere oplossing wilt.
Noem in uw brief de volgende punten:

omschrijving van uw klacht

uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres

uw rekeningnummer

Stuur ook kopieën van de informatie mee als dit uw klacht duidelijker maakt. Stuur de brief naar:

ABN AMRO Bank N.V.
Afd. Klachtenmanagement (HQ1114)
Postbus 283
1000 EA Amsterdam

Re: ABNAMRO kosten creditcard *opgelost*

Geplaatst: 05 dec 2013 11:08
door JanTinusPlukvet
Gisteravond kreeg ik een mailtje van een medewerker van ABNAMRO.
Er was nu zelfs 2x € 34.- op mijn rekenign gestort: 1x door mijn eigen kantoor en 1x door het hoofdkantoor.
Even gekeken en inderdaad.
ik heb maar even geantwoord dat ik het begrijpelijk vind als ze weer 1x terughalen.

In ieder geval; het is opgelost.

Re: ABNAMRO kosten creditcard *opgelost*

Geplaatst: 10 dec 2013 11:04
door ABN AMRO
Geachte heer, mevrouw,

Fijn om te lezen dat inmiddels uw klacht over de Creditcard is opgelost.


Het is natuurlijk altijd vervelend als u lang moet wachten op toezeggingen. Goed van u dat u uw klacht op dit forum heeft geplaatst. Zo worden meer mensen geïnformeerd over de mogelijkheden.

Indien u wij u met andere bankzaken van dienst kunnen zijn, dan horen we het graag.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. D. Piquet