LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Peugeot 508 Allure

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
joelja

Peugeot 508 Allure

Ongelezen bericht door joelja »

In Oktober 2012 kochten wij een Peugeot 508 uit 2011 bij een Peugeot dealer uit Alblasserdam. De betreffende Peugeot was eigendom geweest van Peugeot Nederland en hier had een vertegenwoordiger van Peugeot in gereden.
Gelijk bij thuiskomst begonnen de problemen al. Er ontbrak een Peugeot embleem aan de voorzijde van de auto, de linkerkoplamp begon raar te doen en een "head-up" display werkte niet meer. Ook "suisde" de auto ontzettend veel aan de bestuurderszijde. Kortom, wij hadden het idee dat de auto linksvoor schade heeft gehad maar Peugeot ontkende dit.
Gelukkig hadden we 2 jaar leeuwekeur plus garantie bij de auto dus alles werd gerepareerd bij de dealer PTA te Terneuzen op het suizen na want hun vonden dat dit wel meevalt. Na ca 5 maanden begint opnieuw de linker koplamp raar te doen. Terug naar de garage maar toen is er niets gevonden. 2 weken hierna springt ineens de olievuldop eraf. Hierdoor krijg je dus allerlei storingen en gaan de ventilators hard blazen van de motor en deze blijven dus constant blazen tot zelfs 10 minuten nadat je de motor hebt uitgezet. De dealer PTA uit Terneuzen wil ons niet helpen. Deze zegt dat we maar naar de dealer moeten gaan waar we de auto destijds hadden gekocht. Hiermee nam ik geen genoegen en schakelde ik Peugeot Nederland in. Via een garage bij mij uit de buurt waar ik de auto heb laten nakijken kreeg ik te horen dat de motor uit elkaar moet worden gehaald en de kleppen moeten worden verwijderd en schoongemaakt. Dit is dus best een hele klus. Na ca 3 weken verder te zijn ben ik nog geen stap verder en heeft zowel PTA uit Terneuzen als Peugeot Nederland niets meer van zich laten horen.
Beiden zijn hier nog niet klaar mee want ik heb ondertussen ook mijn rechtsbijstandsverzekering ingelicht. De service van Peugeot is dus gewoon heel erg slecht.

Leo The Emperor

Re: Peugeot 508 Allure

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

joelja schreef:Via een garage bij mij uit de buurt waar ik de auto heb laten nakijken kreeg ik te horen dat de motor uit elkaar moet worden gehaald en de kleppen moeten worden verwijderd en schoongemaakt
Het verband met het losraken van de olievuldop ontgaat me even.

In ieder geval hoeft Peugeot niet te doen wat een garage bij u in de buurt vindt.
Ze hebben recht om zelf onderzoek en beoordeling van de problemen te doen, maar daartoe dienen ze inderdaad wel bereid te zijn.

thecure

Re: Peugeot 508 Allure

Ongelezen bericht door thecure »

joelja schreef:In Oktober 2012 kochten wij een Peugeot 508 uit 2011 bij een Peugeot dealer uit Alblasserdam. De betreffende Peugeot was eigendom geweest van Peugeot Nederland en hier had een vertegenwoordiger van Peugeot in gereden.
Gelijk bij thuiskomst begonnen de problemen al. Er ontbrak een Peugeot embleem aan de voorzijde van de auto, de linkerkoplamp begon raar te doen en een "head-up" display werkte niet meer. Ook "suisde" de auto ontzettend veel aan de bestuurderszijde. Kortom, wij hadden het idee dat de auto linksvoor schade heeft gehad maar Peugeot ontkende dit.
Gelukkig hadden we 2 jaar leeuwekeur plus garantie bij de auto dus alles werd gerepareerd bij de dealer PTA te Terneuzen op het suizen na want hun vonden dat dit wel meevalt. Na ca 5 maanden begint opnieuw de linker koplamp raar te doen. Terug naar de garage maar toen is er niets gevonden. 2 weken hierna springt ineens de olievuldop eraf. Hierdoor krijg je dus allerlei storingen en gaan de ventilators hard blazen van de motor en deze blijven dus constant blazen tot zelfs 10 minuten nadat je de motor hebt uitgezet. De dealer PTA uit Terneuzen wil ons niet helpen. Deze zegt dat we maar naar de dealer moeten gaan waar we de auto destijds hadden gekocht. Hiermee nam ik geen genoegen en schakelde ik Peugeot Nederland in. Via een garage bij mij uit de buurt waar ik de auto heb laten nakijken kreeg ik te horen dat de motor uit elkaar moet worden gehaald en de kleppen moeten worden verwijderd en schoongemaakt. Dit is dus best een hele klus. Na ca 3 weken verder te zijn ben ik nog geen stap verder en heeft zowel PTA uit Terneuzen als Peugeot Nederland niets meer van zich laten horen.
Beiden zijn hier nog niet klaar mee want ik heb ondertussen ook mijn rechtsbijstandsverzekering ingelicht. De service van Peugeot is dus gewoon heel erg slecht.
Het missende embleem had je bij aankoop niet gezien?

En leeuwekeur garantie is gewoon landelijk geldig bij alle dealers. Dus je moet sowieso geholpen worden.

En wat is 'raar doen' bij een koplamp? Deze doet het of doet het niet.
En dat de vuldop los springt, zal wel te maken hebben met een te hoge druk in het carter...

Gesloten