KLM en creditcards
Geplaatst: 03 dec 2013 12:11
Heb onlangs op internet op de KLM-site tickets gekocht voor mijn vrouw en mijzelf. Ik betaalde daarbij per Mastercard (uitgegeven door ING). Dit doe ik met enige regelmaat en heeft nooit problemen gegeven.
Bij de betaling heb ik diverse veiligheidsprocedures etc doorlopen waar ik uiteraard begrip voor heb. Ook heb ik me maar niet druk gemaakt over het feit dat er op dat moment voor mij onduidelijke redenen (hiervoor was niet gewaarschuwd en bij de boeking werd niet aangegeven dat het om KLM of de ticket ging) € 0,74 oftewel 1 dollar voorlopig werd afgeschreven, pas naar nu bleek " om veiligheidsredenen" , maar o.k. dat moet dan maar. Ook de extra kosten ad € 30,- die pas vrij laat in het boekingsproces via internet zichtbaar worden neem ik ook maar voor lief.
Maar wat me wel grote problemen geeft is dat de KLM niet alleen mijn creditcard voor de tickets heeft belast (correct) maar de voorlopige boeking die direct na boeking op mijn creditcard-overzicht zichtbaar was, ten onrechte nog steeds niet heeft teruggedraaid, met als gevolg dat mijn krediet nu ruimschoots overschreden is en dat ik dus mijn creditcard niet maar kan gebruiken. Immers: in feite heeft KLM mijn kaart dubbel belast.
Na een aantal telefoontjes met ING (onvriendelijke helpdesk met warrige info) kon ik wel concluderen dat ik bij de KLM moet zijn omdat zij de ING weer opdracht moeten geven etc... Met de KLM hierover contact gehad en men zegt het na te gaan
KLM zoekt dit nu dus uit maar erg opschieten doet het helaas niet.
Kortom, door een administratieve misser van de KLM kan Ik dus mijn creditcard vooralsnog niet meer gebruiken.
Komt dit iemand bekend voor en/of weet iemand waar ik terecht kan indien KLM onverhoopt het. Ket tijdig aanpast?
Bij de betaling heb ik diverse veiligheidsprocedures etc doorlopen waar ik uiteraard begrip voor heb. Ook heb ik me maar niet druk gemaakt over het feit dat er op dat moment voor mij onduidelijke redenen (hiervoor was niet gewaarschuwd en bij de boeking werd niet aangegeven dat het om KLM of de ticket ging) € 0,74 oftewel 1 dollar voorlopig werd afgeschreven, pas naar nu bleek " om veiligheidsredenen" , maar o.k. dat moet dan maar. Ook de extra kosten ad € 30,- die pas vrij laat in het boekingsproces via internet zichtbaar worden neem ik ook maar voor lief.
Maar wat me wel grote problemen geeft is dat de KLM niet alleen mijn creditcard voor de tickets heeft belast (correct) maar de voorlopige boeking die direct na boeking op mijn creditcard-overzicht zichtbaar was, ten onrechte nog steeds niet heeft teruggedraaid, met als gevolg dat mijn krediet nu ruimschoots overschreden is en dat ik dus mijn creditcard niet maar kan gebruiken. Immers: in feite heeft KLM mijn kaart dubbel belast.
Na een aantal telefoontjes met ING (onvriendelijke helpdesk met warrige info) kon ik wel concluderen dat ik bij de KLM moet zijn omdat zij de ING weer opdracht moeten geven etc... Met de KLM hierover contact gehad en men zegt het na te gaan
KLM zoekt dit nu dus uit maar erg opschieten doet het helaas niet.
Kortom, door een administratieve misser van de KLM kan Ik dus mijn creditcard vooralsnog niet meer gebruiken.
Komt dit iemand bekend voor en/of weet iemand waar ik terecht kan indien KLM onverhoopt het. Ket tijdig aanpast?