LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
angel1978
Berichten: 11019
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Annikaatje schreef:
puma73 schreef: Het is bekend wie die student is. En als het pijn doet aan je oren doe je toch ergens anders boodschappen.
Maar dan ga je toch mensen beperken? Beetje vreemd. Omdat je toevallig jonger bent moet je maar in een heel andere wijk je boodschappen gaan halen?
Het is dan toch de winkelier die zijn eigen inkomen beperkt ? Daar heeft hij/zij zelf last van en als dat zo'n grote factor is, dan neemt het vanzelf af.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Journalist van de Stentor meldt ook dat hij het gebied verlaten heeft en het geluid blijft hangen in zijn gehoor. Dit is dus oorsuizen.

http://www.destentor.nl/regio/zwolle/mo ... -1.2732236

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door puma73 »

gezondheid schreef:Journalist van de Stentor meldt ook dat hij het gebied verlaten heeft en het geluid blijft hangen in zijn gehoor. Dit is dus oorsuizen.

http://www.destentor.nl/regio/zwolle/mo ... -1.2732236
24 november 2007 Laatste update: 24 november, 04:08
Zeer oud nieuws, ruim 6 jaar oud, heeft geen enkele maar dan ook geen enkele nieuwswaarde meer.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door olaf79 »

gezondheid schreef:In België zijn ze wel verboden. Natuurlijk hangjongeren die voor overlast bezorgen is ook niet echt leuk. Maar ik vind dat deze mensen aangesproken moeten worden. Bij recidive harder aanpakken?
Die hangjongeren zijn een groot probleem dat je helaas met de mosquito niet oplost. Dan verplaatsen de jongeren zich naar een plek waar dat ding niet hangt. En we kunnen moeilijk het hele land vol plempen met die dingen. Overigens worden ook honden er horde dol van.
In Nederland doen we veel te vaak aan symptoombestrijding. Een probleem echt oplossen vergt daadkracht en dat ontbreekt bij vrijwel alle politici. Ik stel voor dat we beginnen bij de basis. De jeugd moet weer worden opgevoed. En wil je na 1x waarschuwen niet luisteren, prima dan moet je maar voelen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik stel voor dat we beginnen bij de basis. De jeugd moet weer worden opgevoed. En wil je na 1x waarschuwen niet luisteren, prima dan moet je maar voelen.
En welke maatregelen had je in gedachten hierbij? Ouders korten op hun uitkering? Kinderbijslag korten? Hoge boetes? Taakstrafje?? Als jeugd vervelend wil doen, doen ze het toch. Ouders aanspreken op gedrag?? Kansloos.

Ik kan me helemaal inleven in een winkelier die zo'n ding ophangt. Als elke avond als zijn winkel open is de jeugd verkiest daar rond te hangen en klanten lastig valt. Het is wel zijn boterham die hij moet verdienen.

Honden die horendol worden? gewoon aangelijnd houden.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

@d Puma73

Misschien stond in de krant van 1995 dat asbest schadelijk was. Jij zult dan reageren, oud nieuws niet meer actueel. Echter asbest is nog steeds schadelijk. Je hebt er een handje van mijn berichten dan te bagatelliseren. Het is nog steeds zo dat het geluid blijft plakken in je gehoor. Ook het feit dat mensen last krijgen van oorsuizingen is nog steeds zo anno 2013. De ene mens reageert er echter weer anders op dan de ander. Bijvoorbeeld als iemand ouder dan 25 jaar is en deze tonen niet meer zo goed kan waarnemen waardoor het lijkt dat deze hoogfrequente geluiden minder hard doorkomt in je gehoor.



Volgens de fabrikant en verdelers zijn er geen gezondheidsrisico's voor jongeren, maar jongeren in landen waar het toestel wel mag gebruikt worden (zoals Groot-Brittanië en Nederland) klagen over meer hoofdpijn en oorsuizingen. Ook hierop wordt oorsuizen vermeld....

Bron: http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/mens ... elgie.html

Verder beweert de Rhine Consulting Group het volgende:
Honden hebben een veel beter gehoor dan mensen en kunnen ook hogere tonen waarnemen. Zij reageren echter niet op het geluid van de Mosquito®. Hetzelfde geldt voor vogels. Moderne gehoorapparaten zijn niet gevoelig voor frequenties > 8 KHz en registreren het geluid van de Mosquito® daarom niet.
Bron: http://www.rhinegroup.nl/mosquito/p/63/ ... ren-honden

De Mosquito werkt op deze frequenties:

De toonhoogte van 17 – 20 KHz



Bron: http://www.rhinegroup.nl/mosquito/p/51/ ... Veiligheid


Op http://www.tuinwachter.nl staat juist dat je honden kunt wegjagen met deze toonhoogtes:
Stand >2 : 15.5kHz – 19.5kHz weert grote honden, vossen,……
Wie spreekt hier nu de waarheid? Volgens de woordvoerder van de Rhine Group vergelijk ik appels met peren. Hij zegt een stoel is een stoel en een olifant is een olifant. Echter de toonhoogtes zijn m.i. vergelijkbaar met elkaar. Een toon van 17 kilohertz is 17 kilohertz.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik vind het nog steeds belachelijk dat iemand zijn broodwinning door een stelletje hangjongeren moet laten verzieken.

Ik ben en blijf voor dit soort middelen om jongeren aan te moedigen om ergens anders (bij voorkeur bij hun ouders voor de deur) de lastpost uit te hangen. Dit aangezien opvoeding door de ouders blijkbaar is mislukt.

De politie komt langs en neemt personalia op en doet verder helemaal niks nada noppes.

Een jeugdwerker komt in het meest gunstige scenario nog een keertje langs maar doet buiten een praatje maken met de jeugd helemaal niks nada noppes.

En de winkelier ziet ondertussen zijn klanten weglopen omdat die hangjeugd zijn klanten lastig valt, dat mag allemaal wel?? De beste man mag geen maatregelen treffen die in Nederland nota bene volkomen legaal zijn??

En jij loopt hier te vragen om een petitie tegen zo'n ding te ondertekenen omdat jij denkt dat je last hebt van het geluid?? Want daar komt het wel op neer.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ik heb last van spinnen maar dan wil niet zeggen dat ik middelen moet gaan inzetten waar anderen last van hebben. Als mensen elkaar lastig vallen in welk opzicht dan ook vind ik niet dat je middelen moet gaan inzetten die schadelijk zijn voor je gezondheid. Immers uit meerdere opzichten blijkt dat het geluid door blijft gaan terwijl het niet meer fysiek aanwezig is. Een KNO arts verklaart ook dat er nog maar weinig onderzoeken hiernaar zijn gedaan. Kennelijk is er een behoefte voor jongeren een plekje te kunnen hebben. Dan moet je zorgen dat daarvoor voorzieningen voor zijn. Wat ook effectief is dat je klassieke muziek gaat afspelen. Je zegt dat ik er last van heb, maar Puma73 er zijn veel meer mensen die hier last van hebben. Het apparaat is dan ook niet voor niets juridisch erg omstreden apparaat. Zo was er iemand die boven een winkel woonde. Hij kon zijn ramen niet meer open hebben omdat het geluid dan ook in zijn woonkamer en zelfs slaapkamer hoorbaar was. Geluidshinder en geluidsoverlast: Daar zijn wetsartikelen voor alleen is er nog niemand die een rechtszaak heeft gestart. De SP zou dit gaan doen maar dat is er helaas tot nu toe niet van gekomen. Een andere jurist is van mening dat de rechtbank dan gaat zeggen "loopt u maar een blokje om". En in België zijn ze al verboden dus dat is een teken aan de wand, dat er toch iets aan de hand is met dit apparaat. De journalist geeft aan het geluid blijft hangen maar ook een studente: http://eelcoeikenaar.sp.nl/weblog/2008/ ... ijnlijk-3/ verder hebben we eens test gedaan met veel meer jongeren. Daaruit bleek dat het geluid gewoon doorging terwijl het apparaat uit was gezet. Dus kennelijk doet dit geluid iets met je in tegenstelling tot normale geluiden. Ook heb ik gezocht naar deze geluiden in de natuur doen voorkomen. Bijvoorbeeld dat dieren zulke geluiden produceren. Want ik neem aan als het in de natuur deze geluiden voor komt dat dit mogelijk dan ook niet schadelijk is voor de mens.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef: Veel jongeren klagen over de subjectieve ervaring van de Mosquito. Los van de vraag of er risico is op gehoorschade, ervaren veel jongeren de Mosquito als zeer onprettig en dikwijls als pijnlijk. Hoofdpijnklachten zijn soms het gevolg. Afgaande op deze signalen mag duidelijk zijn dat de intense pieptoon op zijn minst kan zorgen voor psychologische stress.
Heel veel contacten met jongeren en jongvolwassenen maar nog nooit daar
iemand over gehoord.
Overigens doen jongeren en/of jongvolwassenen meer gehoorschade's op bij house party's. etc.

En nee ik teken die petitie niet.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door puma73 »

Kennelijk is er een behoefte voor jongeren een plekje te kunnen hebben. Dan moet je zorgen dat daarvoor voorzieningen voor zijn.
Dat is de zoveelste dooddoener naast "de opvoeders moeten weer gaan opvoeden".

Dit soort jeugd zoekt niet een "plekje", maar een locatie waar ze "lol" kunnen trappen door mensen lastig te vallen en in sommige gevallen te treiteren.

Zolang dat er niet is mogen van mij mensen dit soort middelen inzetten om dit soort jeugd te verjagen. schadelijk voor het gehoor, helaas pindakaas, ze hebben daar niks te zoeken.

Ik heb zelf ook zo'n ding in de tuin staan om die smerige rotkatten die de zaak volschijten uit mijn tuin te weren.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Je bent keihard vind ik Puma73. Als daar overlast is dan moeten die mensen daarop aangesproken worden. Van mijn part geef je ze de koude douche.

Kattenverjagers zijn in volume nog HARDER dan Mosquito. Hierbij advertentie waarin staat dat het piepkastje 140 decibel (zeer schadelijk voor je gehoor) af doet geven: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-JL3DWLL33YUK.pdf een geluid dat vergelijkbaar is met een opstijgend vliegtuig! Vind dat buiten alle proporties en het bereik zou soms hemelsbreed zelfs 50 meter bedragen.

In het AD van 25 oktober stond vermeld dat die piepende kastjes tot fikse buren ruzies leidt:

https://groups.google.com/forum/#!topic ... 8Jp7_R0JDQ

Dit geeft dus al aan dat het geluid dermate irriterend is dat mensen tot alles in staat zijn kennelijk.
Laatst gewijzigd door gezondheid op 17 dec 2013 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jammer dan voor die mensen Gezondheid dan moeten ze hun katten maar binnen houden,
en niet buiten laten !

Jeugd aanspreken heeft geen enkel nut, wat ze hier doen is de bankjes weghalen etc en dan
gaat de jeugd zich automatisch verplaatsen.
Waar de jeugd zich niet prettig voelt daar gaan ze niet staan dus die apparaten zijn prima.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Wat jongeren kunnen doen is oordopjes in te doen en harder gaan praten. Dan kunnen ze er namelijk wel vertoeven. Of oordopjes van MP3 speler in in te doen dat houdt die hoge geluiden ook grotendeels tegen. Overlast moet je niet met overlast bestrijden. Oog om oog tand om tand?!

http://wetten.overheid.nl/BWBR0003227/g ... 17-12-2013

http://huis-en-tuin.infonu.nl/wonen/207 ... t-kan.html

Bovenstaande website staat een tabel:

overdag (07.00 - 18.00) 50 dB(A) 70 dB(A)
's avonds (18.00 - 23.00) 45 dB(A) 65 dB(A)
's nachts (23.00 - 07.00) 40 dB(A) 60 dB(A)

Een bedrijf dat een Mosquito heeft met 90 decibel overschrijdt volgens mij de normen. En een kattenverjager met 140 decibel zal die norm ruimschoots overschrijden. Daarbij moet ik wel zeggen dat je ook kattenverjagers hebt die mensen niet kunnen horen en op 30KHz zitten. Maar meestal zijn het goedkopere uitvoeringen die zweven in het geluid en hoorbaar zijn voor de mens. Ik heb toen een zaak aangespannen bij de reclame code commissie. Zij adverteerden er mee dat het geluid namelijk niet hoorbaar zou zijn voor de mens. Deze zaak is behandeld door juristen en stelden mij in het gelijk. Deze uitspraak kunt u nog na lezen op deze website: www.reclamecode.nl/webuitspraak.asp?ID=119582&acCode
Laatst gewijzigd door gezondheid op 17 dec 2013 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef:Wat jongeren kunnen doen is oordopjes in te doen en harder gaan praten. Dan kunnen ze er namelijk wel vertoeven. Of oordopjes van MP3 speler in in te doen dat houdt die hoge geluiden ook grotendeels tegen. Overlast moet je niet met overlast bestrijden. Oog om oog tand om tand?!
Voor jou is het overlast, voor honderdduizenden anderen niet :!:

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Waarop baseer je dat getal? Honderd duizenden? Overigens zijn er ook andere lokale partijen die tegen de Mosquito zijn. De SP is heus niet de enige.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef:Waarop baseer je dat getal? Honderd duizenden? Overigens zijn er ook andere lokale partijen die tegen de Mosquito zijn. De SP is heus niet de enige.
Ik heb werkelijk nog nooit iemand daarover gehoord en heb veel contakt
met jongeren en jongvolwassenen.

Maar ben benieuwd naar jou getal hoeveel mensen hier last van (denken te) hebben.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Hierbij iemand van 40 die het eveneens kan horen:

http://www.at5.nl/artikelen/12167/omstr ... riaanplein

Uit het eerder genoemde artikel, daarin komen steeds klachten binnen zoals genoemd in het AD artikel.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef:Hierbij iemand van 40 die het eveneens kan horen:

http://www.at5.nl/artikelen/12167/omstr ... riaanplein

Uit het eerder genoemde artikel, daarin komen steeds klachten binnen zoals genoemd in het AD artikel.
1 iemand, zo zeg.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Eerder meldpunt gehad in het Algemeen Dagblad daaruit blijkt dat mensen er zodanige hinder van hebben dat het invloed heeft op hun gezondheid. Het artikel van het AD heb je kennelijk nog niet gelezen en de vorige linken die hiervoor al reeds zijn gegeven. Volgens het NVWA zijn er weinig mensen die er last van zouden hebben alleen mensen die hiervoor gevoelig zijn. Echter mijn standpunt is dat niet elke jongere de NVWA hierover gaat inlichten. Bovendien zijn er meerdere mensen die hebben aangegeven dat ze hiervan oorsuizen krijgen. Ik denk dat jij ook geen last van asbest zal hebben maar op langer termijn ondervindt je wel degelijk klachten.

Verder wilde de Rhine Consulting Group rechtszaak beginnen jegens mij, de door mij gedane uitingen dat er mensen zijn die hiervan mogelijk oorsuizen krijgen. Ik moet helaas mogelijk zeggen omdat er nog weinig bekend is over de ziekte tinnitus zoals dat officieel doet heten.

Mening van 'd 66 is dat jeugd geen ongedierte is: http://d66soest.nl/news/item/d66_soest_ ... edierte/72 dan de PvdA die zegt dat het tegen de wet is: http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws ... ER212800W/ http://amstelveen.blog.nl/openbare-orde ... g-mosquito dan GroenLinks http://amstelveen.blog.nl/openbare-orde ... ondrechten en zo kan ik nog wel even doorgaan.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door puma73 »

gezondheid schreef:Eerder meldpunt gehad in het Algemeen Dagblad daaruit blijkt dat mensen er zodanige hinder van hebben dat het invloed heeft op hun gezondheid. Het artikel van het AD heb je kennelijk nog niet gelezen en de vorige linken die hiervoor al reeds zijn gegeven. Volgens het NVWA zijn er weinig mensen die er last van zouden hebben alleen mensen die hiervoor gevoelig zijn. Echter mijn standpunt is dat niet elke jongere de NVWA hierover gaat inlichten. Bovendien zijn er meerdere mensen die hebben aangegeven dat ze hiervan oorsuizen krijgen. Ik denk dat jij ook geen last van asbest zal hebben maar op langer termijn ondervindt je wel degelijk klachten.
Je bent je stokpaardje weer aan het berijden. Je vergelijkt appels met peren zoals je altijd doet.

Asbest en zo'n hoge tonenapparaat zijn 2 heel verschillende dingen.

Er zullen altijd mensen blijven die verklaren last te hebben van zo'n apparaat. Er zijn overal mensen die wel ergens last van hebben. Gaan we daar aan toegeven dan kunnen we de hele maatschappij wel opdoeken. Geen auto's, geen bromfietsen, geen snackbars en ga zo maar door.

Als iedere keer als een individu ergens last van heeft is het hek van de dam.

Gesloten