LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Het geeft wel aantallen aan dat mensen er hinder van hebben. En als mensen er geen last van hebben, dan hoef je ook geen Mosquito's in te zetten om hangjongeren weg te jagen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef:Hoeveel mensen daar nu last van hebben? Dan zou je dat landelijk moeten onderzoeken. Niet iedereen weet dat die piepkastjes Mosquito's heten. Als je het onderstaande kranten bericht leest zie je dat mensen er behoorlijk last van kunnen hebben.
Zie je nu zelf wat je schrijft !?

zie je dat mensen er behoorlijk last van KUNNEN hebben.
Verder is het een krantenartikel en zegt dat niets, waar is de uitspraak ?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef:Het geeft wel aantallen aan dat mensen er hinder van hebben. En als mensen er geen last van hebben, dan hoef je ook geen Mosquito's in te zetten om hangjongeren weg te jagen.
Nee je schrijft zelf dat ze er last van KUNNEN hebben.

Verder is het toch geen probleem om hangjongeren te verjagen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

In dat krantenartikel, wat je dan ook nog maar geloven moet staat :
Ze moesten in zeker 35
situaties ingrijpen om escalatie te voorkomen

En dat op 16.836.733 inwoners van Nederland !

kuklos
Berichten: 9804
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door kuklos »

@gezondheid, nu kom je weer met een krantenartikel over de kattenverjager, terwijl dit topic over de mosquito gaat EN terwijl de moderators vorige berichten over de kattenverjager hebben verwijderd.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Kuklos: Een kattenverjager maakt soortgelijke geluiden als dat van een Mosquito. Als ik 8 kilohertz toon maak en ik vind wat uit en noem het mugpiep en een ander noemt het treiterkast dan is het beide een toonhoogte van 8 kilohertz. Verschil is dat kattenverjager iets van 30 euro kost en een Mosquito 1000 euro.

En aantal berichten van jullie zijn ook verwijderd door het overtreden van de gedragsregels. En dat gebeurd keer op keer. En dan continu berichten gaan melden...... Wat een aardigheid.

kuklos
Berichten: 9804
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door kuklos »

@gezondheid, nogmaals, het gaat hier over de mosquito. NIET over de kattenverjager.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef:Kuklos: Een kattenverjager maakt soortgelijke geluiden als dat van een Mosquito. .
Een appel en peer zijn beiden fruitsoorten en toch smaken ze beiden totaal anders, zien er beiden totaal anders uit en toch beiden fruit.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef:Kuklos: Een kattenverjager maakt soortgelijke geluiden als dat van een Mosquito. Als ik 8 kilohertz toon maak en ik vind wat uit en noem het mugpiep en een ander noemt het treiterkast dan is het beide een toonhoogte van 8 kilohertz. Verschil is dat kattenverjager iets van 30 euro kost en een Mosquito 1000 euro.

En aantal berichten van jullie zijn ook verwijderd door het overtreden van de gedragsregels. En dat gebeurd keer op keer. En dan continu berichten gaan melden...... Wat een aardigheid.
En de berichten die continue van jou verwijderd worden dan en dat keer op keer
door het overtreden van de gedragsregels, het over iets anders hebben terwijl het over een Mosquito gaat en GEEEEEEN kattenverjager.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

kuklos schreef:@gezondheid, nogmaals, het gaat hier over de mosquito. NIET over de kattenverjager.

Ja, dat klopt. Mosquito is een merknaam. Hoogfrequent geluid = hoogfrequent geluid. Als je dat nu een treiterkast noemt of je noemt het piepkastje. De geluiden hebben als overeenkomst dat het hoogfrequente geluiden zijn. Doordat ik overal in de media mosquito noemde heeft de Rhine Group maar een apart item toegevoegd: http://www.rhinegroup.nl/mosquito/p/93/Kattenverjagers-

Ze waren bang voor verwarring kennelijk. Daarin liegen zij dat de frequentie anders is. Omdat de kattenverjager ook op dezelfde frequenties kan zitten afhankelijk van merk en type.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 dec 2013 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

kuklos
Berichten: 9804
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door kuklos »

gezondheid schreef:
kuklos schreef:@gezondheid, nogmaals, het gaat hier over de mosquito. NIET over de kattenverjager.

Ja, dat klopt.
Hou dan op over de kattenverjager.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Gezondheid,

1. Wat zijn klachten door de Mosquito ?
2. Heb je daar blijvende klachten aan overgehouden ?
3. Wie heeft die (over)last verspreid waar jij last van had ?
4. Heeft die persoon/instantie gezorgd dat de last minder werd ?
5. Wat wil je bereiken met dit topic ?
6. Hoeveel mensen hebben daar last van in Nederland ?
7. Wanneer plaats je de uitspraak, is die er wel ?
8. Liggen die problemen die je ondervind van de Mosquito niet aan je eigen gehoor ?
9. Wie heeft het bij jou vastgesteld dat dit door de Mosquito veroorzaakt is ?


Zou heel fijn zijn als je deze vragen punt voor punt zou beantwoorden.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

1. Wat zijn klachten door de Mosquito ?

Het geluid blijft plakken in je gehoor. En uiteindelijk is het geluid blijvend. Tinnitus is een ernstige ziekte

2. Heb je daar blijvende klachten aan overgehouden ? Ja, maar gelukkig ben ik daarvan genezen. In Duitsland heb je prednisolon therapie.

3. Wie heeft die (over)last verspreid waar jij last van had ?

Diegene die zo'n piepkastje geplaatst heeft.

4. Heeft die persoon/instantie gezorgd dat de last minder werd ?

Ja.

5. Wat wil je bereiken met dit topic ?

Hier aandacht voor te vragen om te zien of er meer mensen hiervan last hebben. Ik, een journalist en dus ook studente. Vervolgens getest op een groep jongeren. Daaruit bleek dus ook dat het geluid doorgaat terwijl het apparaat al uit staat. Dat is opmerkelijk. In een oproep in de landelijke krant kwamen er reacties op binnen. Die kampen met dezelfde klachten. Maar mijn idee is dat jongeren de klachten niet melden die ze ondervinden. Uiteindelijk een verbod op Mosquito's zoals in België dat het geval is. Dat land heeft dat natuurlijk ook niet zomaar besloten dunkt me. Bedrijfsmatig is 90 decibel boven de normen. Ik vind dat het anders aangepakt moet worden. Als je tot overlast bent moet die persoon aangesproken worden. Politie er opzetten en anders gesprek met ouders en kind/jongere.

6. Hoeveel mensen hebben daar last van in Nederland ?

Dat zou je moeten onderzoeken.

7. Wanneer plaats je de uitspraak, is die er wel ?

Is al lang geplaatst. Maar verwijderd omdat dit om een kattenverjager ging en dat is niet het onderwerp in deze topic toch?

8. Liggen die problemen die je ondervind van de Mosquito niet aan je eigen gehoor ?

ronaldveldhuizen.com/veroorzaken-piepende-kattenverjagers-gehoorklachten-blogpost/

9. Wie heeft het bij jou vastgesteld dat dit door de Mosquito veroorzaakt is ?

Dit heb ik reeds al eerder vermeld, dat kun je dus niet bewijzen. Maar als je dit kranten artikel leest zie je dat er jongeren oorsuizingen constateerden. http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/mo ... elgie.aspx

Dan zou ik ook internationaal moeten gaan zoeken maar ben het Engels niet goed machtig.

kuklos
Berichten: 9804
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door kuklos »

Even wat dingen vaststellen:
gezondheid schreef: 5. Wat wil je bereiken met dit topic ?

Hier aandacht voor te vragen om te zien of er meer mensen hiervan last hebben. Ik, een journalist en dus ook studente. Vervolgens getest op een groep jongeren. Daaruit bleek dus ook dat het geluid doorgaat terwijl het apparaat al uit staat. Dat is opmerkelijk. In een oproep in de landelijke krant kwamen er reacties op binnen. Die kampen met dezelfde klachten. Maar mijn idee is dat jongeren de klachten niet melden die ze ondervinden. Uiteindelijk een verbod op Mosquito's zoals in België dat het geval is. Dat land heeft dat natuurlijk ook niet zomaar besloten dunkt me. Bedrijfsmatig is 90 decibel boven de normen. Ik vind dat het anders aangepakt moet worden. Als je tot overlast bent moet die persoon aangesproken worden. Politie er opzetten en anders gesprek met ouders en kind/jongere.

6. Hoeveel mensen hebben daar last van in Nederland ?

Dat zou je moeten onderzoeken.

7. Wanneer plaats je de uitspraak, is die er wel ?

Is al lang geplaatst. Maar verwijderd omdat dit om een kattenverjager ging en dat is niet het onderwerp in deze topic toch?
Conclusies:
Er is GEEN gerechtelijke uitspraak over de mosquito! Nogmaals, er is GEEN gerechtelijke uitspraak over de mosquito.

Jij hebt geen enkel idee hoeveel klachten er zijn.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef:1. Wat zijn klachten door de Mosquito ?

Het geluid blijft plakken in je gehoor. En uiteindelijk is het geluid blijvend. Tinnitus is een ernstige ziekte
Je schrijft hier dat het geluid blijvend is en bij punt 2 schrijf je dat je ervan genezen bent.
Tinnitus is vreselijk, helemaal mee eens MAAR het er is geen enkel bewijs dat je Tinnitus hebt gekregen door het apparaat.


2. Heb je daar blijvende klachten aan overgehouden ? Ja, maar gelukkig ben ik daarvan genezen. In Duitsland heb je prednisolon therapie.

Je hebt je laten genezen in Duitsland ?
Heb je daar informatie over die therapie ?


3. Wie heeft die (over)last verspreid waar jij last van had ?

?

4. Heeft die persoon/instantie gezorgd dat de last minder werd ?

Ja.

5. Wat wil je bereiken met dit topic ?

Hier aandacht voor te vragen om te zien of er meer mensen hiervan last hebben. Ik, een journalist en dus ook studente. Vervolgens getest op een groep jongeren. Daaruit bleek dus ook dat het geluid doorgaat terwijl het apparaat al uit staat. Dat is opmerkelijk.
Dat moet je nu dus wel duidelijk zijn dat je er hier geen aandacht voor krijgt ook niet op het forum of op facebook.
Jij, journalist en studente doen dit samen ?



6. Hoeveel mensen hebben daar last van in Nederland ?

Dat zou je moeten onderzoeken.
Dat zou jij moeten weten als je zoveel doet.


7. Wanneer plaats je de uitspraak, is die er wel ?

Is al lang geplaatst. Maar verwijderd omdat dit om een kattenverjager ging en dat is niet het onderwerp in deze topic toch?

Er is dus helemaal GEEN uitspraak over de mosquito !

8. Liggen die problemen die je ondervind van de Mosquito niet aan je eigen gehoor ?

ronaldveldhuizen.com/veroorzaken-piepende-kattenverjagers-gehoorklachten-blogpost/

9. Wie heeft het bij jou vastgesteld dat dit door de Mosquito veroorzaakt is ?

Dit heb ik reeds al eerder vermeld, dat kun je dus niet bewijzen. Maar als je dit kranten artikel leest zie je dat er jongeren oorsuizingen constateerden. http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/mo ... elgie.aspx


Niemand dus omdat het niet aantoonbaar is.

Dan zou ik ook internationaal moeten gaan zoeken maar ben het Engels niet goed machtig.

Neem aan dat journalist en studente toch wel de Engelse taal goed machtig zijn.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Feit is dus :

Mosquito is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Dit tegendeel is tot op heden niet bewezen dus.....vul zelf maar in.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

kuklos schreef:Conclusies:
Er is GEEN gerechtelijke uitspraak over de mosquito! Nogmaals, er is GEEN gerechtelijke uitspraak over de mosquito.

Jij hebt geen enkel idee hoeveel klachten er zijn.
Dat is nu een feit geworden ja er is GEEN gerechtelijke uitspraak, feit was er al maar
gaf TS continue niet toe.

Dit topic is dus ook totaal overbodig want openingspost is pure spam en een hetze tegen de
mosquito terwijl er geen enkel bewijs is.

Mosquito zou TS dan moeten aanklagen wegens laster want TS kan geen enkel bewijs tonen
dat zijn klachten zijn gekomen door de Mosquito.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Chocomelk schreef:Feit is dus :

Mosquito is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Dit tegendeel is tot op heden niet bewezen dus.....vul zelf maar in.
Onjuist. Je kunt ook niet bewijzen dat het apparaat onschuldig is. Dus je kunt het ook andersom benaderen.

En de Hoge Gezondheidsraad heeft ZELF vastgesteld dat er sprake is van TIJDELIJKE OORSUIZEN

Hoogfrequent geluid veroorzaakt twee soorten belangrijke effecten: enerzijds objectieve specifieke effecten zoals gehoorverlies en anderzijds aspecifieke klachten. Deze laatste, tijdelijke hinder, omvat hoofdpijn, oorsuizen, vermoeidheid, duizeligheid en misselijkheid, die optreden na een blootstelling van enkele minuten. In tegenstelling tot deze acute effecten is gehoorverlies een cumulatief effect.

Dus onschuldig? Ook de SP spreekt van "subjectieve" klachten als hoofdpijn. Welk bewijs wil je dan hebben? Dat mensen die daarin verblijven klagen over hoofdpijn maar dat verband kan dan niet gelegd worden. Maar telkens als ze in die omgeving zijn weer hoofdpijn krijgen. Dan kun je het alsnog niet bewijzen.

De SP meldt:

Ook de werking van de Mosquito is eigenlijk te gek voor woorden: een intens hoge pieptoon die dikwijls voor hoofdpijn zorgt en waarvan het onduidelijk is of er gezondheidsrisico’s aan langdurige blootstelling zijn verbonden. Eén van de vele klachten die via de website binnenkwam luidde: “Ik moet dagelijks langs dat ding en hij staat heel erg vaak aan. Ik heb er echt last van, want alleen er langs lopen is voor mij al een uur hoofdpijn...

Ja je hebt gelijk er staan geen aantallen bij.

Dus SP maar gaan aanklagen vanwege smaad & laster?

kuklos
Berichten: 9804
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door kuklos »

gezondheid schreef:Maar het is ook een omstreden apparaat.
Volgens jou wel. Maar dat is een mening en geen feit. De feiten zijn dat het apparaat niet verboden is en er ook geen gerechtelijke uitspraak over is.
gezondheid schreef:Onjuist. Je kunt ook niet bewijzen dat het apparaat onschuldig is. Dus je kunt het ook andersom benaderen.
Zo lust ik er nog wel een. Onze rechtsstaat gaat uit van onschuldig totdat de schuld bewezen is. Dat geldt voor mensen, maar kunnen we ook op apparaten toepassen.
gezondheid schreef:En de Hoge Gezondheidsraad heeft ZELF vastgesteld dat er sprake is van TIJDELIJKE OORSUIZEN
België. In Nederland is het ding gewoon toegestaan.
gezondheid schreef:Dus SP maar gaan aanklagen vanwege smaad & laster?
Altijd mooi die conclusies die jij trekt.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Dus de stelling wordt: Mensen krijgen klachten als hoofdpijn maar omdat het niet bewezen kan worden is het product veilig zolang het tegendeel niet bewezen is. Je kunt nu eenmaal niet alles weten.

Waarom vinden we wel dat we een 90 decibel pieptoon mogen uitzenden op 18KHz maar niet 90 decibel Mozart mogen afspelen? Dit om het feit staande dat de 90 decibel hoge toon door gemiddeld 25+ niet kunnen waarnemen?

Dan nogmaals herhaling van verzetten:

Ten tweede zijn de effecten van de Mosquito op de gezondheid nog niet helemaal onderzocht. Het blijkt dat er geen schade voor de gezondheid optreedt indien men niet langer dan een uur op tenminste 4 meter van Mosquito verblijft. Maar de onderzoeken hebben geen inzichten verschaft over de schadelijke gevolgen voor mensen die vaker per dag langs de Mosquito lopen. Wel is aangetoond dat de gezondheidsschade voor zwangere vrouwen en kleine kinderen (waarvan er veel in in Barendrecht wonen) aanwezig is. De ervaring uit Rotterdam laat zien dat, hoewel het de bedoeling is dat de Mosquito voor mensen tot ongeveer 26 jaar hoorbaar is, ook veel mensen tot ver in de veertig en kleine kinderen de Mosquito kunnen horen.

D'66 beweert hier dat het wel weer bewezen is. http://www.d66barendrecht.nl/nieuws?id=2

Gesloten