LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef: Chocomel: Je hebt gelijk dat ik dit geluid in de weg kan gaan. Maar hier in de stad is een mooie parkje (dat gebied met strand wordt mij dus ontnomen) en daar staat dat ding te blèren. Mijn vraag aan jouw is dan ook:

Waarom staan we wel toe een pieptoon die niet iedereen kan horen van 90 decibel (dat geluidsnormen overschrijdt) en 90 decibel muziek afspelen niet? Dat vind ik raar.
Dan ga je niet naar een park net zoals hele vele andere mensen die dingen uit
de weg moeten gaan vanwege allergieën !

Dat jij het verder raar vind dat kan, mag ook, maar het is duidelijk dat je hier er niets
mee bereikt je klachten neer te leggen.
Zelfs een advocaat heeft hier in niets tegen bereikt.

Tientallen mensen op die bijna 17 miljoen mensen hebben er last van, je kan en mag niet
verwachten dat het aangepast gaat worden voor jou !!!!
Begrijp dat toch ééns :!:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef:Dat is geen feit vind ik. Zoals in de Belgische Gezondheidsraad doet staan dat mensen last krijgen van tijdelijke oorsuizen (tinnitus). Maar dan is jullie argument: Dat is in België onderzocht dus dat geldt hier niet. Dat vind ik nu een argument dat werkelijk nergens opslaat. Volgens de Rhine Group zijn er wel klachten die zij hebben gekregen. Dit zou te wijten zijn dat de Mosquito verkeerd geplaatst is of afgesteld!
België heeft niets met Nederland van doen !

Dus het is nog steeds een feit dat het ene niets met het andere van doen heeft !

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Slaat nergens op Chocomel! Als een onderzoek nu gedaan is op Ameland of in Borkum dat maakt NIETS uit.

Je geeft tevens geen antwoord op mijn vraag: Waarom wél 90 decibel pieptoon en gééń 90 decibel muziek afspelen of spraak.
Laatst gewijzigd door gezondheid op 25 dec 2013 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef:Slaat nergens op Chocomel! Als een onderzoek nu gedaan is op Ameland of in Borkum dat maakt NIETS uit.
Nogmaals we leven in Nederland en niet in België.
In België zijn andere regels dan hier, hier is het NIET wetenschappelijk bewezen dus
betrek dat er niet telkens bij !

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

In Binnenlands bestuur:

'Er zit een hiaat in de wet- en regelgeving', stelt de Krimpense veiligheidscoördinator Wilco M., zelf ook jurist. 'Het Burgerlijk Wetboek zegt iets over hinder tussen naburige erven, en je hebt de APV. Maar er is geen specifieke geluidregeling voor een hoogfrequent geluid als dit, nauwelijks te meten en gericht op een hele beperkte doelgroep.' M. k zegt dat hij 'niet staat te trappelen' als een particulier de Mosquito zelf wil installeren.

Dus je mag doen en laten met hoogfrequent geluid, doe wat je wilt. Dus 140dB of nog hogere waarden, maakt niet uit! Wellicht dat er nog een Super Mosquito kunt ontwikkelen. Ik had zelf test gedaan met een bereik van 120 meter.

Overigens heb je wel weer geluidsnormeringen voor bedrijven! Daarin is 90 decibel te hoog zo ik begrepen heb.

De geluidsgrenzen voor particulieren woningen, gemeten aan de gevel, zijn als volgt:
gemiddeld piekbelasting
overdag (07.00 - 18.00) 50 dB(A) 70 dB(A)
's avonds (18.00 - 23.00) 45 dB(A) 65 dB(A)
's nachts (23.00 - 07.00) 40 dB(A) 60 dB(A)

Je beweert dat mensen er géén last van hebben maar op een paar na? Dan kun je net zo goed het apparaat het zwijgen opleggen als er toch zo weinig mensen last van ondervinden Chocomel!

witte angora
Berichten: 30911
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door witte angora »

gezondheid schreef:Dat klopt alleen wanneer je er snel bij bent doorgaans binnen 3 maanden dan kan de therapie in Duitsland je helpen.
En jij was er na 6 maanden? Dan had je dus geen geneesbare tinnitus.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Onjuist:

http://www.tinnitus.nl/over-tinnitus.html

Een andere vorm van tinnitus, de 'disco-tinnitus' is bij veel mensen bekend. Deze vorm van tinnitus ontstaat als het oor een tijd is blootgesteld aan veel lawaai. Dit heeft tot gevolg dat een ruis of fluittoon te horen is na het lawaai, vooral in een rustige omgeving. Na een dergelijke sterke stimulatie komt het gehoorsysteem moeilijk tot rust. Deze geluiden verdwijnen meestal na rust. Wie zich blijvend aan te veel lawaai blootstelt, loopt het risico dat de tinnitusklachten niet verdwijnen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Radar »

Na 250 berichten sluiten we dit topic. Topic begint een welles/nietes verhaal te worden en draait uit op geruzie.

Gesloten