Garantie tot aan de deur bij Witgoeddiscounter
Geplaatst: 09 dec 2013 15:40
2 jaar en nog geen 3 maanden geleden mijn LG wasmachine (LG F1480 FDS, 651 euro) aangeschaft via Interperformance BV (opererend onder de naam witgoeddiscounter).
Sinds ongeveer anderhalve week krijg ik foutmeldingen over deur die niet goed zou sluiten en waterlekkage waardoor wasmachine weigert te werken.
Heb dit gemeld bij witgoeddiscounter en die raadden mij aan om zelf LG te bellen, omdat dat sneller zou gaan dan wanneer ik het via hun zou doen.
Dat heb ik gedaan en in eerste instantie sprak ik een medewerker die mij vertelde dat omdat defect buiten de garantieperiode van 2 jaar viel ik nergens recht op had.
Informeren bij consuwijzer gaf andere info:
http://www.consuwijzer.nl/elektronica/o ... gdelijk-is
Gezien de leeftijd van wasmachine was het redelijk om ondeugdelijk product te claimen en in dat geval zou ik recht hebben op kostenloze vergoeding.Opnieuw LG opgebeld en die kwamen met nieuw voorstel: onderdelen gratis (maar wel voorrij+reparatie kosten), wat op minimaal 127 euro neer zou komen. Voor verhalen kosten verwezen ze me naar witgoeddiscounter.
Witgoeddiscounter vond die 127 euro (zelfs gezien leeftijd wasmachine) redelijk en zagen geen reden om iets beters aan te bieden of contact op te nemen met LG, want LG wist heus wel wat ze deden. De informatie van consuwijzer was onjuist en de consumentenbond zou ander standpunt hebben.
Dus op zoek gegaan naar standpunt de consumentenbond:
http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... ietermijn/
En dat lijkt me als leek toch aardig overeen te komen met wat Consuwijzer zei.
Dus nog een keer witgoeddiscounter opgebeld en aangegeven:
- dat ik zover ik kon zien in mijn recht stond
- dat ik de 127 euro onredelijk vond
- dat ik actie van hun kant verwachtte
Degene die ik sprak Stefan (hij noemde geen achternaam) wist me te vertellen dat kosteloze vergoeding onzin en voor hem was de zaak afgehandeld met het voorstel van LG.
Kreeg nog wat kleurrijke metaforen die aan moesten tonen dat zijn standpunt correct was, maar inhoudelijk werd er niet ingegaan op de informatie die ik verzameld had via Consuwijzer en Consumentenbond. Ik moest maar een aangetekende brief sturen en naar geschillen commissie stappen, Maar bogend op zijn jarenlange ervaring kon hij me vertellen dat dit geen zin had, dat ik verkeerd voorgelicht was en dat mensen van Consuwijzer en Consumentenbond kleine lettertjes over het hoofd zagen (geen idee waarop hij doelde).
Wat mij irriteert aan deze situatie is de enorm passieve rol die Witgoeddiscounter aanneemt.
Ik kan zelf het beste bellen....als LG het zegt zal het wel goed zijn....kritiek? Spijtig, stap maar naar geschillencommissie.
Ze hebben tot nu toe geen enkele actie ondernomen, leggen informatie van Consuwijzer en Consumentenbond naast zich neer als het hun uitkomt zonder daar inhoudelijk op in te gaan.
Uiteraard gaat vandaag gewoon de brief op de bus waarin ik claim dat mijn product ondeugdelijk is en van Witgoeddiscounter verwacht dat ze het kostenloos oplossen. Benieuwd wat voor afpoeier antwoord (indien antwoord) ik daarop krijg.
Wat moet ik hier van denken?
Is dit een manier van geen service verlenen en verstrekken van uit duim gezogen informatie waar witgoeddiscounter mee weg kan komen?
Sinds ongeveer anderhalve week krijg ik foutmeldingen over deur die niet goed zou sluiten en waterlekkage waardoor wasmachine weigert te werken.
Heb dit gemeld bij witgoeddiscounter en die raadden mij aan om zelf LG te bellen, omdat dat sneller zou gaan dan wanneer ik het via hun zou doen.
Dat heb ik gedaan en in eerste instantie sprak ik een medewerker die mij vertelde dat omdat defect buiten de garantieperiode van 2 jaar viel ik nergens recht op had.
Informeren bij consuwijzer gaf andere info:
http://www.consuwijzer.nl/elektronica/o ... gdelijk-is
Gezien de leeftijd van wasmachine was het redelijk om ondeugdelijk product te claimen en in dat geval zou ik recht hebben op kostenloze vergoeding.Opnieuw LG opgebeld en die kwamen met nieuw voorstel: onderdelen gratis (maar wel voorrij+reparatie kosten), wat op minimaal 127 euro neer zou komen. Voor verhalen kosten verwezen ze me naar witgoeddiscounter.
Witgoeddiscounter vond die 127 euro (zelfs gezien leeftijd wasmachine) redelijk en zagen geen reden om iets beters aan te bieden of contact op te nemen met LG, want LG wist heus wel wat ze deden. De informatie van consuwijzer was onjuist en de consumentenbond zou ander standpunt hebben.
Dus op zoek gegaan naar standpunt de consumentenbond:
http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... ietermijn/
En dat lijkt me als leek toch aardig overeen te komen met wat Consuwijzer zei.
Dus nog een keer witgoeddiscounter opgebeld en aangegeven:
- dat ik zover ik kon zien in mijn recht stond
- dat ik de 127 euro onredelijk vond
- dat ik actie van hun kant verwachtte
Degene die ik sprak Stefan (hij noemde geen achternaam) wist me te vertellen dat kosteloze vergoeding onzin en voor hem was de zaak afgehandeld met het voorstel van LG.
Kreeg nog wat kleurrijke metaforen die aan moesten tonen dat zijn standpunt correct was, maar inhoudelijk werd er niet ingegaan op de informatie die ik verzameld had via Consuwijzer en Consumentenbond. Ik moest maar een aangetekende brief sturen en naar geschillen commissie stappen, Maar bogend op zijn jarenlange ervaring kon hij me vertellen dat dit geen zin had, dat ik verkeerd voorgelicht was en dat mensen van Consuwijzer en Consumentenbond kleine lettertjes over het hoofd zagen (geen idee waarop hij doelde).
Wat mij irriteert aan deze situatie is de enorm passieve rol die Witgoeddiscounter aanneemt.
Ik kan zelf het beste bellen....als LG het zegt zal het wel goed zijn....kritiek? Spijtig, stap maar naar geschillencommissie.
Ze hebben tot nu toe geen enkele actie ondernomen, leggen informatie van Consuwijzer en Consumentenbond naast zich neer als het hun uitkomt zonder daar inhoudelijk op in te gaan.
Uiteraard gaat vandaag gewoon de brief op de bus waarin ik claim dat mijn product ondeugdelijk is en van Witgoeddiscounter verwacht dat ze het kostenloos oplossen. Benieuwd wat voor afpoeier antwoord (indien antwoord) ik daarop krijg.
Wat moet ik hier van denken?
Is dit een manier van geen service verlenen en verstrekken van uit duim gezogen informatie waar witgoeddiscounter mee weg kan komen?