LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleidende reclame / prijsindicatie dakkapellen gigant
-
Misleidende reclame / prijsindicatie dakkapellen gigant
Hoi Allen,
Graag jullie advies bij mijn kwestie!!!
Ik vraag vrijblijvend wat offertes op voor 2x dakkapellen met kozijn van 5.5 m breed bij 1.5 hoog, overstek van 15 cm rondom, 4x draaikiep en 2x vast raam (per dakkapel) en vul bij de hellingshoek van het dak ongeveer 45 graden in. Vervolgens laat ik 2-3 aanbieders langskomen, waarbij de technische voorkeur van mij en mijn vrouw naar eentje uitgaan, waarbij ze nu naast hun standaard 10% korting op 2x dakkapellen in een bestelling volgens de originele offerte, tijdelijk een speciale 0% BTW kortingsactie hebben.
De verkoper heeft er zin in, hij meet 36.2 graden en laat zijn prijzen na 0% BTW korting zien, hij probeert zonder al te veel succes wat additionele opties te verkopen, maar zelfs de goedkoopste versie is hoger dan de originele offerte (na 10% korting is het verschil 1000 Euro per dakkapel) en ik moet snel beslissen, want anders geldt (ook) de 0% BTW korting niet meer!!!
Ondertussen klaagt de verkoper dat hij helemaal niet van die open offertes houdt, dat hij kortingen niet kan stapelen en dat de hellingshoek heel bepalend is voor de prijs...
- Ik ben gevoelig voor het argument geen stapel korting, maar geloof niet dat de prijs zo afhankelijk is van de hellingshoek (andere kosten zijn in mijn ogen groter dan hoe groot het dak exact is) en ik wil naast de 0% BTW korting gewoon uit principe ook iets van een doorberekening van de niet te ontkennen efficiëntie winst ten gevolgen van 2x dakkapellen in een bestelling zien (minder voorrij kosten, etc.).
Om het in mijn gestelde budget te kunnen laten passen (en voor hen op dat moment nog verborgen redenen) vraag ik of ze de offerte willen aanpassen naar een dakkapel met kozijn van 4.5 m x 1.5 m danwel 4.5 m x 1.3 m.
- Ik krijg initieel geen reactie, maar dan word ik gebeld door een andere verkoper (die later van het moeder bedrijf blijkt te zijn, wellicht om meer korting te kunnen geven) en ook hij klaagt over stapel korting, etc. Maar hij zal de offertes spoedig maken.
- Ik krijg de getalletjes op de laatste dag dat de (voor mij verlengde) 0% BTW actie geldt en daar blijkt dat het prijs verschil tussen 1.5 en 1.3 m heel klein is (< 150 Euro), waarbij de grote hellingshoek afhankelijkheid in mijn ogen dus wordt ontkracht (want kleiner dak heeft niet geleid tot significant lagere prijs). En het bevestigt direct ook dat de prijs met 0% BTW actie, hoger is dan daarvoor, zelfs zonder de 10% korting voor 2x dakkapellen in een bestelling.
- Ik geef hen een bestelling, met de door mij berekende prijs op basis van de originele offerte (inclusief zowel 10% korting als 0% BTW korting) als tegenbod. Dat wordt geweigerd en ik bied aan om van 10% naar 5% te gaan, morgen meer...
Om de verkoper te overtuigen van mijn gelijk, heb ik ook nog een keer 20 cm van de hoogte afgehaald, want bij 1.1 m in combinatie met 36.2 graden wordt de diepte het dakkapel (en daarmee het hele dak) net zo groot als bij 1.5 m in combinatie met 45 graden (naast kleiner kozijn is alleen de zijkant bij 36.2 graden ook wat kleiner). Zijn nieuwe prijs na 0% BTW korting (-2x 150 Euro) blijft dan echter nog steeds veel hoger dan die origineel is aangeboden (1000 Euro lager, terwijl dat wel gewoon was op basis van 1.5 m hoog kozijn).
Hoe kan ik hen het beste houden aan de originele offerte (maar dan natuurlijk wel met de juiste hellingshoek)?
Oh, ik heb (nog) wel vertrouwen in de kwaliteit die ze leveren, maar wil het voor de prijs hebben waar ik recht op heb. Daar staat tegen over dat ik best flexibel ben met betrekking tot datum van leveren (ik moet voor een kant ook nog een vergunning aanvragen, maar dat is voor hen een standaard voorwaarde)
Groetjes,
Joep
Graag jullie advies bij mijn kwestie!!!
Ik vraag vrijblijvend wat offertes op voor 2x dakkapellen met kozijn van 5.5 m breed bij 1.5 hoog, overstek van 15 cm rondom, 4x draaikiep en 2x vast raam (per dakkapel) en vul bij de hellingshoek van het dak ongeveer 45 graden in. Vervolgens laat ik 2-3 aanbieders langskomen, waarbij de technische voorkeur van mij en mijn vrouw naar eentje uitgaan, waarbij ze nu naast hun standaard 10% korting op 2x dakkapellen in een bestelling volgens de originele offerte, tijdelijk een speciale 0% BTW kortingsactie hebben.
De verkoper heeft er zin in, hij meet 36.2 graden en laat zijn prijzen na 0% BTW korting zien, hij probeert zonder al te veel succes wat additionele opties te verkopen, maar zelfs de goedkoopste versie is hoger dan de originele offerte (na 10% korting is het verschil 1000 Euro per dakkapel) en ik moet snel beslissen, want anders geldt (ook) de 0% BTW korting niet meer!!!
Ondertussen klaagt de verkoper dat hij helemaal niet van die open offertes houdt, dat hij kortingen niet kan stapelen en dat de hellingshoek heel bepalend is voor de prijs...
- Ik ben gevoelig voor het argument geen stapel korting, maar geloof niet dat de prijs zo afhankelijk is van de hellingshoek (andere kosten zijn in mijn ogen groter dan hoe groot het dak exact is) en ik wil naast de 0% BTW korting gewoon uit principe ook iets van een doorberekening van de niet te ontkennen efficiëntie winst ten gevolgen van 2x dakkapellen in een bestelling zien (minder voorrij kosten, etc.).
Om het in mijn gestelde budget te kunnen laten passen (en voor hen op dat moment nog verborgen redenen) vraag ik of ze de offerte willen aanpassen naar een dakkapel met kozijn van 4.5 m x 1.5 m danwel 4.5 m x 1.3 m.
- Ik krijg initieel geen reactie, maar dan word ik gebeld door een andere verkoper (die later van het moeder bedrijf blijkt te zijn, wellicht om meer korting te kunnen geven) en ook hij klaagt over stapel korting, etc. Maar hij zal de offertes spoedig maken.
- Ik krijg de getalletjes op de laatste dag dat de (voor mij verlengde) 0% BTW actie geldt en daar blijkt dat het prijs verschil tussen 1.5 en 1.3 m heel klein is (< 150 Euro), waarbij de grote hellingshoek afhankelijkheid in mijn ogen dus wordt ontkracht (want kleiner dak heeft niet geleid tot significant lagere prijs). En het bevestigt direct ook dat de prijs met 0% BTW actie, hoger is dan daarvoor, zelfs zonder de 10% korting voor 2x dakkapellen in een bestelling.
- Ik geef hen een bestelling, met de door mij berekende prijs op basis van de originele offerte (inclusief zowel 10% korting als 0% BTW korting) als tegenbod. Dat wordt geweigerd en ik bied aan om van 10% naar 5% te gaan, morgen meer...
Om de verkoper te overtuigen van mijn gelijk, heb ik ook nog een keer 20 cm van de hoogte afgehaald, want bij 1.1 m in combinatie met 36.2 graden wordt de diepte het dakkapel (en daarmee het hele dak) net zo groot als bij 1.5 m in combinatie met 45 graden (naast kleiner kozijn is alleen de zijkant bij 36.2 graden ook wat kleiner). Zijn nieuwe prijs na 0% BTW korting (-2x 150 Euro) blijft dan echter nog steeds veel hoger dan die origineel is aangeboden (1000 Euro lager, terwijl dat wel gewoon was op basis van 1.5 m hoog kozijn).
Hoe kan ik hen het beste houden aan de originele offerte (maar dan natuurlijk wel met de juiste hellingshoek)?
Oh, ik heb (nog) wel vertrouwen in de kwaliteit die ze leveren, maar wil het voor de prijs hebben waar ik recht op heb. Daar staat tegen over dat ik best flexibel ben met betrekking tot datum van leveren (ik moet voor een kant ook nog een vergunning aanvragen, maar dat is voor hen een standaard voorwaarde)
Groetjes,
Joep
Re: Misleidende reclame / prijsindicatie dakkapellen gigant
Wat een lang verhaal, alsof uw dak ons iets zegt.
-
Hoi Miepje,
Ik wil het ook wel iets korter uitleggen (plaatje lukt effe niet).
Waarom zijn 2x dakkapellen van 1.1 m hoog x 5.5 m breed x 1.5 m diep na 0% BTW korting en getoonde interesse per stuk 1000 Euro duurder dan 2x dakkapellen van 1.5 m hoog x 5.5 m x 1.5 m diep?
- Verder geheel identiek, alleen andere hellingshoek en dus kleiner kozijn en kleiner zijkant, maar toch duurder...
Dat noem ik misleidend!!!
Groetjes,
Joep
Waarom zijn 2x dakkapellen van 1.1 m hoog x 5.5 m breed x 1.5 m diep na 0% BTW korting en getoonde interesse per stuk 1000 Euro duurder dan 2x dakkapellen van 1.5 m hoog x 5.5 m x 1.5 m diep?
- Verder geheel identiek, alleen andere hellingshoek en dus kleiner kozijn en kleiner zijkant, maar toch duurder...
Groetjes,
Joep
-
Blijkbaar hebben ze na hun 0% BTW prijsverhoging-actie voorlopig voldoende bestellingen binnen om de winter door te komen.
Tot slot nog wat formele opmerkingen:
- Omdat ik er netjes uit wil komen, noem ik de naam van het bedrijf (nog) niet.
- Op de originele offerte staat prijs indicatie (maar verder wordt het door hen in het zelfde document ook gewoon offerte genoemd)
- Op de originele offerte staat natuurlijk ook iets van "ondervoorbehoud van typefouten", maar daar kunnen zij zich in mijn ogen niet meer op beroepen (omdat ze de originele bedragen structureel proberen te negeren / wegwuiven - maar niet als incorrect bestempelen)
Met andere woorden, ik wil hen houden aan hun leverplicht, maar dan natuurlijk wel een dakkapel met de juiste hellingshoek (die zij gemeten hebben, dus 36.2 ipv 45 graden) en tegen de in mijn ogen juiste prijs...
Maar ik ga eerst eens kijken hoe ze op het Jip en Janneke tekeningetje gaan reageren (ik probeer het hier ook te plaatsen, zonder de exacte bedragen te noemen).
- Dan indien nodig een formele klacht indienen
- En daarnaast sta ik natuurlijk open voor jullie input
Joep
Tot slot nog wat formele opmerkingen:
- Omdat ik er netjes uit wil komen, noem ik de naam van het bedrijf (nog) niet.
- Op de originele offerte staat prijs indicatie (maar verder wordt het door hen in het zelfde document ook gewoon offerte genoemd)
- Op de originele offerte staat natuurlijk ook iets van "ondervoorbehoud van typefouten", maar daar kunnen zij zich in mijn ogen niet meer op beroepen (omdat ze de originele bedragen structureel proberen te negeren / wegwuiven - maar niet als incorrect bestempelen)
Met andere woorden, ik wil hen houden aan hun leverplicht, maar dan natuurlijk wel een dakkapel met de juiste hellingshoek (die zij gemeten hebben, dus 36.2 ipv 45 graden) en tegen de in mijn ogen juiste prijs...
Maar ik ga eerst eens kijken hoe ze op het Jip en Janneke tekeningetje gaan reageren (ik probeer het hier ook te plaatsen, zonder de exacte bedragen te noemen).
- Dan indien nodig een formele klacht indienen
- En daarnaast sta ik natuurlijk open voor jullie input
Joep
-
Ik dacht dat dit forum er was om voor de rechten van de consument op te komen.
- Mag een bedrijf gewoon valse prijzen opgeven en vervolgens bij interesse icm een korting actie de prijzen effectief na korting 20% omhoog gooien?
- Gelukkig is de originele offerte naar mijn weten nog gewoon geldig, dus ik ga proberen mijn recht te halen.
Groetjes,
Joep
- Mag een bedrijf gewoon valse prijzen opgeven en vervolgens bij interesse icm een korting actie de prijzen effectief na korting 20% omhoog gooien?
- Gelukkig is de originele offerte naar mijn weten nog gewoon geldig, dus ik ga proberen mijn recht te halen.
Groetjes,
Joep
Laatst gewijzigd door Radar op 10 dec 2013 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Reactie op verwijderde tekst
Reden: Reden voor wijziging: Reactie op verwijderde tekst
-
Als het een vrijblijvende offerte betreft, betekent dat deze offerte vrijblijvend is voor de aanbieder ( en niet voor de klant).
Kijk eerst eens goed naar de voorwaarden van de offerte, welke voorafgaand aan het bezoek, is uitgebracht.
Kijk eerst eens goed naar de voorwaarden van de offerte, welke voorafgaand aan het bezoek, is uitgebracht.
Ja, dat is duidelijker, dankjewel. Waarom het zo is weet ik niet maar ik denk, persoonlijk, dat ik er van af zou zien en een ander bedrijf kiezen. Je hebt nu al ellende met ze, kan met het bouwen alleen maar erger worden.Joepie Joepie schreef:Hoi Miepje,
Groetjes,
Joep
Succes met het vinden van een betrouwbare firma!
@joep,
ik begrijp ook niet precies waarom die hellinghoek nu zo belangrijk is voor de prijs, maar wat ik wel weet is dat kozijnen/dakkapellen-bedrijven gigantisch veel marge hebben.
ik zou gewoon tegen die lui zeggen dat je best met ze in zee wil gaan, maar dat de prijs dan omlaag moet.
doen ze dat niet, dan zou ik lekker op zoek gaan naar een ander. zodra ze door hebben dat je helemaal niet vast zit aan hun, gaan ze best nog wel een stuk omlaag met de prijs.
als je een redelijke prijs in je hoofd hebt, moet je daar gewoon aan vasthouden.
ik begrijp ook niet precies waarom die hellinghoek nu zo belangrijk is voor de prijs, maar wat ik wel weet is dat kozijnen/dakkapellen-bedrijven gigantisch veel marge hebben.
ik zou gewoon tegen die lui zeggen dat je best met ze in zee wil gaan, maar dat de prijs dan omlaag moet.
doen ze dat niet, dan zou ik lekker op zoek gaan naar een ander. zodra ze door hebben dat je helemaal niet vast zit aan hun, gaan ze best nog wel een stuk omlaag met de prijs.
als je een redelijke prijs in je hoofd hebt, moet je daar gewoon aan vasthouden.
-
Hoi Kokka, Miepje en Leo,
Ik hoor jullie, maar de aangeboden prijs was best scherp en in mijn ogen de kwaliteit zeer goed.
- Dus ik ga nog kijken of we er netjes uitgaan komen.
Ze begonnen ook over als je twijfels hebt dan moet je het elders kopen.
- Waarop ik reageerde, als ik geen twijfels heb, dan hoef ik geen besluit te maken (want dat is dan al genomen) --> wie niet waagt, die niet wint!!!
Groetjes,
Joep
Ik hoor jullie, maar de aangeboden prijs was best scherp en in mijn ogen de kwaliteit zeer goed.
- Dus ik ga nog kijken of we er netjes uitgaan komen.
Ze begonnen ook over als je twijfels hebt dan moet je het elders kopen.
- Waarop ik reageerde, als ik geen twijfels heb, dan hoef ik geen besluit te maken (want dat is dan al genomen) --> wie niet waagt, die niet wint!!!
Groetjes,
Joep
-
Grappig, ik zie nu dat de man van het moederbedrijf op de internet pagina van dakkapel gigant ook al als adviseur staat vermeld, dus daar ga ik niet veel verder mee komen.
Ik heb het volgende berichtje bij het moederbedrijf achter gelaten:
Joep
Ik heb het volgende berichtje bij het moederbedrijf achter gelaten:
Groetjes,Ik heb op XXX een offerte van XXX gehad voor 2x dakkapellen en wou graag met de 0% BTW actie meedoen. Maar tot mijn spijt ben ik in mijn ogen door zowel XXX als XXX vooralsnog niet correct behandeld. Dit zou ik graag netjes met u willen oplossen.
Joep
-
Jawel, ze hebben een facebook pagina!!!
- Ik heb een net berichtje achter gelaten, to be continued
Joep
- Ik heb een net berichtje achter gelaten, to be continued
Joep
-
Een tip naar aanleiding vele ( imiddels verwijderde) topics over dergelijke dakkapellen bedrijven.
Zorg dat er niet meer is betaald dan dat er werk bij u is verricht.
Deze bedrijfjes hebben nog al snel de neiging failliet te gaan en een doorstart onder een andere naam te maken.
Als u dan alles vooraf betaald hebt bent u alles kwijt en dan is goedkoop toch nog duurkoop.
Zorg dat er niet meer is betaald dan dat er werk bij u is verricht.
Deze bedrijfjes hebben nog al snel de neiging failliet te gaan en een doorstart onder een andere naam te maken.
Als u dan alles vooraf betaald hebt bent u alles kwijt en dan is goedkoop toch nog duurkoop.
-
Hoi Leo,
Top advies, maar ze hebben een redelijke showroom, ik ken het moederbedrijf (vermeld op de offerte) en jawel, op de offerte staat zelfs het volgende: Wij vragen in de regel geen aanbetaling.
Hieronder even wat chronologische quotes.
- Nogmaals, als we er commercieel uit gaan komen, dan heb ik er vertrouwen in dat ze een goed product gaan leveren.
Groetjes,
Joep
Top advies, maar ze hebben een redelijke showroom, ik ken het moederbedrijf (vermeld op de offerte) en jawel, op de offerte staat zelfs het volgende: Wij vragen in de regel geen aanbetaling.
Hieronder even wat chronologische quotes.
- Nogmaals, als we er commercieel uit gaan komen, dan heb ik er vertrouwen in dat ze een goed product gaan leveren.
Groetjes,
Joep
Hartelijk dank voor uw offerte-aanvraag voor een YYY dakkapel. Op basis van de door u
opgegeven gegevens hebben wij uw aanvraag zorgvuldig bekeken en voor u de volgende passende
aanbieding gemaakt.
...
De prijzen zijn:
Inclusief 6% BTW op arbeid en 21% BTW op materialen;
Inclusief montage in één dag, kunststof kozijn
Indicatief en onder voorbehoud van definitieve inmeting.
Druk en typefouten voorbehouden.
...
Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben over deze offerte dan horen wij dat natuurlijk graag.
Binnen twee weken zullen wij contact met u opnemen om deze offerte persoonlijk toe te lichten.
U verwijst naar de offerte van 10 oktober 2013. Dit is echter een indicatie offerte geweest. In de indicatieofferte zijn wij uitgegaan van de door u opgegeven hellingshoek van 45 graden (aanvraag via dakkapeloffertes.nl). Echter bij technische inmeting blijkt dat de dakhelling 36,2 graden is. Dit is een aanzienlijk verschil in graden en heeft wel degelijk invloed op de prijs. Hoe lager de graden hoe hoger de prijs.
Het is goed om te horen dat je een lichte voorkeur hebt voor ons product. Echter kunnen en willen we niets meer aan de prijs veranderen.
Wij wensen U daarom succes met de zoekactie naar de ideale dakkapellen voor je.
De onderliggende toon is niet negatief bedoeld, maar wel bedoeld om aan te geven dat wij van mening zijn dat het beter is dat u elders een dakkapel gaat kopen. Dit omdat wij niets meer aan de prijs kunnen doen en omdat in het voortraject wij u waarschijnlijk een bepaald gevoel van twijfel en/of wantrouwen hebben opgeroepen welke wij niet kunnen keren . Bij twijfel niet inhalen is het spreekwoord.
Genoemde bedragen zijn netto bedragen, dus na aftrek van de 0% BTW korting.
Wij hanteren geen “korting over korting” .
Dat wil echter niet zeggen dat een klant nooit tegemoet gekomen kan worden.
Wat denk ik nu belangrijk is:
- Welke maatvoering is gewenst?
- Welke e.v.t. opties?
Als die keuze gemaakt is en er bestaat een voorkeur voor ons product moeten wij er samen uit kunnen komen.
Zoals reeds eerder vermeld kunnen wij niets meer aan de prijs veranderen.
...
Wij kunnen helaas niets meer voor uw betekenen.
Laatst gewijzigd door Joepie Joepie op 11 dec 2013 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik vraag me af of W wel het moederbedrijf is van de G. Het lijkt me eerder de fabrikant/leverancier te zijn. In dat geval kan de G nog steeds failliet gaan, zonder dat u iets kunt claimen bij W.
Commercieel is dit overigens wel gelopen.
Ze hebben al eerder aangegven dat u beter bij een ander bedrijf kunt kopen, dus als u desondanks toch weer terugkomt bij dit bedrijf, zal er nog maar weinig aan de prijs gedaan kunnen komen.
De eerste offerte is indicatief, en het bdrijf zegt terecht dat de dakhoek van grote invloed is op de prijs. Dit is ook logisch, omdat de diepte bij een gelijke hoogte/breedte gaat toenemen
Commercieel is dit overigens wel gelopen.
Ze hebben al eerder aangegven dat u beter bij een ander bedrijf kunt kopen, dus als u desondanks toch weer terugkomt bij dit bedrijf, zal er nog maar weinig aan de prijs gedaan kunnen komen.
De eerste offerte is indicatief, en het bdrijf zegt terecht dat de dakhoek van grote invloed is op de prijs. Dit is ook logisch, omdat de diepte bij een gelijke hoogte/breedte gaat toenemen
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 12 dec 2013 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hoi Leo,
Kun jij de door mij per ongeluk genoemde leverancier net als ik verwijderen?
Ik spreek ze maandag en hoop het netjes te kunnen oplossen.
- er hoeft niet veel van de prijs af en ik weet indirect (uit nieuwe offertes) wat meer diepte kost
Groetjes,
Joep
Ik spreek ze maandag en hoop het netjes te kunnen oplossen.
- er hoeft niet veel van de prijs af en ik weet indirect (uit nieuwe offertes) wat meer diepte kost
Groetjes,
Joep
Wat is dat nou? Amateuristische vorm van censuur? Denk je dat je de verlangde korting niet krijgt omdat hun naam hier zou zijn vermeld? Ik had allang een andere leverancier gezocht. Je maakt het jezelf moeilijk, en dat ligt niet aan het feit dat Leo de naam windak een paar keer noemt.Joepie Joepie schreef:Hoi Leo,
Ik zou niets kopen bij een bedrijf dat zulk slecht Nederlands schrijft. Ik vind dat een aanwijzing voor de kwaliteit van een bedrijf.
Meen je dat nou 'zulk slecht Nederlands'? Oké, er zijn wat verbeterpunten; ik zou bijv.geen U en je door elkaar ( in 1 zin) gebruiken en zo is er nog wel wat te vinden.Miepje1 schreef:Ik zou niets kopen bij een bedrijf dat zulk slecht Nederlands schrijft. Ik vind dat een aanwijzing voor de kwaliteit van een bedrijf.
Zelf zou ik niet bij dit bedrijf gaan kopen als ze je al zo 'dwingen' tot een snelle
beslissing vanwege die 0% BTW.
Zijn allemaal lokkertjes hoor, als ze graag willen verkopen dan geld die actie voor
u ook nog wel in januari.
Die BTW verrekenen ze gewoon in het dakkapel zelf.
Ze geven duidelijk aan niets meer aan de prijs te willen doen en dat u maar op zoek
moet naar een ander, prima toch.
Voor hun 10 anderen hoor.
beslissing vanwege die 0% BTW.
Zijn allemaal lokkertjes hoor, als ze graag willen verkopen dan geld die actie voor
u ook nog wel in januari.
Die BTW verrekenen ze gewoon in het dakkapel zelf.
Ze geven duidelijk aan niets meer aan de prijs te willen doen en dat u maar op zoek
moet naar een ander, prima toch.
Voor hun 10 anderen hoor.
-
Hoi Allen,
Ik ga vanmiddag op de koffie, waarbij ik eigenlijk maar een paar kritische vragen:
Staan ze (nog) achter de originele offerte? Er staat geen geldigheidsdatum op, dus enige juiste antwoord is: JA
- Nee, Waarom niet / wat is dan de waarde (/ doel) van zo’n offerte?
Geldt de 10% korting bij 2x dakkapellen in 1x bestelling ten gevolgen van doorberekenen van efficiëntie nog steeds? Zie hierboven, dus enige juiste antwoord is: JA
Wat zijn reële extra kosten voor kleinere hellingshoek (36.2 ten opzichten van 45 graden)?
- Gegeven de prijsopgave van 20 cm minder hoog kozijn, lijkt dit voor mijn 2x dakkapellen in totaliteit significant minder dan 300 Euro te zijn
Wat is de effectiviteitswinst van 2x dakkapellen in 1x bestelling?
- Wat kost alleen zo'n kraan voorrijden al?
- En andere voorrijd kosten?
Wat is de verhouding materiaal / arbeid voor een 5.5 x 1.5 m groot dakkapel?
(Wat is de verhouding materiaal / arbeid voor twee 5.5 x 1.5 m groot dakkapellen?)
Voor welke prijs kan XXX mij de 2x dakkapellen (inclusief 0% BTW korting) aanbieden?
- Waarom zou dit prijs technisch nu niet meer kunnen?
Groetjes,
Joep
Ik ga vanmiddag op de koffie, waarbij ik eigenlijk maar een paar kritische vragen:
Staan ze (nog) achter de originele offerte? Er staat geen geldigheidsdatum op, dus enige juiste antwoord is: JA
Geldt de 10% korting bij 2x dakkapellen in 1x bestelling ten gevolgen van doorberekenen van efficiëntie nog steeds? Zie hierboven, dus enige juiste antwoord is: JA
Wat zijn reële extra kosten voor kleinere hellingshoek (36.2 ten opzichten van 45 graden)?
- Gegeven de prijsopgave van 20 cm minder hoog kozijn, lijkt dit voor mijn 2x dakkapellen in totaliteit significant minder dan 300 Euro te zijn
Wat is de effectiviteitswinst van 2x dakkapellen in 1x bestelling?
- Wat kost alleen zo'n kraan voorrijden al?
- En andere voorrijd kosten?
Wat is de verhouding materiaal / arbeid voor een 5.5 x 1.5 m groot dakkapel?
(Wat is de verhouding materiaal / arbeid voor twee 5.5 x 1.5 m groot dakkapellen?)
Voor welke prijs kan XXX mij de 2x dakkapellen (inclusief 0% BTW korting) aanbieden?
- Waarom zou dit prijs technisch nu niet meer kunnen?
Groetjes,
Joep