Problemen met garantie v. Shure oordopjes
Geplaatst: 11 dec 2013 15:48
Hallo,
Ik zit met het volgende probleem;
In september 2012 kocht ik bij de Amac winkel in Doetinchem een paar oordopjes van het merk Shure. Na enkele maanden ging het rechteroortje echter kapot. De reparatie werd door de winkel goed geregeld. Het probleem kwam echter nadat de oortjes voor een tweede en derde keer kapot gingen. Nu ontving ik telkens na de reparatie een nieuwe set oordopjes, maar het vervangen van het product zal voor het bedrijf ongetwijfeld goedkoper zijn dan het product repareren. Maar nu zijn de oordopjes reeds voor de 4e keer al kapot.
Ik ben dan ook met de Shure oordopjes naar de winkel te gaan om mijn koopcontract te ontbinden en mijn aankoopbedrag weg te sturen. Mij werd echter verteld dat ik geen recht op het aankoopbedrag had, aangezien de winkel er alles aan deed om mijn product te herstellen, dan wel te vervangen. Ook het tonen van de regels die door de Rijksoverheid zijn opgesteld over het koopcontract had geen nut. Ik moest maar de hulplijn opbellen en daar alles verder afhandelen. Ik heb via de telefoon weten te regelen dat ik het geld terug kan krijgen áls er bewezen kan worden dat het product wederom buiten mijn schuld om kapot is gegaan.
Ik heb alleen nu niet echt het gevoel dat ik in mijn recht sta, en ben bang dat ik alsnog naar het aankoopbedrag van 100 euro kan fluiten. En dit terwijl het reeds 4 keer hetzelfde probleem is. Sta ik als klant in mijn recht?
Ik zit met het volgende probleem;
In september 2012 kocht ik bij de Amac winkel in Doetinchem een paar oordopjes van het merk Shure. Na enkele maanden ging het rechteroortje echter kapot. De reparatie werd door de winkel goed geregeld. Het probleem kwam echter nadat de oortjes voor een tweede en derde keer kapot gingen. Nu ontving ik telkens na de reparatie een nieuwe set oordopjes, maar het vervangen van het product zal voor het bedrijf ongetwijfeld goedkoper zijn dan het product repareren. Maar nu zijn de oordopjes reeds voor de 4e keer al kapot.
Ik ben dan ook met de Shure oordopjes naar de winkel te gaan om mijn koopcontract te ontbinden en mijn aankoopbedrag weg te sturen. Mij werd echter verteld dat ik geen recht op het aankoopbedrag had, aangezien de winkel er alles aan deed om mijn product te herstellen, dan wel te vervangen. Ook het tonen van de regels die door de Rijksoverheid zijn opgesteld over het koopcontract had geen nut. Ik moest maar de hulplijn opbellen en daar alles verder afhandelen. Ik heb via de telefoon weten te regelen dat ik het geld terug kan krijgen áls er bewezen kan worden dat het product wederom buiten mijn schuld om kapot is gegaan.
Ik heb alleen nu niet echt het gevoel dat ik in mijn recht sta, en ben bang dat ik alsnog naar het aankoopbedrag van 100 euro kan fluiten. En dit terwijl het reeds 4 keer hetzelfde probleem is. Sta ik als klant in mijn recht?