Pagina 1 van 1
Foute factuur
Geplaatst: 11 dec 2013 17:52
door slaapkop1974
Ik zit met een dringende vraag:
Ik heb drie weken geleden bij kwantum vloerbedekking en zeil besteld, er is een offerte gemaakt en na het meten is er een factuur opgemaakt. Ik ben met de prijs akkoord gegaan die de verkoper voor mij had berekend. De vloerbedekking en het zeil moest ik direct afrekenen bij de kassa en de ligkosten bij het liggen van de vloerbedekking en het zeil. A.S. maandag wordt het gelegd. Nu werd ik vandaag gebeld door een medewerker van Kwantum, ik moest nog even € 250,00 komen betalen want ze waren de vloerbedekking vergeten op de factuur te zetten?
Mijn vraag: weet iemand of dit wettelijk mag? Ik heb de factuur (met de afgesproken prijs) al voldaan mogen ze nu ineens achteraf nog zomaar geld gaan eisen omdat hun medewerker de factuur en berekening fout heeft gemaakt?
groet,
Petra
Re: Foute factuur
Geplaatst: 11 dec 2013 17:55
door Jolijn
slaapkop1974 schreef:Ik zit met een dringende vraag:
Ik heb drie weken geleden bij kwantum vloerbedekking en zeil besteld, er is een offerte gemaakt en na het meten is er een factuur opgemaakt. Ik ben met de prijs akkoord gegaan die de verkoper voor mij had berekend. De vloerbedekking en het zeil moest ik direct afrekenen bij de kassa en de ligkosten bij het liggen van de vloerbedekking en het zeil. A.S. maandag wordt het gelegd. Nu werd ik vandaag gebeld door een medewerker van Kwantum, ik moest nog even € 250,00 komen betalen want ze waren de vloerbedekking vergeten op de factuur te zetten?
Mijn vraag: weet iemand of dit wettelijk mag? Ik heb de factuur (met de afgesproken prijs) al voldaan mogen ze nu ineens achteraf nog zomaar geld gaan eisen omdat hun medewerker de factuur en berekening fout heeft gemaakt?
groet,
Petra
Als er geen vloerbedekking op de factuur staat, krijg je 'm ook niet geleverd?
Re: Foute factuur
Geplaatst: 11 dec 2013 18:06
door F.van Holten
De prijs die is overeen gekomen, voor de aankoop + werkzaamheden, is daar ook bindend voor, iets wat in de winkel verkeerd word geprijst, zal ook daarvoor geleverd moeten worden.
Morgen komen ze weer met een rekening, en dan ??
Re: Foute factuur
Geplaatst: 11 dec 2013 18:12
door slaapkop1974
F.van Holten schreef:De prijs die is overeen gekomen, voor de aankoop + werkzaamheden, is daar ook bindend voor, iets wat in de winkel verkeerd word geprijst, zal ook daarvoor geleverd moeten worden.
Morgen komen ze weer met een rekening, en dan ??
Idd wat als ze morgen weer met wat anders komen? Ik dacht idd het zelfde maar staat hier ook ergens iets over op internet dat ik daar kan verwijzen?
Re: Foute factuur
Geplaatst: 11 dec 2013 18:30
door F.van Holten
Google even op -verkeerd geprijst-
Re: Foute factuur
Geplaatst: 11 dec 2013 18:38
door Jantje7
Het had zomaar gekund dat ze u belde dat u € 250,- moest komen terug halen, dat ze het zijl 2x hadden geteld. Waarschijnlijk was u niet gegaan en had gezegd afspraak is afspraak.
Waar gewerkt wordt kunnen fouten ontstaan. U kunt proberen te schipperen.
jantje7
Re: Foute factuur
Geplaatst: 11 dec 2013 18:51
door slaapkop1974
Jantje7 schreef:Het had zomaar gekund dat ze u belde dat u € 250,- moest komen terug halen, dat ze het zijl 2x hadden geteld. Waarschijnlijk was u niet gegaan en had gezegd afspraak is afspraak.
Waar gewerkt wordt kunnen fouten ontstaan. U kunt proberen te schipperen.
jantje7
Voor sommige mensen en ook voor mij is € 250,00 heel veel geld! voor een groot bedrijf als de Kwantum peanuts. Zij hebben de foute gemaakt, ik niet maar ik ben de dupe ervan. Dus dit is een antwoord dat nergens opslaat.
Re: Foute factuur
Geplaatst: 11 dec 2013 18:54
door F.van Holten
Jantje7 schreef:Het had zomaar gekund dat ze u belde dat u € 250,- moest komen terug halen, dat ze het zijl 2x hadden geteld. Waarschijnlijk was u niet gegaan en had gezegd afspraak is afspraak.
Waar gewerkt wordt kunnen fouten ontstaan. U kunt proberen te schipperen.
jantje7
Klink-klare onzin. (zeil)
Bravo