Oxxio, merkwaardig beleid.
Geplaatst: 11 dec 2013 18:00
Goedemiddag,
Bij deze wil ik jullie informeren over het vreemde beleid van Oxxio ten aanzien van de eindafrekening.
Ieder jaar stap ik, precies na één jaar, over naar een andere energieleverancier.
Toen ik dit jaar overstapte van Oxxio kreeg ik te maken met een vreemd fenomeen, n.l. Oxxio heeft een maand teveel afgehouden.
Bij navraag zou ik het teveel betaalde direct teruggestort krijgen als ik met een krant naast de energieteller een foto zou maken, de actuele meterstanden dus, en die zou e-mailen naar Oxxio.
Gedaan maar helaas 10 weken geen antwoord gekregen om mijn verzoek de jaarrekening te herzien.
Tot twee maal toe dezelfde email als herinnering gestuurd maar helaas geen enkele reactie.
Gisteren dan maar eens naar hun klantenservice (duur telefoonnr!) gebeld en men zou het direct gaan uitzoeken.
Vandaag de beslissing ontvangen: 'Wij kunnen u informeren dat deze helaas is afgewezen.
Het verschil in de meterstand zal zich weer rechttrekken wanneer u volgend jaar juiste standen door geeft.'
Dit is toch wel heel merkwaardig en, naar ik aanneem, juridisch onjuist.
Het lijkt mij dat Oxxio het teveel betaalde bedrag niet zomaar mag houden!
Uiteraard heb ik ze direct terug gemaild dat ik niet akkoord ga met deze beslissing en gevraagd om alsnog mijn correctieverzoek te honoreren.
Het lijkt mij dat het bij wet is verboden gelden voor niet geleverde diensten en producten in bezit te houden.
Tevens heb ik ze ook op hun zorgplicht gewezen.
Ik ben benieuwd of anderen dergelijke ervaringen hebben.
Bedankt voor het lezen.
Hartelijke groet.
Bij deze wil ik jullie informeren over het vreemde beleid van Oxxio ten aanzien van de eindafrekening.
Ieder jaar stap ik, precies na één jaar, over naar een andere energieleverancier.
Toen ik dit jaar overstapte van Oxxio kreeg ik te maken met een vreemd fenomeen, n.l. Oxxio heeft een maand teveel afgehouden.
Bij navraag zou ik het teveel betaalde direct teruggestort krijgen als ik met een krant naast de energieteller een foto zou maken, de actuele meterstanden dus, en die zou e-mailen naar Oxxio.
Gedaan maar helaas 10 weken geen antwoord gekregen om mijn verzoek de jaarrekening te herzien.
Tot twee maal toe dezelfde email als herinnering gestuurd maar helaas geen enkele reactie.
Gisteren dan maar eens naar hun klantenservice (duur telefoonnr!) gebeld en men zou het direct gaan uitzoeken.
Vandaag de beslissing ontvangen: 'Wij kunnen u informeren dat deze helaas is afgewezen.
Het verschil in de meterstand zal zich weer rechttrekken wanneer u volgend jaar juiste standen door geeft.'
Dit is toch wel heel merkwaardig en, naar ik aanneem, juridisch onjuist.
Het lijkt mij dat Oxxio het teveel betaalde bedrag niet zomaar mag houden!
Uiteraard heb ik ze direct terug gemaild dat ik niet akkoord ga met deze beslissing en gevraagd om alsnog mijn correctieverzoek te honoreren.
Het lijkt mij dat het bij wet is verboden gelden voor niet geleverde diensten en producten in bezit te houden.
Tevens heb ik ze ook op hun zorgplicht gewezen.
Ik ben benieuwd of anderen dergelijke ervaringen hebben.
Bedankt voor het lezen.
Hartelijke groet.