LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] loonstrookje
loonstrookje
Geachte forumleden,
Het volgende,wij zijn bezig met het aanvragen van een hypotheek, echter wil deze mijn loonstrookjes niet accepteren, omdat ik ze digitaal aangeleverd krijg en daardoor niet meer per post worden bezorgt, mijn vrouw krijgt ze wel per post, deze wil de hypotheek verstrekker wel accepteren, maar mijn loonstrookjes niet, omdat deze digitaal zijn en bewerkt zouden kunnen worden. Ik heb met mijn werkgever gesproken, maar deze wil de loonstrookjes uitkosten overweging alleen digitaal aanleveren, en volgens hen zijn deze ook rechtsgeldig.
Ik kan hier geen wetsartikel overvinden, maar het feit wil, dat de hypotheek verlener deze niet accepteerd en de loonstrookjes van mijn vrouw zijn niet toereikend genoeg,
heeft iemand hier ervaring mee en e.v. tips hoe dit op te lossen
Het volgende,wij zijn bezig met het aanvragen van een hypotheek, echter wil deze mijn loonstrookjes niet accepteren, omdat ik ze digitaal aangeleverd krijg en daardoor niet meer per post worden bezorgt, mijn vrouw krijgt ze wel per post, deze wil de hypotheek verstrekker wel accepteren, maar mijn loonstrookjes niet, omdat deze digitaal zijn en bewerkt zouden kunnen worden. Ik heb met mijn werkgever gesproken, maar deze wil de loonstrookjes uitkosten overweging alleen digitaal aanleveren, en volgens hen zijn deze ook rechtsgeldig.
Ik kan hier geen wetsartikel overvinden, maar het feit wil, dat de hypotheek verlener deze niet accepteerd en de loonstrookjes van mijn vrouw zijn niet toereikend genoeg,
heeft iemand hier ervaring mee en e.v. tips hoe dit op te lossen
Re: loonstrookje
Je kan ze toch gewoon uitprinten ?
Knappe jongen die dan kan zien dat het origineel een digitale versie was.
Knappe jongen die dan kan zien dat het origineel een digitale versie was.
Bedankt voor uw reactie, Ja ik heb ze inderdaad uitgeprint, maar die wilde ze niet accepteren, heb zelfs ingelogd bij de hypotheek verstrekker op de internet omgeving waarop mijn salarisstrookjes geplaats worden, echter ook dat wilde zij niet accepteren, ze blijven vol houden, dat het een via post geleverd salarisstookje moet zijn, op papier van de salarisverwerker!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Al mijn salarisverstrekkers ( vreemde naam voor je baas ) printen hun salarisstroken gewoon op normaal papier. Geen verschil dus met de uitgeprinte versie door mijzelf. Maar dit klinkt als: op zoek naar een andere hypotheekverstrekker en laat deze het lekker uitzoeken..BUNA schreef:Bedankt voor uw reactie, Ja ik heb ze inderdaad uitgeprint, maar die wilde ze niet accepteren, heb zelfs ingelogd bij de hypotheek verstrekker op de internet omgeving waarop mijn salarisstrookjes geplaats worden, echter ook dat wilde zij niet accepteren, ze blijven vol houden, dat het een via post geleverd salarisstookje moet zijn, op papier van de salarisverwerker!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja, idd vreemde benaming, maar hun letterlijke woorden, wij zijn ook bij een andere geweest, maar kennelijk zijn systemen gekoppeld, ook deze vroeg om originele strookje, omdat ik bij een ander alleen mijn digitale( zelf geprinte) versie kon aanleveren, en van mijn vrouw per post geleverde salarisstrooken.
Ik begrijp het niet, ik kon zelfs via digitale omgeving aantonen, dat mijn geleverde geprinte strookjes klopte, maar toch!!!!!!!!!!!!
b.t.w. Wij kunnen wel een hypotheek krijgen, mits ik originele strookjes kan aanleveren,van mijn eigen salarieering
Ik begrijp het niet, ik kon zelfs via digitale omgeving aantonen, dat mijn geleverde geprinte strookjes klopte, maar toch!!!!!!!!!!!!
b.t.w. Wij kunnen wel een hypotheek krijgen, mits ik originele strookjes kan aanleveren,van mijn eigen salarieering
-
Mischien even terug met de uitgeprinte salarisstrook naar uw werkgever ( HR), en deze bedrijfsstempel en handtekening laten zetten als teken van echtheid.
In welke context moeten we "digitaal" zien? Ik bedoel, mijn "digitale" loonstrookje is gewoon een pdf die ik kan downloaden hier, en als ik die in kleur uitprint ziet die er exact hetzelfde uit als de papieren variant die ik tot een paar jaar geleden per post kreeg.BUNA schreef:Ja, idd vreemde benaming, maar hun letterlijke woorden, wij zijn ook bij een andere geweest, maar kennelijk zijn systemen gekoppeld, ook deze vroeg om originele strookje, omdat ik bij een ander alleen mijn digitale( zelf geprinte) versie kon aanleveren, en van mijn vrouw per post geleverde salarisstrooken.
Als jij enkel een paar regeltjes kale tekst met wat getallen in 10 punt arial kan produceren, dan snap ik ze ook wel. Dan is een stempel + handtekening van P&O misschien een optie zoals hierboven genoemd. Gezien je problemen, lijkt me dat dan iets wat ze wel vaker bij de poot hebben daar.
Dank u wel voor uw tip, hopelijk, maakt dat iets uit, want het inloggen op de digitale omgeving en mijn geprinte salarisstrookje werkte niet echt, maar ga uw tip in ieder geval opvolgen, hopelijk werkt datLeo The Emperor schreef:Mischien even terug met de uitgeprinte salarisstrook naar uw werkgever ( HR), en deze bedrijfsstempel en handtekening laten zetten als teken van echtheid.
precies mijn puntsjohie schreef:
In welke context moeten we "digitaal" zien? Ik bedoel, mijn "digitale" loonstrookje is gewoon een pdf die ik kan downloaden hier, en als ik die in kleur uitprint ziet die er exact hetzelfde uit als de papieren variant die ik tot een paar jaar geleden per post kreeg.
sjohie schreef:In welke context moeten we "digitaal" zien? Ik bedoel, mijn "digitale" loonstrookje is gewoon een pdf die ik kan downloaden hier, en als ik die in kleur uitprint ziet die er exact hetzelfde uit als de papieren variant die ik tot een paar jaar geleden per post kreeg.BUNA schreef:Ja, idd vreemde benaming, maar hun letterlijke woorden, wij zijn ook bij een andere geweest, maar kennelijk zijn systemen gekoppeld, ook deze vroeg om originele strookje, omdat ik bij een ander alleen mijn digitale( zelf geprinte) versie kon aanleveren, en van mijn vrouw per post geleverde salarisstrooken.
Als jij enkel een paar regeltjes kale tekst met wat getallen in 10 punt arial kan produceren, dan snap ik ze ook wel. Dan is een stempel + handtekening van P&O misschien een optie zoals hierboven genoemd. Gezien je problemen, lijkt me dat dan iets wat ze wel vaker bij de poot hebben daar.
dat het aangeleverd wordt via een salariswebsite, ik download gewoon het strookje zoals mij is aangeleverd via de website, ik kan geen verschil ontdekken, met wat er op mijn pagina staat,ook al heb ik ingelogd ze willen het toch niet accepteren,
-
- Contacteer:
Wat een rare opvatting van deze bank......kan me voorstellen dat fraude de kop in moet worden gedrukt maar aangezien alles en iedereen steeds meer digitaal gaat incl onze eigen overheid vinst ik het niet accepteren van digitale loonstrookjes erg raar.
Lees in de 2de link dat veelal ook om een bankafschrift kan worden gevraagd waarop te zien is dat salaris wordt bijgeschreven......deze heb ik ook alleen nog digitaal.
En werkgeversverklaring lijkt mij toch ook wel duidelijk.
Maar inderdaad, dan maar niet bij deze bank. Welke bank was het trouwens.
Een rondje google brengt me dit, wel van 2011 weet niet of nog representatief is.
http://www.geldenrecht.nl/artikel/2011- ... k-gebleven
http://www.homefinance.nl/hypotheek/inf ... heiden.asp
Lees in de 2de link dat veelal ook om een bankafschrift kan worden gevraagd waarop te zien is dat salaris wordt bijgeschreven......deze heb ik ook alleen nog digitaal.
En werkgeversverklaring lijkt mij toch ook wel duidelijk.
Een rondje google brengt me dit, wel van 2011 weet niet of nog representatief is.
Valt wel mee: dit hele onderwerp staat vol met het foute woord "hypotheekverstrekker" terwijl de hypotheeknemer of geldverstrekker wordt bedoeld. Salarisverstrekker klopt dan in ieder geval nog. Daarnaast kan je ook nog discussiëren over of de salarisverstrekker dezelfde is als je baas... Degene die mijn salaris betaalt ken ik niet, mijn baas ken ik wel.angel1978 schreef:
Al mijn salarisverstrekkers ( vreemde naam voor je baas )
Hangt ervan af of de kleuren op hebt briefpapier stonden of werden uitgeprint. Als ik iets print op het briefpapier van het bedrijf ziet er echt anders uit dan uit een kleuren printer omdat de kleuren met een andere techniek worden gedrukt.sjohie schreef:
In welke context moeten we "digitaal" zien? Ik bedoel, mijn "digitale" loonstrookje is gewoon een pdf die ik kan downloaden hier, en als ik die in kleur uitprint ziet die er exact hetzelfde uit als de papieren variant die ik tot een paar jaar geleden per post kreeg.
Het was de Rabo, maar daarna zijn we naar A&H gegaan en krijgen hetzelfde verhaal te horenTeunbosseman schreef:
-
Werkgever uit , laten printen en ondertekenen.
-
Ik heb alles digitaal kunnen aanleveren. Heel vreemd dat dat bij u niet kan! Ik ben echt benieuwd hoe uw loonstrookje eruit ziet, want het lijkt me alsof dit er misschien niet al te profi uitziet?!
Als een normaal loonstrookje, trouwens mijn rekening waarop mijn salaris wordt gestort,is bij dezelfe bank,dus dat zouden ze kunnen controleren en zien dat er geen verschil bestaat tussen specificatie en salarisstorting.Annikaatje schreef:Ik heb alles digitaal kunnen aanleveren. Heel vreemd dat dat bij u niet kan! Ik ben echt benieuwd hoe uw loonstrookje eruit ziet, want het lijkt me alsof dit er misschien niet al te profi uitziet?!
Daarnaast hebben zij het wel geaccepteerd bij de aanvraag van de creditcard voor onze vakantie, nu weet ik dat, dat wel iets heel anders is dan een hypotheek maar toch. Ik begrijp niet waarom ze nu moeilijk doen, zelfs als ik inlog op de digitalel omgeving van mijn salarisstrookjes accepteren ze dit en zeggen ze dat het een origineel document moet zijn
Laatst gewijzigd door BUNA op 13 dec 2013 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
waar is die hele vreemde reactie van broodje gebleven???????
Lijkt mij dat een loonstrook een onderbouwing is voor uw werkgeversverklaring ?
Is er wel zo'n verklaring ?
Is er wel zo'n verklaring ?
-
Waar haal je het woord "salarisverstrekker" ineens vandaan? Ik lees wel salarisverwerker, dat zijn externe bedrijven zoals bijvoorbeeld ADP die loonstrookjes aan leveren.angel1978 schreef:
Al mijn salarisverstrekkers ( vreemde naam voor je baas ) printen hun salarisstroken gewoon op normaal papier. Geen verschil dus met de uitgeprinte versie door mijzelf. Maar dit klinkt als: op zoek naar een andere hypotheekverstrekker en laat deze het lekker uitzoeken..