Verkeerde incasso door Online
Geplaatst: 12 dec 2013 14:21
Op 8 mei 2013 werd door internetprovider Online een bedrag van 42,20 euro afgeschreven van mijn rekening, terwijl ik helemaal geen klant bij ze ben.
Ik was op dat moment ziek en toen ik de foutieve afschrijving op internetbankieren zag, was het te laat om het bedrag zelf terug te halen.
Begin juli ben ik begonnen met bellen naar Online om het geld terug te vragen. Inmiddels zijn we een half jaar en minstens 10 telefoongesprekken van minimaal 10 minuten verder en is het geld nog steeds niet teruggestort.
Het sterk ingekorte verhaal:
- Er werd op 8 mei 2013 een bedrag van 42,20 euro van mijn rekening afgeschreven door Online, terwijl ik geen klant ben van Online.
- Ik belde Online.
- Er was een foutief bankrekening genoteerd bij een nieuwe klant van Online (het mijne dus). Het geld zou worden teruggestort.
- Ik ontving niets en belde weer.
- Men kon het bedrag niet terugstorten want mijn bankrekeningnummer was niet bekend. Men had intussen het juiste bankrekeningnummer bij het klantnummer gezet en de oude gegevens van de afschrijving kon men niet meer terughalen. Of ik maar even een kopie van het afschrift per reguliere post wilde opsturen.
- Ik stuurde de kopie op en wachtte....
- Ik belde Online weer en hoorde dat de informatie naar de boekhouding was gestuurd. Ik zou het geld op korte termijn ontvangen. Ik wachtte....
- Ik belde Online weer en hoorde dat hun betaling was teruggekomen omdat men een verkeerde naam had gebruikt. Mijn rekening staat namelijk op naam van mijn bedrijfje.
- Ik gaf hen de juiste informatie en wachtte....
- Ik belde Online weer en hoorde dat hun betaling was teruggekomen omdat er geen IBAN nummer bij vermeld stond. Ik gaf hen het volledige bankrekeningnummer. Het geld zou worden teruggestort.
- Ik kreeg een telefoontje van de Klantenservice van Online dat ze het geld niet konden storten omdat het dossier was afgesloten. Of ik maar zo vriendelijk wilde zijn een kopie van mijn paspoort en mijn bankpas te sturen. Toen ik vroeg naar welk emailadres ik dat moest sturen, werd mij verteld dat ik dat niet per email kon doen, maar met de reguliere post moest sturen.
- Toen knapte er iets bij me en geheel tegen mijn gewoonte heb ik met de opmerking dat ik het spuugzat was, de verbinding verbroken.
Ik was op dat moment ziek en toen ik de foutieve afschrijving op internetbankieren zag, was het te laat om het bedrag zelf terug te halen.
Begin juli ben ik begonnen met bellen naar Online om het geld terug te vragen. Inmiddels zijn we een half jaar en minstens 10 telefoongesprekken van minimaal 10 minuten verder en is het geld nog steeds niet teruggestort.
Het sterk ingekorte verhaal:
- Er werd op 8 mei 2013 een bedrag van 42,20 euro van mijn rekening afgeschreven door Online, terwijl ik geen klant ben van Online.
- Ik belde Online.
- Er was een foutief bankrekening genoteerd bij een nieuwe klant van Online (het mijne dus). Het geld zou worden teruggestort.
- Ik ontving niets en belde weer.
- Men kon het bedrag niet terugstorten want mijn bankrekeningnummer was niet bekend. Men had intussen het juiste bankrekeningnummer bij het klantnummer gezet en de oude gegevens van de afschrijving kon men niet meer terughalen. Of ik maar even een kopie van het afschrift per reguliere post wilde opsturen.
- Ik stuurde de kopie op en wachtte....
- Ik belde Online weer en hoorde dat de informatie naar de boekhouding was gestuurd. Ik zou het geld op korte termijn ontvangen. Ik wachtte....
- Ik belde Online weer en hoorde dat hun betaling was teruggekomen omdat men een verkeerde naam had gebruikt. Mijn rekening staat namelijk op naam van mijn bedrijfje.
- Ik gaf hen de juiste informatie en wachtte....
- Ik belde Online weer en hoorde dat hun betaling was teruggekomen omdat er geen IBAN nummer bij vermeld stond. Ik gaf hen het volledige bankrekeningnummer. Het geld zou worden teruggestort.
- Ik kreeg een telefoontje van de Klantenservice van Online dat ze het geld niet konden storten omdat het dossier was afgesloten. Of ik maar zo vriendelijk wilde zijn een kopie van mijn paspoort en mijn bankpas te sturen. Toen ik vroeg naar welk emailadres ik dat moest sturen, werd mij verteld dat ik dat niet per email kon doen, maar met de reguliere post moest sturen.
- Toen knapte er iets bij me en geheel tegen mijn gewoonte heb ik met de opmerking dat ik het spuugzat was, de verbinding verbroken.