LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mail.kpnmail.nl niet bereikbaar via andere provider

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Marjolijne

mail.kpnmail.nl niet bereikbaar via andere provider

Ongelezen bericht door Marjolijne »

Ik heb een probleem met uitgaande mail van mijn kpnmail.nl account.
Vanaf mijn laptop en tablet kan ik buitenshuis geen mails verzenden. Na tig keer de instellingen bekeken en veranderd te hebben, toch maar aan KPN gevraagd.
Wat blijkt, het probleem ligt bij hen. De server mail.kpnmail.nl is slechts te bereiken via een KPN verbinding.

KPN schrijft hierover:
"In antwoord op uw e-mail kan ik aangeven dat het om veiligheidsredenen niet mogelijk is om de mailservers van KPN te bereiken via een ander netwerk. Omdat dit een beveiligingsmaatregel is kan ik niet aangeven of en wanneer dit aangepast gaat worden."

Dit is niet helemaal waar, want de inkomende mail server is wel bereikbaar.

Mag dit zomaar? Hebben andere providers dit ook?
Ik vind dit heel stuitend, maar wil eigenlijk ook niet op een gmail account overstappen.

eleven

Re: mail.kpnmail.nl niet bereikbaar via andere provider

Ongelezen bericht door eleven »

Wat blijkt, het probleem ligt bij hen. De server mail.kpnmail.nl is slechts te bereiken via een KPN verbinding.
Dit heeft iedere klant bij zijn provider,dat je op een vreemde provider met je e-mail program geen mails kunt versturen,alleen ontvangen.
Het werkt wel, als je buitenhuis ook bij een vriend/familie met KPN provider kunt inloggen.
Buitenhuis via KPN webmail inloggen en je kan ontvangen en verzenden, zoveel je wilt.

PS
Hoe verstuur je mails uit het buitenland, als je bv. op vakantie bent?

Prolix

Ongelezen bericht door Prolix »

POP/IMAP en SMTP zijn twee verschillende protocollen en dus mag je ook zeggen dat het twee aparte machines betreft. Dat de ene server te benaderen is betekent niet automatisch dat de ander dat ook is.
wellicht moet je via een authentificated connection je mail versturen en ophalen op een andere verbinding. Maar dan moet KPN dat wel ondersteunen. En sommige providers hebben gratis mailadressen zonder dat je daar abonnee bent. Dan hebben ze de simpelste manier..webmail.

D0nd3r

Ongelezen bericht door D0nd3r »

Prolix schreef:POP/IMAP en SMTP zijn twee verschillende protocollen en dus mag je ook zeggen dat het twee aparte machines betreft. Dat de ene server te benaderen is betekent niet automatisch dat de ander dat ook is.
wellicht moet je via een authentificated connection je mail versturen en ophalen op een andere verbinding. Maar dan moet KPN dat wel ondersteunen. En sommige providers hebben gratis mailadressen zonder dat je daar abonnee bent. Dan hebben ze de simpelste manier..webmail.
Even voor de duidelijkheid hoor maar verschillende protocollen wil niet zeggen 2 verschillende machines.
Een exchange server kan gewoon meerdere protocollen ondersteunen.
Je kan alleen vanaf een kpn netwerk mailen omdat anders iedereen zou kunnen mailen via deze servers (relay) en dan zouden ze dus misbruikt kunnen worden door spammers.
Bij Xs4all kan dit wel ( https://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/em ... smtp-auth/)
Misschien dat je het ook kan toepassen bij kpn met de juiste gegevens

Prolix

Natuurlijk kan het via een relay, maar dat is het probleem ook niet. KPN heeft wat instellingen verandert mbt poort 25. En waarom ze dan geen wachtwoord ed gebruiken is mij ook een raadsel. En alleen op een KPN-lijn heb je toegang tot poort 25 van KPN. N

D0nd3r

Ongelezen bericht door D0nd3r »

lezen...

"natuurlijk kan het via een relay" ja lijkt me handig aangezien ze het een smtp relay noemen moet het wel op die manier kan niet anders of wil je het via telnet doen en dan vanaf de cmd line gaan mailen ?

Ik geef toch aan waarom je alleen vanuit het kon netwerk mag relayen via hun smtp servers.
Anders kom je op de blacklist van elke spam list die er is.

Prolix

D0nd3r schreef:lezen...

"natuurlijk kan het via een relay" ja lijkt me handig aangezien ze het een smtp relay noemen moet het wel op die manier kan niet anders of wil je het via telnet doen en dan vanaf de cmd line gaan mailen ?

Ik geef toch aan waarom je alleen vanuit het kon netwerk mag relayen via hun smtp servers.
Anders kom je op de blacklist van elke spam list die er is.
Praten wij hier langs mekaar of weet je niet wat TS schreef?

cmx45

Ongelezen bericht door cmx45 »

Dit heb ik inderdaad ook pas mogen ondervinden op iemand z'n laptop en tablet. Heel irritant. Bij de meeste providers is het zo dat je de smtp (uitgaande) mail server ook vanaf een ander netwerk kan gebruiken door (net als POP) in te loggen op de smtp server bij het verzenden van een mail.
Ik ken eigenlijk geen andere provider die z'n smtp server op deze manier dicht heeft staan.

De enige oplossing is om een andere smtp server in te stellen. gmail is een vaak gebruikte hiervoor. Ik weet even niet of je voor het gebruik van de smtp server van gmail perse een gmail account nodig hebt, maar dat is zo aangemaakt indien nodig.

Dus, in dit geval kpn mail blijven gebruiken, een gmail account aanmaken en in de instellingen van je kpn mail de smtp server van gmail opgeven als uitgaande mailserver (eventueel dus met gebruikersnaam en wachtwoord).
Dan kan je dus overal je kpn mail ophalen (vanaf de pop server) en verzenden (via de gmail smtp server).

bokkel

Ongelezen bericht door bokkel »

cmx45 schreef:..
Ik ken eigenlijk geen andere provider die z'n smtp server op deze manier dicht heeft staan.
Online, Tele2, Telfort.... allemaal geen beveiligde mailverbindingen en dus allemaal port 25 geblocked voor anderen...

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Marjolijne schreef:Mag dit zomaar? Hebben andere providers dit ook?
Ja, uitgaande mail gaat via het SMTP protocol. Hiervan is afgesproken dat providers alleen mail accepteren van computers op hun netwerk. Er is ook nog een variant waarbij je een gebruikersnaam en wachtwoord moet opgeven. Deze is wel vanaf andere providers benaderbaar omdat je dan als gebruiker van de providers bent geïdentificeerd. Dit alles is tegen de bestrijding van spam.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Prolix schreef:POP/IMAP en SMTP zijn twee verschillende protocollen (...)
Het zijn drie verschillende protocollen.
Prolix schreef:en dus mag je ook zeggen dat het twee aparte machines betreft.
Je kan een SMTP dienst gewoon naast een POP dienst of IMAP dienst draaien op dezelfde machine.
snuffel1 schreef:U kunt de mail ook lezen via webmail van kpn en middels webmail ook mail versturen. Voordeel is ook dat alle mail op de server blijft staan en pas echt binnen gehaald wordt als er kpn verbinding tot stand is gebracht.
Dat kan met de boven genoemde protocollen ook. Bij IMAP is dat min of meer standaard.

bokkel

IMAP laat als het ware een "scan"/kopie zien van de mail, ach..het maakt ook niet uit.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

De provider maakt het niet voor niets zo moeilijk, dit is om verzenden van spam tegen te gaan.
cmx45 schreef: De enige oplossing is om een andere smtp server in te stellen. gmail is een vaak gebruikte hiervoor. Ik weet even niet of je voor het gebruik van de smtp server van gmail perse een gmail account nodig hebt, maar dat is zo aangemaakt indien nodig.
Ik betwijfel of gmail je mail laat versturen afkomstig van extern email adres( dus afzender niet eindigend op bijv @gmail.com).
Anders weten de spammers de gmail smtp server ook wel te vinden....

bokkel

16again schreef:De provider maakt het niet voor niets zo moeilijk, dit is om verzenden van spam tegen te gaan.
cmx45 schreef: De enige oplossing is om een andere smtp server in te stellen. gmail is een vaak gebruikte hiervoor. Ik weet even niet of je voor het gebruik van de smtp server van gmail perse een gmail account nodig hebt, maar dat is zo aangemaakt indien nodig.
Ik betwijfel of gmail je mail laat versturen afkomstig van extern email adres( dus afzender niet eindigend op bijv @gmail.com).
Anders weten de spammers de gmail smtp server ook wel te vinden....
De gmail-smtp wordt daar ook inderdaad voor gebruikt. Maar een geregistreerd gebruiker kan er gewoon gebruik van maken. Bijkomend voordeel is dat je vanaf de GMail-servers niet meer te traceren bent met een mailtrace. GMail heeft wat dat betreft privacy zeer hoog in het vaandel staan.

nepalfriend

Ongelezen bericht door nepalfriend »

Dit probleem kwam ik regelmatig tegen bij andere providers dan die van jezelf,
dit speelt alleen bij uitgaande mail via een eigen email-client (veelal ms outlook).
Tijdelijke aanpassing van de smtp servernaam (bij instellingen - server uitgaande mail),
wijzig dit tijdelijk in smtp.'andereprovidernaam'.nl, vergeet niet daarna de aanpassing weer
terug te zetten (bijv. smtp.kpnmail.nl of iets dergelijks, succes

Karrahahu1

Ongelezen bericht door Karrahahu1 »

Deze is wel vanaf andere providers benaderbaar omdat je dan als gebruiker van de providers bent geïdentificeerd. Dit alles is tegen de bestrijding van spam.???
Laatst gewijzigd door Radar op 23 feb 2016 16:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet-relevante link verwijderd door de Moderator.

HADES2001

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Karrahahu1 je reageert op een bericht van 25 maart 2014, praktisch 2 jaar geleden.
Mocht je vragen hebben raad ik je aan een nieuw topic te starten

robinflikkema

Ongelezen bericht door robinflikkema »

HADES2001 schreef:Karrahahu1 je reageert op een bericht van 25 maart 2014, praktisch 2 jaar geleden.
Mocht je vragen hebben raad ik je aan een nieuw topic te starten
Waarbij ook nog eens komt dat dit hele verhaal niet meer klopt.

Zie: http://forum.kpn.com/t5/E-mail/Overal-m ... d-p/348101

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Via onderstaande instructies zou je moeten kunnen relayen. Kies voor IMAP

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Dit topic doen we inderdaad op slot.

Gesloten