Pagina 1 van 1
PostNL heeft mijn pakket verloren?
Geplaatst: 20 dec 2013 19:37
door F4LLCON
Dames en heren,
23 november 2013 heb ik onderdelen besteld om een Quad copter te bouwen. Onderdelen komen vanuit Hong Kong, China, bedrijf: HobbyKing. HobbyKing is een wel bekende en gewaardeerde modelbouw website te wereld.
29 november werd mijn pakket verstuurd en 13 december 2013 kreeg PostNL mijn pakket in handen.
Op Freipost EMS track & trace:
Transferred to delivery party PostNL Dec/13/2013 06:55:00 UTC.
Ik maar wachten, en HobbyKing e-mailen waar mijn pakket zich bevindt, krijg ik te horen dat PostNL het al heeft ontvangen. Het is al 1 week bij PostNL, dus ik bel de klantenservice op, 45 cent per minuut!! en vraag naar mijn pakket, geef mijn postcode én track & trace code, op geen één kan PostNL mijn pakket "vinden" wordt er verteld en PostNL kan er verder niks aan doen. Ik moet het maar uitzoeken met de verzender, maar verzender HobbyKing verteld mij dat PostNL het heeft ontvangen. Dit is ONZIN!
. PostNL heeft mijn pakket in handen gekregen, en PostNL moet mij kunnen vertellen waar mijn pakket zich bevindt, niet de verzender! Ik vind het schandalig dat PostNL zo makkelijk weg kan komen met zulke gebreken! Nu moet ik OF een proces laten starten door HobbyKing tegen PostNL, die 2-3 maanden of zelfs meer maanden kan duren, of via PayPal mijn geld terug eisen van HobbyKing. Nou dat vind ik belachelijk! HobbyKing of ik moeten maar uitvinden wat we doen, terwijl mijn pakket van 440 DOLLAR , hier ergens in NL, wordt gegijzeld door PostNL!
Schandalig!
Re: PostNL heeft mijn pakket verloren?
Geplaatst: 20 dec 2013 19:41
door Chocomelk
De verzender moet een onderzoek laten instellen dat kan jij als ontvanger niet doen (helaas).
En ja een onderzoek duurt 2-3 maanden.
Re: PostNL heeft mijn pakket verloren?
Geplaatst: 20 dec 2013 19:47
door F4LLCON
Chocomelk schreef:De verzender moet een onderzoek laten instellen dat kan jij als ontvanger niet doen (helaas).
En ja een onderzoek duurt 2-3 maanden.
Aangezien er uit zo een onderzoek toch niks nuttigs uitkomt(zoals te lezen op tig forums), heb ik daar geen zin in. Dan krijg ik na 3 maanden te horen: "PostNL: pakket niet gevonden. heel veel spijt, bla bla"
Met andere woorden: PostNL onderzoekt niks en geeft valse hoop en ik moet het maar uitzoeken.. Zelfs ik, met beperkte toegang, weet dat PostNL mijn pakket al in handen heeft.
Re: PostNL heeft mijn pakket verloren?
Geplaatst: 20 dec 2013 19:49
door Chocomelk
Dan krijgt de verzender ook niets verzekerd als er geen onderzoek word ingesteld !
Re: PostNL heeft mijn pakket verloren?
Geplaatst: 20 dec 2013 19:53
door F4LLCON
Chocomelk schreef:Dan krijgt de verzender ook niets verzekerd als er geen onderzoek word ingesteld !
Dus met andere woorden weer; PostNL mag pakketten stelen, want heel veel klanten kunnen geen 3!maanden wachten en 'hopen' dat hun pakket /of/ hun geld aankomt/teruggestort wordt? ooit, nooit dus? Geld groeit niet op mijn rug, al zou ik dat wel fijn vinden.. Ik heb ze nog een week gegeven, HobbyKing en PostNL, anders start ik een proces op PayPal, en vraag ik mijn geld terug. HobbyKing mag dan een proces starten tegen PostNL, en op de dag dat ik mijn pakket, ooit, ontvang, zal ik 444 dollar betalen aan HobbyKing. Of als PostNL niks nuttigs kan doen tijdens 't onderzoek, dan krijgt HobbyKing dus 444 dollar van PostNL. Opgelost staat netjes.
Re: PostNL heeft mijn pakket verloren?
Geplaatst: 20 dec 2013 19:55
door Bob Schurkjens
Je moet de verzender in gebreke stellen. Die moet dit formulier invullen:
http://www.hongkongpost.com/eng/forms/detail/enquiry/
Heb je met Paypal betaald, dien dan uiterlijk binnen 45 dagen een claim in bij Paypal. Anders kun je naar je centen fluiten.
Re: PostNL heeft mijn pakket verloren?
Geplaatst: 20 dec 2013 20:09
door Chocomelk
F4LLCON schreef:Dus met andere woorden weer; PostNL mag pakketten stelen, want heel veel klanten kunnen geen 3!maanden wachten en 'hopen' dat hun pakket /of/ hun geld aankomt/teruggestort wordt?
Ja helaas werkt het zo.
Hoop dat de verzender het pakket goed genoeg verzekerd had, zelf had ik een aangetekende
brief verstuurd en ging er eigenlijk gewoon vanuit dat het aankwam bij de ontvanger.
Helaas niet, vandaag te horen gekregen dat onderzoek is beëindigd en krijg 50 euro terug, wat
lang niet de waarde vergoed wat erin zat.
Standaard aangetekende brief is tot 50 euro verzekerd dan had ik er maar meer voor moeten betalen zeggen ze gewoon.
Re: PostNL heeft mijn pakket verloren?
Geplaatst: 20 dec 2013 20:16
door eleven
Chocomelk schreef:
Helaas niet, vandaag te horen gekregen dat onderzoek is beëindigd en krijg 50 euro terug, wat
lang niet de waarde vergoed wat erin zat.
Standaard aangetekende brief is tot 50 euro verzekerd dan had ik er maar meer voor moeten betalen zeggen ze gewoon.
Schadevergoeding
Brief met Verzekerservice geeft u maximaal € 50,- schadevergoeding en een verhoogde aansprakelijkheid tot € 500,-.
Bij schade dient u de materiële waarde van de inhoud van de zending aan te tonen met een factuur, taxatierapport of ander onafhankelijk bewijs. Ook moet u het (digitaal) verzendbewijs kunnen tonen.
Re: PostNL heeft mijn pakket verloren?
Geplaatst: 16 jan 2014 21:48
door hangover
@F4llcon
Is het pakket uiteindelijk nog geleverd?
Ik zit zelf ook op een bestelling bij HobbyKing te wachten. Levertijd volgens hun 3 tot 4 weken, daar zijn we nu zo'n beetje maar met de feestdagen die erbij zitten zou het nog langer kunnen duren.
Besteld op 18 dec en volgens de Freipost track&trace op 11 jan in NL aangekomen metnog een paar updates op de 13de en 15de, waar Amsterdam ook genoemd wordt. PostNL servicelijn kan echter de code (nog) niet vinden en zegt dan gewoon dat het nog niet is aangekomen.
Ben wel benieuwd of je quad nog is aangekomen. Heb de mijne in NL gekocht.
Han
Re: PostNL heeft mijn pakket verloren?
Geplaatst: 19 jan 2014 23:02
door F4LLCON
hangover schreef:@F4llcon
Is het pakket uiteindelijk nog geleverd?
Ik zit zelf ook op een bestelling bij HobbyKing te wachten. Levertijd volgens hun 3 tot 4 weken, daar zijn we nu zo'n beetje maar met de feestdagen die erbij zitten zou het nog langer kunnen duren.
Besteld op 18 dec en volgens de Freipost track&trace op 11 jan in NL aangekomen metnog een paar updates op de 13de en 15de, waar Amsterdam ook genoemd wordt. PostNL servicelijn kan echter de code (nog) niet vinden en zegt dan gewoon dat het nog niet is aangekomen.
Ben wel benieuwd of je quad nog is aangekomen. Heb de mijne in NL gekocht.
Han
Hallo,
Levertijd voor EMS pakketten waren tussen de 5 en 15 dagen volgens HK. Ik heb echter 48 +- dagen moeten wachten. Op freipost.com stond er eerst dat mijn pakket 13 december 2013 in de handen van postnl was, maar werd in januari 2014 veranderd naar 1 jan 2014. Dus ik heb geen idee waarom er eerst stond dat postnl het veel eerder zou hebben en dan later nog veranderen naar 1 januari 2014. Heb nu een lipo besteld bij hobbyking EU warehouse, schijnt in NL te zitten. Ben benieuwd hoelang dat gaat duren. Verzendkosten waren 6 euro inplaats +- 60 die ik heb moeten betalen om mijn pakket uit China te laten versturen. Heb ook meteen enkele onderdelen gekocht bij rctimer.com (verzendkosten +- 2 euro) vanuit China.
Succes ermee.
Re: PostNL heeft mijn pakket verloren?
Geplaatst: 20 jan 2014 11:16
door mh73
Pakketten uit het buitenland met een hoge waarde kunnen door de douane soms wekenlang vastgehouden worden. Vaak blijven ze dan gewoon in opslag bij het betreffende verzendbedrijf liggen, maar wil de douane nog aanvullend onderzoek doen en worden de pakketten dus gewoon niet vrij gegeven.
Re: PostNL heeft mijn pakket verloren?
Geplaatst: 20 jan 2014 13:17
door hangover
Heb mijn pakket inmiddels vrijdag ook ontvangen.
Service desk van PostNL kon mij de bijbehorende 3S code niet geven aan de hand van mm'n EE code, maar pakket was gewoon onderweg.
Uiteindelijk deze site gevonden die met de EE code de juiste informatie gaf, maar alleen vanaf dat pakket in NL was.
http://globaltracktrace.ptc.post/gtt.web/
Han
Re: PostNL heeft mijn pakket verloren?
Geplaatst: 15 jul 2014 20:55
door joomb
F4LLCON schreef:Dames en heren,
23 november 2013 heb ik onderdelen besteld om een Quad copter te bouwen. Onderdelen komen vanuit Hong Kong, China, bedrijf: HobbyKing. HobbyKing is een wel bekende en gewaardeerde modelbouw website te wereld.
29 november werd mijn pakket verstuurd en 13 december 2013 kreeg PostNL mijn pakket in handen.
Op Freipost EMS track & trace:
Transferred to delivery party PostNL Dec/13/2013 06:55:00 UTC.
Ik maar wachten, en HobbyKing e-mailen waar mijn pakket zich bevindt, krijg ik te horen dat PostNL het al heeft ontvangen. Het is al 1 week bij PostNL, dus ik bel de klantenservice op, 45 cent per minuut!! en vraag naar mijn pakket, geef mijn postcode én track & trace code, op geen één kan PostNL mijn pakket "vinden" wordt er verteld en PostNL kan er verder niks aan doen. Ik moet het maar uitzoeken met de verzender, maar verzender HobbyKing verteld mij dat PostNL het heeft ontvangen. Dit is ONZIN!
. PostNL heeft mijn pakket in handen gekregen, en PostNL moet mij kunnen vertellen waar mijn pakket zich bevindt, niet de verzender! Ik vind het schandalig dat PostNL zo makkelijk weg kan komen met zulke gebreken! Nu moet ik OF een proces laten starten door HobbyKing tegen PostNL, die 2-3 maanden of zelfs meer maanden kan duren, of via PayPal mijn geld terug eisen van HobbyKing. Nou dat vind ik belachelijk! HobbyKing of ik moeten maar uitvinden wat we doen, terwijl mijn pakket van 440 DOLLAR , hier ergens in NL, wordt gegijzeld door PostNL!
Schandalig!
Ik heb last van een soortgelijk geval. Jouw bovenstaande beschrijving komt bijna exact overeen met mijn situatie.
Mijn bestel;ing was bij
http://www.hobbyking.com een bestelling geplaatst op 8 mei, na meerdere malen contact zoeken nog steeds niets bekend, ook niet bij postnl. Ze gaan nu een onderzoek starten wat 2 maanden kan duren en ik wacht al ruim 2 maanden!!
Re: PostNL heeft mijn pakket verloren?
Geplaatst: 15 jul 2014 23:32
door F4LLCON
Hallo, dat ik echt vervelend. Mijn pakket is uiteindelijk geleverd en ik kreeg daarvoor een melding van PostNL dat ze het pakket in handen hadden. Succes