LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alektum / Courlux, hoe kom ik er van af? Help!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
miza

Alektum / Courlux, hoe kom ik er van af? Help!

Ongelezen bericht door miza »

Al enige tijd word ik achtervolgd door incassobureau Alektum met een vordering van Courlux / Stella Lady / Estelle van € 43,95 voor een niet besteld en nooit ontvangen proefpakket scheermesjes.
Wat heb ik al gedaan?
- schriftelijk gereageerd dat ik niets besteld heb en ook niets wil ontvangen
- telefonisch en schriftelijk contact met Alektum en gevraagd om bewijs van bestelling/opdracht
- aangifte gedaan bij politie wegens oplichting
- opnieuw aangegeven dat het geleverde 'bewijs' niets bewijst: nergens staat een handtekening van mij, het genoemde e-mailadres en telefoonnummer behoren mij niet toe en hebben mij nooit toebehoord
- schriftelijk aangegeven dat als het tot een rechtzaak komt ik een tegeneis zal indienen voor alle uren dat ik me met deze zaak heb bezig moeten houden.

In de brief van vandaag staat dat binnenkort een dagvaardiging zal worden uitgereikt waarin een datum waarop ik voor de rechter mag verschijnen.

Echt veel zin heb ik niet in een event. rechtsgang, maar nogmaals ik heb nooit iets besteld, noch ontvangen.

Wat nu? Wie helpt mij verder? Is er inmiddels al iemand tot bij de rechter gekomen vanwege soortgelijke kwesties van Alektum en Courlux?

Hoop op een snelle reactie.

Gr. Miza

eleven

Re: Alektum / Courlux, hoe kom ik er van af? Help!

Ongelezen bericht door eleven »

miza

Dank je wel eleven, deze heb ik allemaal al gelezen. Ik kan nergens een ervaring vinden van iemand die bij de rechter is gaan uitleggen dat hij niets besteld heeft.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Wat nu? Wie helpt mij verder?

Mogelijkheden:
Juridisch loket in je woonplaats.(1e gesprek gratis)
Rechtsbijstandverzekering?

JAJA AJAJ

Ongelezen bericht door JAJA AJAJ »

Tip van een ervaringsdeskundige!

Wij ontvingen ongevraagd sieraden en een tijdje later ondergoed. Wij hebben nooit, maar dan ook nooit gereageerd.

Wij ontvingen rekeningen, aanmaningen, brieven van het incassobureau etc.

Wij hebben niets gedaan. We hebben alleen alle brieven en toegezonden spullen bewaard. Mochten ze een keer aan de deur komen, dan konden we de zak met inhoud overhandigen.

In het begin volgenden de brieven zich in een rap tempo elkaar op. Na verloop van tijd zat er meer tijd tussen en sinds een half jaar hebben we niets meer ontvangen.

Conclusie: Het bloedt vanzelf dood!

Leuk is nog wel om te melden dat het hun geld heeft gekost en ons helemaal niets. We hebben er zelfs een ketting, armband en twee onderbroeken aan over gehouden.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

JAJA AJAJ schreef:Tip van een ervaringsdeskundige!

Wij ontvingen ongevraagd sieraden en een tijdje later ondergoed. Wij hebben nooit, maar dan ook nooit gereageerd.

Wij ontvingen rekeningen, aanmaningen, brieven van het incassobureau etc.

Wij hebben niets gedaan. We hebben alleen alle brieven en toegezonden spullen bewaard. Mochten ze een keer aan de deur komen, dan konden we de zak met inhoud overhandigen.

In het begin volgenden de brieven zich in een rap tempo elkaar op. Na verloop van tijd zat er meer tijd tussen en sinds een half jaar hebben we niets meer ontvangen.

Conclusie: Het bloedt vanzelf dood!

Leuk is nog wel om te melden dat het hun geld heeft gekost en ons helemaal niets. We hebben er zelfs een ketting, armband en twee onderbroeken aan over gehouden.
Het bloedt NIET vanzelf dood. Wat u doet is struisvogelgedrag. Over enige tijd meld de deurwaarder zich vanzelf.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het is helemaal niet vanzelfsprekend dat de deurwaarder zich meldt.

karateb

Ongelezen bericht door karateb »

Jolijn schreef:Het is helemaal niet vanzelfsprekend dat de deurwaarder zich meldt.
Een deurwaarder volgt elke opdracht uit die er binnenkomt.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

karateb schreef:
Jolijn schreef:Het is helemaal niet vanzelfsprekend dat de deurwaarder zich meldt.
Een deurwaarder kost geld, dus zal vooraf de haalbaarheid worden getoetst.

En wanneer hij toch aan de deur staat kun je hem de situatie uitleggen.

Jolijn

karateb schreef:
Het is niet vanzelfsprekend dat die opdracht binnenkomt.

karateb

Ongelezen bericht door karateb »

Jolijn schreef:
karateb schreef:
Het is niet vanzelfsprekend dat die opdracht binnenkomt.
U heeft gewonnen klopt :D

miza

Een laatste e-mail naar Courlux verstuurd:
In de bijlage treft u een brief aan over een niet gesloten overeenkomst. Briefwisseling met u en Alektum Incasso heeft tot nog toe niet het gewenste resultaat opgeleverd. De kern van de zaak is dat er geen overeenkomst gesloten is en dat u daarvan geen bewijs kunt leveren. Desondanks wordt er nu toch gedreigd met een dagvaarding op korte termijn.
Antwoord Courlux:
Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u mededelen dat uw incassovordering is gesloten.
Het lidmaatschap was al voor u geannuleerd.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Courlux klantenservice

Uiteindelijk Eind goed, al goed. Maar het heeft wel 8 maanden geduurd met een hoop tijdsinvestering.

Blijft mijn vraag nog wel staan of er mensen zijn die daadwerkelijk gedagvaard zijn en bij de rechter beland zijn.

marter

Ongelezen bericht door marter »

Wij hebben op dit moment het een brief dat mijn zoon scheermesjes zouden hebben ontvangen. Niets gekregen en ook geen aanmaningen en mail zoals ze zeggen. Gebeld en wordt erg onbeschoft te woord gestaan. Ik heb inmiddels een aangifte gedaan. Nu komt er een mail met wat dat we moeten betalen.
Weer gebeld en weer dezelfde onbeschofte man aan de foon. Ik heb hem gezegd dat we aangifte deden en die moesten we dan maar sturen. Nu vraag ik me af wat ik moet doen. Die aangifte sturen of is dat niet handig.
Zou graag advies willen hebben indien mogelijk.

Dank je alvast

Jolijn

Advies: topics hierover lezen, daar staan alle tips in.

miza

Hallo Marter,

Ik zou alleen per mail reageren en niet meer bellen. Dan is alles later terug te lezen wat er afgesproken is. Bij mij was de ommekeer dat ik schriftelijk bewijs heb gevraagd, dit kreeg (maar dit bewees uiteraard niets). Vervolgens hier zowel Courlux als Alektum mee geconfronteerd heb, zie mijn berichtje van 23 febr. Daarna is de zaak afgedaan. Ook ik heb in een eerder stadium aangifte gedaan, waar vervolgens niets mee gedaan werd. Ik blijf het wel belangrijk vinden dat zoveel mogelijk mensen dit doen, want dat is volgens mij de enige manier dat het ooit aangepakt kan gaan worden.
Ik heb er voor gekozen om de aangifte niet te delen met het Courlux en Alektum, omdat ze dan waarschijnlijk hun aandacht daar naar gaan verleggen.
Kern van de zaak: er is geen overeenkomst gesloten, lever het bewijs maar.

Veel sterkte,
gr. Miza

marter

Ongelezen bericht door marter »

Dank je wel Miza, op dit moment inderdaad besloten dat we niets gaan doen met de aangifte omdat ze dan de aandacht gaan verleggen zoals jij al schrijft. Ik heb wel om advies gevraagd bij mijn rechtsbijstand. Die stuurden me een voorbeeldbrief om de overeenkomst te betwisten die kunnen ze van me krijgen. Laat ze maar bewijzen dat ze iets hebben gestuurd. Wij hebben niets.
Het is zoals je zegt lever het bewijs maar.

Gr marter

compl123

Ongelezen bericht door compl123 »

Mogen zij zonder een aanmaning te hebben gestuurd, direct 10,- herinneringskosten in rekening brengen?

Marian

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Nope, er moet eerst sprake zijn van verzuim door overschrijding van de overeengekomen betalingstermijn of na een ingebrekestelling met een redelijke termijn. Daarna moet nog de '14-dagenaanmaning' volgen.

Marliesblok

Ongelezen bericht door Marliesblok »

Ook wij hebben problemen met Courlux en Alektum. 3 maanden geleden kregen wij van Alektum een rekening van € 43,00 voor geleverde SOKKEN door Courlux. Nooit sokken gehad en wisten ook niet waar het over ging. Vele pogingen gedaan Courlux te bereiken maar ....helaas. Daarna Alektum div. malen gesproken en zij lieten ons weten dat het niet om sokken maar om scheermesjes
ging. Ook nooit ontvangen. Ook nooit 'n rekening en herinnering tot betalen gehad van Courlux. Alektum begon te dreigen met rechtszaken enz.enz. Om er geen energie meer in te willen steken en er vanaf te zijn hebben wij het bedrag aan Alektum betaald en alle dreigbrieven verscheurd. Daar zijn wij vanaf dachten wij.
Tot onze grote verbazing ontvingen wij vandaag 28 aug. 2014 'n pakje scheermesjes van Courlux die wij NOOIT hebben besteld.
Wie kan ons vertellen of er ooit iemand met dezelfde problemen met Courlux/Alextum daadwerkelijk voor de rechter is geweest.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

U had niet moeten betalen, want dat geeft aan dat er een "overeenkomst" is die u erkent.

Bewaar alle communicatie en stuur een aangetekende brief waarmee u aangeeft geen pakketten te willen ontvangen en deze ook niet te hebben besteld. Vraag binnen 14 dagen om een reactie en zet er bij dat, mocht een schriftelijke reactie uitblijven, u er van uit gaat dat de zaak is afgehandeld.

Gesloten