KPN Mobile opzeggen moeilijk?
Geplaatst: 13 feb 2004 02:28
IK heb mijn KPN Mobile abonnement opgezegd. Schriftelijk én volledig. Omdat de dienst die er bij was gekomen (I-Mode) niet naar mijn zin was. Dit was eind 2002. KPN bleef nota's sturen, ook al maakte ik geen gebruik meer van het nummer. 2 maanden later heb ik opnieuw opgezegd. Ook op deze brief geen reactie (wel was het I-mode abonnement opgezegd, terwijl ik toch duidelijk gevraagd had om opzegging van het gehele abonnement ). Ze bleven nota's sturen .
Nu, een hele tijd later (ruim een jaar) kreeg ik ineens een brief van een incassobureau. Opzegging per 3e kwartaal 2003 plus niet-nader gespecificeerde opzeggingskosten, ruim € 1100,00 . Ik bellen, want uit correspondentie leek te blijken dat KPN Mobile 3 opzeggingen niet had ontvangen? Vreemd, want het I-mode abonnement was wél opgeheven . Bleek dat KPN wél de opzegging (originele) had ontvangen, maar niet had toegekend wegens openstaande nota's. Terwijl alleen de laatste nota nog betaald moest worden . Ook heb ik hier geen bericht van gekregen. De medewerkster van het incassobureau zei dat ik dan maar (jawel, je lacht je kapot ) een klacht in moest dienen bij KPN Mobile, al dacht ze niet dat het in behandeling genomen zou worden.
Heeft iemand al eens hiermee te maken gehad? Kan een bedrijf een abonnement door laten lopen (op grond van weigering opheffing) zónder de consument daarvan in kennis te stellen. Is een bedrijf gerechtigd om de rekening dusdanig op te laten lopen dat het bijna onbetaalbaar wordt, ook nadat er is opgezegd (al is dit blijkbaar selectief gelezen)?
Nu, een hele tijd later (ruim een jaar) kreeg ik ineens een brief van een incassobureau. Opzegging per 3e kwartaal 2003 plus niet-nader gespecificeerde opzeggingskosten, ruim € 1100,00 . Ik bellen, want uit correspondentie leek te blijken dat KPN Mobile 3 opzeggingen niet had ontvangen? Vreemd, want het I-mode abonnement was wél opgeheven . Bleek dat KPN wél de opzegging (originele) had ontvangen, maar niet had toegekend wegens openstaande nota's. Terwijl alleen de laatste nota nog betaald moest worden . Ook heb ik hier geen bericht van gekregen. De medewerkster van het incassobureau zei dat ik dan maar (jawel, je lacht je kapot ) een klacht in moest dienen bij KPN Mobile, al dacht ze niet dat het in behandeling genomen zou worden.
Heeft iemand al eens hiermee te maken gehad? Kan een bedrijf een abonnement door laten lopen (op grond van weigering opheffing) zónder de consument daarvan in kennis te stellen. Is een bedrijf gerechtigd om de rekening dusdanig op te laten lopen dat het bijna onbetaalbaar wordt, ook nadat er is opgezegd (al is dit blijkbaar selectief gelezen)?