Pluim voor het personeel, dikke onvoldoende voor de staf?
Geplaatst: 13 feb 2004 03:18
Met genoegen heb ik deze onderwerpen doorgelezen. Wat me opviel is dat er altijd bij het rijdend personeel (chauffeur, bestuurder, conducteurs) wordt geklaagd. Natuurlijk zitten er etterbakken tussen. Maar zegt u nou zelf: als u uw uiterste best doet en de zóveelste passagier vraagt of "de koffie lekker was", terwijl u in twee ritten (lees: minimaal 3 uur) nog geen "koffietijd" hebt gekregen door allerlei externe omstandigheden... hoe zou u zich voelen? U heeft wel eens een slechte dag. Mag een ander dat niet hebben? U zult altijd en eeuwig vriendelijk blijven? Als u in uw gezicht wordt gespuugd, bedreigd wordt, de vreselijkste ziektes naar uw hoofd krijgt en soms nog erger? Dat gebeurt nog niet eens met vuilnismannen (en alle lof over vuilnismannen).
Als u weer eens iets te klagen hebt, doe dit dan bij de juiste persoon: de directie, het college van B&W, de provincie. Die maken letterlijk de dienst uit en uw bestuurder is één van de laagste schakel in de keten van het OV.
Nee, ik werk er zelf niet. Maar ik ben wel een OV gebruiker en ik zie regelmatig dingen die niet door de beugel kunnen. Niet van de dienstregelaar, niet van de chauffeurs en óók niet van mijn medepassagiers. Verbeter de wereld. Begin bij onszelf. Cliché en heel erg waar.
Als u weer eens iets te klagen hebt, doe dit dan bij de juiste persoon: de directie, het college van B&W, de provincie. Die maken letterlijk de dienst uit en uw bestuurder is één van de laagste schakel in de keten van het OV.
Nee, ik werk er zelf niet. Maar ik ben wel een OV gebruiker en ik zie regelmatig dingen die niet door de beugel kunnen. Niet van de dienstregelaar, niet van de chauffeurs en óók niet van mijn medepassagiers. Verbeter de wereld. Begin bij onszelf. Cliché en heel erg waar.